• Solen 34

    Ivf +43

    Hej!Jag och min man längtar efter barn.Har gjort 5 IVF, 1gång blev jag gravid,men fick missfall v 6.Nu är redan 42 år och det är inte mkt tid kvar. På IVF-kliniken påminns att åldersgränsen är 43 år...Vi vill inte förlora hoppet,men börjar göra det pga begränsad åldersgräns.Att åka utomlands är knappast möjligt pga. Covid.Vet någon om det finns IVF/Fertilitetskliniker i Sverige som har högre åldersgräns än 42 år?

  • Svar på tråden Ivf +43
  • Carina82

    Hej! Jag har inte direkt svar på din fråga men lyssnar på en pod som heter ?jag vill ha barn? där en av personerna har fått barn med hjälp av en klinik i Ryssland som heter Olga fertility clinic :) Hon verkar enormt nöjd med hela processen och bemötandet (hon gjorde nån slags kombinerad ägg/spermiedonation). Om jag har förstått det rätt så har dom möjlighet att hjälpa till på ett coronasäkert sätt.

    Lycka till i er resa <3

  • Jag är bara jag

    Falun och CvL har de högsta vad jag vet och det ligger på 43. Danmark har till 45. Annars är nog ÄD ett bra alternativ. Mycket högre chans att få barn.

  • eeerica

    Jag är 44 och fick syskonförsök genom FET insatt den 5/10. I sista minuten, om jag förstod det rätt var gränsen 45 år, jag bor i Skåne. Är det olika regler i olika landsting?

  • Katizi80
    eeerica skrev 2020-10-26 20:46:01 följande:

    Jag är 44 och fick syskonförsök genom FET insatt den 5/10. I sista minuten, om jag förstod det rätt var gränsen 45 år, jag bor i Skåne. Är det olika regler i olika landsting?


    Hur gick det för dig med FET behandligen. Lyckades du bli gravid?
  • Inga77

    Nordic IVF i Göteborg. Så länge du inte har fyllt 44 tar de emot dig. Har kollat upp själv.

Svar på tråden Ivf +43