• bananmilkshake

Vi som är gravida igen direkt efter MA/MF

Hej! Jag hittar ingen sån här tråd som är aktuell så jag startar en ny. 

En tråd för oss som är gravida igen efter att vår förra graviditet blev missfall. Så alltså inga barn mellan utan direkt från missfall till ny grav! 

Jag fick MA i somras. Hade dåligt med symptom, svaga som aldrig kom igång ordentligt, sedan försvann dom helt. Nu är jag i v.6 och tycker det känns likadant, svagt illamående som aldrig kom igång och nu varit borta helt några dagar. Ont i brösten som försvunnit. Lååååångt kvar till privat UL. 

Finns det fler där ute? Hur hanterar ni oron? 

• Svar på tråden Vi som är gravida igen direkt efter MA/MF
  • bananmilkshake
    Zia29 skrev 2020-11-12 18:58:22 följande:

Nej, fy vad tråkigt att höra! :( Är verkligen så ledsen för er skull! <3 Förstår att man ger upp hoppet, men ge inte upp det även om det känns skit just nu. Ni SKA få ert lilla gryn! <3

SkumGrönBanan skrev 2020-11-12 18:59:16 följande:

Jag har två barn sen tidigare, en på 9 och en på 6. Jag har alltid önskat en till medan min man absolut inte kunnat tänka sig det, tills i sommar då. Och även om det var "för sent" utifrån vad jag ställt mig in på så vill jag nu inget hellre än att få till vår tredje. Och han vill med!

Vi får se hur det går. Just nu är min kropp svårläst. Jag förstår inte om det är ägglossning, mens på g eller bara sviter av missfallet som ger mig allehanda krämpor. Det här var mitt första missfall så har ju inget att jämföra med.

Det var nån som i ett annat sammanhang i livet tipsade mig om att jag skulle passa på att ta ut glädje och hopp i förskott. För även om det skiter sig i slutänden så kommer man bli ledsen då - oavsett du var glad eller inte i det första läget. Fundera på det du med oavsett hur det fortlöper för dig...

Tack så jättemycket till er båda för er omtanke och stöd. <3 Jag var kluven redan innan det här missfallet kring hur jag tänkte med det där att vara glad, att ta ut glädje i förskott osv. Jag ska försöka tänka att varje ny gång är värd att hoppas på och glädjas åt. Och även om det inte blir nåt så var den lilla klumpen värd att jag gladdes över den.
  • bananmilkshake

Usch, det har varit jobbiga dagar. Jag har helt slut på ork och energi, ligger mest i soffan. Det tog hårt det här. Men man ska väl tillåta sig att sörja också. Hur mår ni andra? 

• SkumGrönBanan
    bananmilkshake skrev 2020-11-14 15:12:53 följande:

Usch, det har varit jobbiga dagar. Jag har helt slut på ork och energi, ligger mest i soffan. Det tog hårt det här. Men man ska väl tillåta sig att sörja också. Hur mår ni andra? 

Jag förstår att det är dryga dagar för dig! Väntan är drygt när det kommer till det här med graviditet, det är drygt i olika faser. Jag som hoppas bli gravid igen efter missfall går i den dryga väntan mellan ägglossning och mens nu, så det återstår att se hur det blir!

Lycka till imorgon eller när det nu var du skulle tillbaka!
  • bananmilkshake
    SkumGrönBanan skrev 2020-11-15 08:09:47 följande:

Jag förstår att det är dryga dagar för dig! Väntan är drygt när det kommer till det här med graviditet, det är drygt i olika faser. Jag som hoppas bli gravid igen efter missfall går i den dryga väntan mellan ägglossning och mens nu, så det återstår att se hur det blir!

Lycka till imorgon eller när det nu var du skulle tillbaka!

Tack, ja det är imorgon. Förra gången kändes det iaf bättre när jag iaf fick börja behandlingen så jag hoppas det blir så nu också.
  • SkumGrönBanan
    bananmilkshake skrev 2020-11-15 09:51:21 följande:

Tack, ja det är imorgon. Förra gången kändes det iaf bättre när jag iaf fick börja behandlingen så jag hoppas det blir så nu också.

Hur har det gått?
  • bananmilkshake
    SkumGrönBanan skrev 2020-11-16 14:25:14 följande:

Hur har det gått?

Vad gulligt av dig att fråga! Jag har tagit första tabletten, och resten blir inte förrän onsdag. Än så länge känns allt bra, det är en lättnad att komma igång med det hela.
  • SkumGrönBanan

Jag förstår att jag låter skengravid men jag förstår mig verkligen inte på min kropp just nu.

För 4 veckor sedan var jag gravid i vecka sju men det skulle resultera i ett missfall några dagar senare. Gravidsymtomen försvann direkt, som om man tryckt på en knapp. Allt eftersom har jag också slutat blöda till förra veckan då jag antagligen också fick ägglossning.

Idag var det som nån tryckte på knappen igen. Molvärken, ryggvärk och illamåendet är här igen.

Såklart hoppas jag på en snabb graviditet igen, vilket hade kunnat gjort mig skengravid men ändå... Eftersom jag aldrig känt av tiden mellan ägglossning och mens tidigare, så när som på ett upp-och-ner-humör, så känns det bra knepigt. Eller så är det spöksymtom efter missfallet... men jag hoppas på en liten - tänk om man visste!

• vintergatantrettiotre

Hej, hoppar in här! Har ett barn född -18. Är gravid för tredje gången i år, efter ett utomkveds och ett tidigt mf i v6 förra månaden. Blev gravid direkt igen utan mens emellan. Är nu i v4+5 (gjorde ÄL-test så rätt säker på dagen). Har inte haft mkt symptom så tänker förstås att det är ännu ett mf på gång. Liiite molvärk. lite ömma bröst (mkt mer förra graviditeten som blev mf) och lätt illamående för några dagar sedan, men nu borta. Kände mig verkligen inte gravid längre igår så tänkte att jag bara kunde få det svart på vitt med ett nytt test idag, övertygad om att det skulle visa en svagare linje. Inte blött något men för mig har spt försvunnit innan blödningarna vid mina mf.
    Dessa tester är alltså en vecka emellan, svagare är BIM -2 och starkare idag BIM+5. Ser det normalt ut? Jag har aldrig testat stegring förut så är kass på att bedöma det. Ni som brukar testa vad tror ni? Babyplans stickor. 

Jag hanterar oron pissdåligt som ni märker, hänger mest på FL ;)

• bananmilkshake
    SkumGrönBanan skrev 2020-11-16 19:48:05 följande:

Jag förstår att jag låter skengravid men jag förstår mig verkligen inte på min kropp just nu.

För 4 veckor sedan var jag gravid i vecka sju men det skulle resultera i ett missfall några dagar senare. Gravidsymtomen försvann direkt, som om man tryckt på en knapp. Allt eftersom har jag också slutat blöda till förra veckan då jag antagligen också fick ägglossning.

Idag var det som nån tryckte på knappen igen. Molvärken, ryggvärk och illamåendet är här igen.

Såklart hoppas jag på en snabb graviditet igen, vilket hade kunnat gjort mig skengravid men ändå... Eftersom jag aldrig känt av tiden mellan ägglossning och mens tidigare, så när som på ett upp-och-ner-humör, så känns det bra knepigt. Eller så är det spöksymtom efter missfallet... men jag hoppas på en liten - tänk om man visste!

Hur har det gått? När har du BIM? Jag håller tummarna!! 
  • SkumGrönBanan
    bananmilkshake skrev 2020-11-23 11:56:11 följande:

Hur har det gått? När har du BIM? Jag håller tummarna!! 

Äsch det var önsketänkande. Började störtblöda ett par dagar efter att jag skrev det där. Både mer och längre än en vanlig mens men tror nog ändå att jag ska se det som mensen. Hoppas att det är det i alla fall för nu vill jag få slut på det som varit så jag kan gå all in på en ny graviditet istället!

Hur går det för dig?
  • bananmilkshake
    SkumGrönBanan skrev 2020-11-23 19:40:51 följande:

Äsch det var önsketänkande. Började störtblöda ett par dagar efter att jag skrev det där. Både mer och längre än en vanlig mens men tror nog ändå att jag ska se det som mensen. Hoppas att det är det i alla fall för nu vill jag få slut på det som varit så jag kan gå all in på en ny graviditet istället!

Hur går det för dig?

Äsch då, typiskt! Jag minns inte, har du haft fler än det senaste missfallet? Min mens efter mitt första mf var mycket rikligare och framförallt längre än min vanliga mens! Jag tror absolut det var mensen du fick!

Det går väl bra men väldigt segt. Jag blödde rätt sparsamt dagarna efter cytotec men det tog kroppen igen igår och idag... plågsamt att gå och vänta in en mens innan vi börjar om också. Räknade ut när nästa äl blir när vi kan prova igen och om jag har tur så blir det i slutet av december. Så långt kvar. :(
Svar på tråden Vi som är gravida igen direkt efter MA/MF