Zia29 skrev 2020-11-12 18:58:22 följande:
Nej, fy vad tråkigt att höra! :( Är verkligen så ledsen för er skull! <3 Förstår att man ger upp hoppet, men ge inte upp det även om det känns skit just nu. Ni SKA få ert lilla gryn! <3
SkumGrönBanan skrev 2020-11-12 18:59:16 följande:
Jag har två barn sen tidigare, en på 9 och en på 6. Jag har alltid önskat en till medan min man absolut inte kunnat tänka sig det, tills i sommar då. Och även om det var "för sent" utifrån vad jag ställt mig in på så vill jag nu inget hellre än att få till vår tredje. Och han vill med!
Vi får se hur det går. Just nu är min kropp svårläst. Jag förstår inte om det är ägglossning, mens på g eller bara sviter av missfallet som ger mig allehanda krämpor. Det här var mitt första missfall så har ju inget att jämföra med.
Det var nån som i ett annat sammanhang i livet tipsade mig om att jag skulle passa på att ta ut glädje och hopp i förskott. För även om det skiter sig i slutänden så kommer man bli ledsen då - oavsett du var glad eller inte i det första läget. Fundera på det du med oavsett hur det fortlöper för dig...
Tack så jättemycket till er båda för er omtanke och stöd. <3 Jag var kluven redan innan det här missfallet kring hur jag tänkte med det där att vara glad, att ta ut glädje i förskott osv. Jag ska försöka tänka att varje ny gång är värd att hoppas på och glädjas åt. Och även om det inte blir nåt så var den lilla klumpen värd att jag gladdes över den.