• Anonym (X)

Seriöst, vad är det för människor som hänger på Flashback?

Kollat lite på Flashback och deras sida om psykofarmka vid psykisk ohälsa.

Seriöst, vad är det för människor som hänger där??

Startade även en tråd ang en fråga jag hade om en medicin..

Får känslan av att det hänger mkt ?konstigt? folk där inne... eller är jag helt ute och cyklar??

Kommer hädanefter inte gå in och läsa där mer.

Vad är er erfarenhet?

• Svar på tråden Seriöst, vad är det för människor som hänger på Flashback?
  • Anonvm
    Anonym (Fd flashbackare) skrev 2020-11-03 18:02:10 följande:
    Alla värderingar grundas just på känslor. Dvs vilket slags samhälle man vill ha. Som om inte män skulle vara lika känslodrivna som kvinnor. Om kvinnor drivs av empati kanske män drivs av aggressivitet och bitterhet. Iaf många män på FB.

Det är ju löjligt att påstå att den ena könet är mer logiskt och rationellt än det andra.
    Det är ju precis i detta resonemang som en persons förmåga att resonera logiskt faktiskt gör skillnad.

Att förstå att det alltid finns en baksida på myntet, allt man "vill ha" i samhället kommer till ett pris. Att förstå detta samband och ta med "kostnaden" i ekvationen.

Att bara stå o peka på saker som man känner att samhället har en skyldighet att ordna, utan att samtidigt ta ansvar för konsekvenserna. Det är att att låta sina känslor styra sina beslut.

I just åsikter kring migrationspolitiken så blir ju dessa skillnader mycket tydliga på gruppnivå.
    Jag är helt övertygad om att vi alla oavsett könstillhörighet tyckte det var fullständigt förkrossande vidrigt att se det där lilla barnet ligga livlöst med ansiktet ner i sanden på den där grekiska stranden 2014....
    Men det var nästan bara kvinnor som efteråt stod helt rabiata gapades med sina #refugeeswelcome plakat o öste skit över alla som hade mage att ifrågasätta om det faktiskt inte fanns något bättre och mer ekonomiskt effektivt sätt att hjälpa alla dessa människor.
    Så fort någon ifrågasatte så blev den stämplad som rasist, nazist eller fascist o dennes tankar och åsikter var därför fel.

Nått år senare står MPs Åsa Romson o bokstavligen gråter på en pressträff när situationen spårat ur i fullständigt kaos o regeringen tvingas införa gränskontroller....
  • Anonym (Hejhå)

Flashback har förvärrat mycket de senaste decennierna tyvärr, ofta kunde man komma dit o läsa och få sig ett gott skratt i de flesta trådar där folk diskuterade saker. Som man gör på ett forum och varför man kommer dit i första hand. Idag är det nästan bara uteslutande rövhål (I vissa delar) utav forumet.

Är man inne på vissa delar kan det vara nästan omöjligt att lära sig något p.g.a. alla puckon som bråkar med varandra över absolut ingenting. Själv fattar jag inte ens varför, det handlar nästan bara om att hävda sig tror jag.

Folk har väl i allmänhet blivit mer olyckliga, dumma eller narcisstiska kanske om man ser till de som har blivit som vandrande dassholkar i sin personlighet.

Sen finns det forum där det generellt krävs en hjärna för att fatta lite och där samtalsämnena fortfarande kretsar kring de faktiska ämnena och det man ska diskutera på ett forum.

Det är väl samhället och utveckling för vissa som gjort att det dragit till sig så många olyckliga och misslyckade människor som spyr på allt o ska ha rätt hit o dit över ingenting.

Fattar inte ens vad det är för beteenden egentligen, är man inte väldigt tom och osäker då som person om man känner att man behöver ha rätt hela tiden?

• Anonym (brödrosten)

Någon som varit inne på thelounger.se ?
    Också ett anonymt forum..schysstare ton..men en tidsfråga innan det blir som flashback eller familjeliv.

rostat bröd nom nom nom nom

• Anonym (Dmlsldlxldl)

De flesta som hänger där numera är incels som hatar kvinnor och knarkare. Annat var det förr, då fanns en del intelligenta och intressanta personer som tillförde mycket

• Carolatom07

Tycker det är fler vettiga människor på Flashback än här, där folk blir kränkta över bara att man säger sin åsikt. Det hänger en hel del udda typer på Flashback, men jag upplever ofta tonen där som vänligare och mer förstående än här. Ta t.ex. skillnaden att om en man som har någon typ av problem skriver av sig på Flashback, så får han mycket omtanke och förståelse. Skriver samme man av sig på Familjeliv får han höra vilken patetisk offerkofta han är.

En del av FL:s medlemmar har en hel del att lära av Flashback.

• Carolatom07
    Anonvm skrev 2020-11-02 14:23:42 följande:
    För mig är det precis det omvända, ju mer tid jag spenderar här så sjunker mina tankar om kvinnor i allmänhet...

Jag har dock så pass mycket livserfarenhet att jag inser att man inte kan bunta ihop alla individer till en grupp o döma dem därefter.

Men jag får erkänna att jag sedan några år tillbaks är på defensiven och är naturligt misstänksam mot nya kvinnor i mitt liv, jag ser dem som potentiella rabiata 3djevågs feminister tills de bevisat motsatsen.

Som tur är så slipper jag etikettera mig själv som "incell" eftersom jag har ett par aktiva KK relationer.
    Man ska dock komma ihåg att kvinnor och män på FL (lyckligtvis?) inte utgör ett tvärsnitt av befolkningen, inte ens på FB, som har över en miljon medlemmar. Sedan är folk ofta mer försiktiga med att säga vad de tycker och tänker när de inte är skyddade av anonymitet på ett internetforum. En person som på ett forum kallar dig för patetisk offerkofta eller dum i huvudet, skulle förmodligen inte våga säga det till dig om du mötte personen IRL.

• Linnie
    Carolatom07 skrev 2023-03-15 03:55:28 följande:

Tycker det är fler vettiga människor på Flashback än här, där folk blir kränkta över bara att man säger sin åsikt. Det hänger en hel del udda typer på Flashback, men jag upplever ofta tonen där som vänligare och mer förstående än här. Ta t.ex. skillnaden att om en man som har någon typ av problem skriver av sig på Flashback, så får han mycket omtanke och förståelse. Skriver samme man av sig på Familjeliv får han höra vilken patetisk offerkofta han är.

Kommer faktiskt på ett flertal trådar jag läst på sistone där en man varit ts, han har fått fina råd och fått prata av sej. 
    Alla dessa män som har framgångsrika trådar eller hur man nu ska säga har också framstått som väldigt sympatiska.

Han som inte ville gå vidare med ivf och lämna tjejen tex. Han fick nästan bara förståelse och goda råd, trots att det han skulle göra var taskigt, men hade varit taskigare emot honom själv om han skulle stannat utan att vilja.

Men visst, kommer man in som en osympatisk idiot så får man sådana kommentarer också..
  • Linnie
    Carolatom07 skrev 2023-03-15 04:21:04 följande:
    Man ska dock komma ihåg att kvinnor och män på FL (lyckligtvis?) inte utgör ett tvärsnitt av befolkningen, inte ens på FB, som har över en miljon medlemmar. Sedan är folk ofta mer försiktiga med att säga vad de tycker och tänker när de inte är skyddade av anonymitet på ett internetforum. En person som på ett forum kallar dig för patetisk offerkofta eller dum i huvudet, skulle förmodligen inte våga säga det till dig om du mötte personen IRL.
    Jo, de flesta som deltar på forum gillar att skriva och tycka till om saker. Så det är väl en mer skrivsugen och tyckande del av befolkningen än ett tvärsnitt skulle vara.

Fick höra senast på flashback för bara några dagar sedan att alla skulle vara glada om jag tog livet av mej, för att jag inte ansåg att homosexuella skulle pryglas och låsas in:D
    Finns många som inte gillar mina åsikter på flashback, men kan väl bara säga dito. 
    Inget jag lägger någon stor vikt vid, men säkert inte särskilt hälsosamt att höra sådana saker varje dag kanske.
    Tur att det finns så många som är seriösa och kunniga ändå.

När alla på forumet kan gå tillbaka över 10 år för att läsa alla ens inlägg, då vill jag ha rykte om mej att vara någorlunda seriös. Blir nästan att jag kan få lite prestationsångest på fb (även fast jag ser att många inte alls verkar ha det) och mina inlägg här är nu mer än dubbelt så många som på fb fast jag haft fb dubbelt så länge som jag varit här. 
    Skriver jag under dubbelanonymt nick försvinner prestationstankarna helt och jag vågar vara mer humoristisk, vågar visa mer personlighet och vågar skriva om saker inom ämnen där jag aldrig skulle skriva något annars, tex inom sex.
     Saknar den funktionen här, att iaf man själv skulle kunna gå tillbaka och se sina egna inlägg.

Vissa på båda ställena verkar älska att hugga på allt som går. Jag vill nog framstå som den jag är på båda ställena, även om jag ändrar lite smådetaljer som inte handlar om insidan utan mer om yttre faktorer som där man bor, vad man jobbar med och så. 
  • Linnie

Ser att det blev lite tokigt formulerat. Pratar om familjeliv när jag pratar om dubbelanonymt skrivande. Vilket de flesta nog förstår ändå men man kan tro att jag pratar om ett annat ställe när man läser texten.

• Xenia
    Carolatom07 skrev 2023-03-15 03:55:28 följande:

Det var ett tag sen jag var inne på Flashback. Men visst, män får förståelse men kvinnor får hån, om de skriver om sina problem. Är man kvinna har man alltid fel. Dvs män har bara empati för andra män. Men vissa hånar även andra män. 

Orkar inte med så mycket oförståelse och bristande empati. Ibland är det rent hat.

Har en invandrare begått ett brott, då är det inte bara han som förtjänar utvisning el avrättning, utan alla invandrare. Logik och rationalism? Lika logisk som Hitler då.
  • Anonym (Flashback)

Flashback alla gånger om hellre än familjeliv.

Så mycket kacklande här på familjeliv så det inte är sant och mans hatet är extremt och moderatorer som skapar konflikter och inte har några regler att förhålla sig till när dom blockerar en samtidigt som den kan låta den andres kommentarer (som även fast de bryter emot reglerna få ligga kvar. 

Jag är en en som brukar skälla ut idioter på flashback. Men de flesta är vettiga. Visst får man ha åsikter, och det är ne klart mycket större bredd på det forumet än här på familjeliv. Mods på flashback är även de oftast väldigt vettiga och förhåller sig till regler och undrar man något så får man alltid svar på varför om man skickar och frågar dom. Medans på familjeliv så stänger dom av en ifrån att frgåa frågor om varför blockning osv. De orkar inte handskas med frågor helt enkelt.

Sen finns det självklart idioter på flashback med. Många som gillar dunka sig själva i bröstet och bröla ut sitt hat och dra alla över en kam. Men å andra sidan så är ju inte familjeliv bättre på något sätt, dessutom har familjelivs trådar tendens till att spåra ur långt ifrån vad ts faktiskt handlade om, vilket bara leder till ett oändligt tjafs och tråden spårar alltid ur här på familjeliv.

Flashback låter även folk få diskutera om precis vad som helst som har en vettig trådstart. Folk får ge uttryck helt enkelt, medans familjeliv kör med censur av obekväma åsikter eller trådar. 

Folk som hackar på flashback är bara fega människor som gillar prata skit bakom ryggen på folk men skulle skita på sig om någon fick veta vem dom var.

På flashback finns det som sagt idioter med, men de menar oftast vad dom säger åtminstone, vilket är väldigt bra då man lättare kan se åt vilket håll åsikter faktiskt styr mot när det kommer till folket och inte censureras likt här på familjeliv och folket istället går på någon fluffig rosa moln värld och bara hatar alla män som man faktiskt gör här.

Familjelivs censur är helt korrupt i övrigt. Likaså Modsen.

All heder till Modsen på flashback! 

• Anonym (Ivar den förskräcklige)
    Anonym (X) skrev 2020-11-01 16:59:21 följande:
    Seriöst, vad är det för människor som hänger på Flashback?

Kollat lite på Flashback och deras sida om psykofarmka vid psykisk ohälsa.

Seriöst, vad är det för människor som hänger där??

Startade även en tråd ang en fråga jag hade om en medicin..

Får känslan av att det hänger mkt ?konstigt? folk där inne... eller är jag helt ute och cyklar??

Kommer hädanefter inte gå in och läsa där mer.

Vad är er erfarenhet?

Folket på Flashback undrar säkert detsamma om Familjeliv. 

• Anonym (Ivar den förskräcklige)
    Anonym (Flashback) skrev 2023-03-18 23:23:51 följande:

Så mycket kacklande här på familjeliv så det inte är sant och mans hatet är extremt och moderatorer som skapar konflikter och inte har några regler att förhålla sig till när dom blockerar en samtidigt som den kan låta den andres kommentarer (som även fast de bryter emot reglerna få ligga kvar. 

Jag är en en som brukar skälla ut idioter på flashback. Men de flesta är vettiga. Visst får man ha åsikter, och det är ne klart mycket större bredd på det forumet än här på familjeliv. Mods på flashback är även de oftast väldigt vettiga och förhåller sig till regler och undrar man något så får man alltid svar på varför om man skickar och frågar dom. Medans på familjeliv så stänger dom av en ifrån att frgåa frågor om varför blockning osv. De orkar inte handskas med frågor helt enkelt.

Sen finns det självklart idioter på flashback med. Många som gillar dunka sig själva i bröstet och bröla ut sitt hat och dra alla över en kam. Men å andra sidan så är ju inte familjeliv bättre på något sätt, dessutom har familjelivs trådar tendens till att spåra ur långt ifrån vad ts faktiskt handlade om, vilket bara leder till ett oändligt tjafs och tråden spårar alltid ur här på familjeliv.

Flashback låter även folk få diskutera om precis vad som helst som har en vettig trådstart. Folk får ge uttryck helt enkelt, medans familjeliv kör med censur av obekväma åsikter eller trådar. 

Folk som hackar på flashback är bara fega människor som gillar prata skit bakom ryggen på folk men skulle skita på sig om någon fick veta vem dom var.

På flashback finns det som sagt idioter med, men de menar oftast vad dom säger åtminstone, vilket är väldigt bra då man lättare kan se åt vilket håll åsikter faktiskt styr mot när det kommer till folket och inte censureras likt här på familjeliv och folket istället går på någon fluffig rosa moln värld och bara hatar alla män som man faktiskt gör här.

Låter som en bra summering av båda forumen. Förenklat upplever jag att FL har anammat mycket av det man kallar "Cancel-culture" vilket tyvärr blivit en hörnsten i den svenska samhällsretoriken. Så i det avseendet känns FL mer representativt för det svenska samhället, medan Flashback verkar dra mer öppna och fritänkande individer där diskussionerna har högre i tak. Detta medför såklart en baksida i att genuina r*vhål får större rum att verka, men jag föredrar ändå det framför cancel-culture, speciellt utan anonymitetsfunktionen. 

• Carolatom07
    Anonym (Flashback) skrev 2023-03-18 23:23:51 följande:

En sak som är kluvet med Familjeliv är att samtidigt som manshatet är stort så tillåts ändå en massa trådar om sexuella perversioner. Kvinnor med starka feministiska åsikter brukar ju inte gilla sådant, eller är det kanske just det de gör? I en del sextrådar har kvinnor som skriver nästan t.o.m. en manlig jargong, som t.ex. "Höhö, gött att få olika mäns sperma på sig". och "Skönt att bli gangbangad ju".

Den kluvenheten förvirrar.

Håller med dig i det mesta du skriver. Upplever det som mer seriöst på Flashback och att folk där har högre moral. Man är snällare mot trådstartare som har problem av olika slag än man är här på FL.

Svar på tråden Seriöst, vad är det för människor som hänger på Flashback?