Carolatom07 skrev 2023-03-15 04:21:04 följande:
Man ska dock komma ihåg att kvinnor och män på FL (lyckligtvis?) inte utgör ett tvärsnitt av befolkningen, inte ens på FB, som har över en miljon medlemmar. Sedan är folk ofta mer försiktiga med att säga vad de tycker och tänker när de inte är skyddade av anonymitet på ett internetforum. En person som på ett forum kallar dig för patetisk offerkofta eller dum i huvudet, skulle förmodligen inte våga säga det till dig om du mötte personen IRL.
Jo, de flesta som deltar på forum gillar att skriva och tycka till om saker. Så det är väl en mer skrivsugen och tyckande del av befolkningen än ett tvärsnitt skulle vara.
Fick höra senast på flashback för bara några dagar sedan att alla skulle vara glada om jag tog livet av mej, för att jag inte ansåg att homosexuella skulle pryglas och låsas in:D
Finns många som inte gillar mina åsikter på flashback, men kan väl bara säga dito.
Inget jag lägger någon stor vikt vid, men säkert inte särskilt hälsosamt att höra sådana saker varje dag kanske.
Tur att det finns så många som är seriösa och kunniga ändå.
När alla på forumet kan gå tillbaka över 10 år för att läsa alla ens inlägg, då vill jag ha rykte om mej att vara någorlunda seriös. Blir nästan att jag kan få lite prestationsångest på fb (även fast jag ser att många inte alls verkar ha det) och mina inlägg här är nu mer än dubbelt så många som på fb fast jag haft fb dubbelt så länge som jag varit här.
Skriver jag under dubbelanonymt nick försvinner prestationstankarna helt och jag vågar vara mer humoristisk, vågar visa mer personlighet och vågar skriva om saker inom ämnen där jag aldrig skulle skriva något annars, tex inom sex.
Saknar den funktionen här, att iaf man själv skulle kunna gå tillbaka och se sina egna inlägg.
Vissa på båda ställena verkar älska att hugga på allt som går. Jag vill nog framstå som den jag är på båda ställena, även om jag ändrar lite smådetaljer som inte handlar om insidan utan mer om yttre faktorer som där man bor, vad man jobbar med och så.