• Anonym (Conny Socker)

ONS eller lång relation?

Jag har aldrig varit modig nog eller intresserad nog att dejta en massa olika, har nog bara haft 5 eller 6 partners. Undrar om jag har gått miste om något eller om enstaka ligg är mindre givande. 

Vad har du för erfarenhet?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden ONS eller lång relation?
  • Underhill
    Anonym (EnglishBob) skrev 2020-11-05 13:49:05 följande:
    Mycket svårt för de flesta att klara av det. Inte mycket som slår nyhetens behag.
    precis. Tyvärr egenerfaren erfarenhet det där. Ville bara belysa att det är fullt möjligt.
  • Anonym (Conny Socker)
    Underhill skrev 2020-11-05 13:45:37 följande:
    delar gärna upp spänning i minst två delar...klart att det nya och outforskade är spännande på sitt vis med en ny oavsett ONS, KK...eller senare förhållande/relation. Men tror ändå att den andra delen av spänning som i hetta, passion och åtrå kan vara minst lika spännande i perioder om man från båda håll underhåller det och visar det. 
    Ja, det man kan sakna är hjärtklappningen. Man får jobba på det hela tiden på olika sätt. Bejaka sina kinks. Våga överskrida gränser. Flirta, uppvakta. Göra något bättre av sig själv.
  • Anonym (Varierar)

Känslomässigt och socialt skulle jag mycket hellre ha en fast relation, men nu har jag fått klara mig med tillfälliga partners i snart nio år. Sexuellt är det blandat. Med vissa har det varit sämre än med min pojkvän, med vissa ungefär lika. Men med vissa har jag också upplevt väldigt mycket skönare sex. 

• Anonym (Pm)

ONS! Har hellre pirrigt, spännande och okej sex en gång i veckan än magiskt men lamt sex tre gånger om året...

• Anonym (Kåt singel-tjej)

Inget ONS för min del, helt värdelöst.

• Underhill
    Anonym (Kåt singel-tjej) skrev 2020-11-06 07:14:04 följande:
    Inget ONS för min del, helt värdelöst.
    kk som gäller?
  • Anonym (L)

Jag är en ung tjej som aldrig har haft ett ons och jag har aldrig haft en kk heller. Folk brukar bli rätt förvånade när man pratar om sådana här saker och jag nämner detta. Alla mina vänner har haft åtminstone flera ons så jag är rätt ensam om detta i min bekantskapskrets.

Däremot är jag i ett förhållande nu och har varit i ett förhållande tidigare också.

Jag har aldrig haft ett ons just därför att jag inte är intresserad av det. Jag har blivit tillfrågad av snygga killar men jag vill inte. Det känns konstigt och obekvämt för mig att gå hem med någon över natten. Vill inte klä av mig för någon jag knappt ens känner. Det känns helt enkelt inte bra och jag tror knappast heller att det skulle ge mig så jättemycket i sexväg.

Har aldrig heller haft en kk och det beror på att jag inte vill träffa killar enbart för sex. Jag är en känslig människa och jag är rätt säker på att jag hade utvecklat känslor, förr eller senare, och jag pallar inte med att bli ledsen i onödan. Jag kan bespara mig det onödiga problemet. För mig är inte sex så viktigt att jag måste ha ons eller ha en kk om jag är singel. Då dejtar jag hellre och letar efter en blivande partner. Det är mer givande, i alla fall för min del.

Ett förhållande får man ut så mycket mer av, i alla fall jag. Man lär känna varandra på alla sätt, inte bara i sexväg. Man vet vad den andra gillar och inte gillar och man lär känna varandras kroppar. Man vet hur och vad man ska göra. Den närheten man får i ett förhållande går knappast heller att jämföra med någon annan närhet.

• Anonym (EnglishBob)
    Anonym (L) skrev 2020-11-06 10:28:02 följande:

Ett förhållande får man ut så mycket mer av, i alla fall jag. 

Inte alltid. En man får stå ut med mycket tjat när man är i ett förhållande. En kvinna får ut mer i ett förhållande. Hon har en man att tjata på.
  • Danne007
    Danne007 skrev 2020-11-06 10:42:42 följande:

Helst en kk en ONS

Shit .... skrev snabbt hahaha

MENADE hellre kk än ONS CD
  • Danne007
    Danne007 skrev 2020-11-06 10:42:42 följande:

Helst en kk en ONS

Shit .... skrev snabbt hahaha

MENADE hellre kk än ONS XD
  • Anonym (L)
    Anonym (EnglishBob) skrev 2020-11-06 10:36:38 följande:

Inte alltid. En man får stå ut med mycket tjat när man är i ett förhållande. En kvinna får ut mer i ett förhållande. Hon har en man att tjata på.

Och ändå så vill många män vara i ett förhållande. ;)

Det där är ju ändå generaliserat. Alla kvinnor tjatar verkligen inte i sina förhållanden och det finns ju även män som tjatar på sina kvinnor.

Jag tror inte att du har upplevt ett bra förhållande. Det låter inte så på din kommentar. Det man får ut i ett förhållande är givetvis inte tjat så jag vet inte vad du har varit med om.
  • Anonym (One)

One night stands, alla dagar i veckan!

• Anonym (gg)
    Anonym (Pm) skrev 2020-11-05 19:49:36 följande:

ONS! Har hellre pirrigt, spännande och okej sex en gång i veckan än magiskt men lamt sex tre gånger om året...

Fast i mina relationer har vi haft sex ca 5 gånger i veckan eller mer.
  • Anonym (Pm)
    Anonym (gg) skrev 2020-11-06 11:55:44 följande:

Fast i mina relationer har vi haft sex ca 5 gånger i veckan eller mer.

Okej. Och..?
  • Anonym (Rödluvan)

Ons har varit dåligt med alla utom en. Och det var heller inte "mindblowing" men fanns potential.

Helt lagt ner det. Söker bara stadigt nu. Men sex är viktigt. Stark attraktion och på samma våglängd/energi

Är 50+

• Anonym (gg)
    Anonym (Pm) skrev 2020-11-06 17:45:27 följande:
    Okej. Och..?
    Så då behöver man kanske inte välja på magiskt sex hela tiden eller lamt sex 3 ggr/år?

Tycker dina erfarenheter låter sorgliga.
  • Anonym (Pm)
    Anonym (gg) skrev 2020-11-07 12:10:17 följande:

Så då behöver man kanske inte välja på magiskt sex hela tiden eller lamt sex 3 ggr/år?

Tycker dina erfarenheter låter sorgliga.

Japp, men det är så det blev här. Önskar jag inte hade gått med på ett monogamt förhållande.
  • Anonym (Signatur)

Jag tycker att sexet alltid blir bättre när man har haft sex några gånger med en partner och man har lärt känna varandra och varandras egenheter och önskningar.

Första gången kan vara spännande, men är aldrig lika bra egentligen som när man känner varandra sexuellt.

• Anonym (fru)

EN ENDASTE (livs)lång relation!

Svar på tråden ONS eller lång relation?