Rosenrot & fertilitet... vad har hänt?
Hej! Jag och min sambo försöker få barn. Jag har alltid haft en oregelbunden menscykeln, men sedan i våras har jag haft ganska regelbunden, mellan 35-40 dagars cykel. Då jag inte har så tydlig ägglossning, så har jag använt mig av clearblue advanced ägglossningstest, och denna månaden köpte jag hem rosenrot, vilka jag började ta i måndags.
Min senaste mens började den 26/10, och därför ska jag inte ha ägglossning förrän ungefär om 1-1,5v. För två dagar sedan så fick jag en stor ?ägglossningsflytning?, vilket jag tyckte var märkligt.
Idag har jag haft ägglossningskänningar. Så jag beslutade mig för att ta ett ägglossningstest, sticka först, och fick ett streck som var nästan precis lika mörkt som kontrollsträcket. Tog sedan mitt clearblue advanced, som visade på maximal fertilitet direkt på första försöket (vet att man egentligen ska ta det många dagar innan ägglossning för att mäta av balansen).
Så vad tror ni? Har min menscykel ändrats till 28-29 dagar på grund av rosenrot? Tror ni det är möjligt?