• pandora1999

    Hjärnan och alkohol

    Jag har under flera perioder varit sjukskriven för utbrändhet och stress. Jag har gjort en skrämmande upptäckt att min hjärna inte fungerar som den ska utan alkohol. Någon som har/haft liknande problem? Vad har ni gjort åt det?

  • Svar på tråden Hjärnan och alkohol
  • 100wfs

    Låter spontant som någon form av självmedicinering. Alltså att alkoholens effekter (t.ex. att du slappnar av) gör att du upplever att din hjärna fungerar. 

    Har vänner som utvecklat alkoholism just för att dom känner mindre stress och kan "tänka klart" under alkoholens påverkan jämfört med nyktert tillstånd. Typ högpresterande personer som haft jävligt stressigt på jobbet under en längre tid eller varit med om något emotionellt utmattande och stressande i privatlivet.

  • Mortiscia80
    pandora1999 skrev 2020-11-07 08:03:47 följande:

    Hur får man hjärnan att slappna av utan alkohol?


    Du borde testa meditation.
  • Litenmenhård
    Mortiscia80 skrev 2020-11-07 08:09:23 följande:
    Du borde testa meditation.
    Jag håller med. 
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Litenmenhård

    Fast först måste du bli kvitt ditt alkoholberoende som det är. Sen kanske börja träna eller gå promenader som får dig att tänka på annat än alkohol, sen är det bra för kroppen med.


    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Steven01

    Hur känns det i skallen efter att du sprungit en mil så snabbt du kan? Om du inte vet det är det kanske svaret på din fråga..

Svar på tråden Hjärnan och alkohol