• Goran11

Kollega som luktar illa

Hej!

Har nyss tagit student och fått jobb som lärling på ett relativt stort bygg företag. Men jag har blivit ihopparad med en som luktar svett och rök, blir illamående så fort jag är i samma rum och tappat matlusten då matbaracken stinker.

Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Kollega som luktar illa
  • viseversa

prata med chefen och förklara läget. Kanske därför du fick honom på halsen för ingen annan står ut med lukten heller.

• Goran11

Har bara varit anställd i två månader och han jag jobbar med har varit anställd i ett par år så vill ju i inte ställa till med problem det första man gör

• viseversa
    Goran11 skrev 2020-11-11 19:07:07 följande:
    Har bara varit anställd i två månader och han jag jobbar med har varit anställd i ett par år så vill ju i inte ställa till med problem det första man gör
    såklart inte men det hanslar om din arbetmiljö och det är chefens sak att ta upp detta med den berörda kollegan. Tycker inte du behöver vara orolig du måste kunna känna att du kan jobba och äta utan att må dåligt pga att han uppenbarligen inte kan sköta sin hygien som en normal människa. Och ja jag vet attd et är en man för det är ectremt sällan kvinnor är ofrächa och inte sköter sin hygien i vardagen. 
  • Anonym (stinko)

Köp en tvål, deo, schampoo och nikotintuggummi, slå in i celophan och presentsnöre med ett litet kort att det är till honom (du behöver ju inte underteckna utan lämna det annonymt) 

Kanske han fattar hinten.

Svar på tråden Kollega som luktar illa