Gravid med 4e barnet. Pappan vill abort men inte jag
Okej. Jag har hamnat i en jäkla sits här. Jag har tre barn i åldrarna 2,5 och 8. Nu är jag gravid med bebis nr 4. Samma pappa . I somras blev jag gravid av misstag då jag använde natural cycles, det slutade i abort v 7 då pappan verkligen inte ville . Jag började med mini Pe efter det. En dag så glömde jag ta pillret på morgonen som jag brukar, jag köpte ett dagen efter piller för säkerhets skull som jag tog tillsammans med mini pillret när jag kom hem . Det Är ju 3h glömske marginal på mini piller . Men jag ville verkligen inte ta nån risk att han a i samma sitts som i somras . Men nu står jag här gravid IGEN! Enligt barnmorskan så är de vanligt att både bli gravid med mini piller men även dagen efter piller, så hon va inte förvånad .
Jag har sagt till min sambo att jag kommer inte psykiskt fixa en till abort . I somras blev det massa komplikationer och jag blev inlagd , fick opereras för att jag hade förlorat så mycket blod , på gränsen att få blodtransfusion. Och det har satt sina spår.
Samtidigt vill jag inte att min sambo ska må dåligt och bli pappa mot sin vilja . Vi har ju 3 barn redan , och han känner sig färdig, han orkar inte mer säger han . Men jag vill verkligen inte göra abort .
Jag har föreslagit att vi ska gå till en psykolog och prata om det här, men han vill inte, ser inte vitsen , det är ju som de är och jag kommer inte ändra mig säger han . Vi vill olika .
Nu har vi vetat i en vecka att jag är gravid . (V6 nu) . Han går runt och surar och tar knappt i mig, pratar knappt med mig osv Bara ledsen och sur och hopps jag får missfall säger han . Vad ska jag göra ? Är de nån mer som haft en sambo som reagerat så här? Blir de bättre ? Eller kommer han alltid vara så här nu ?