• Anonym (?)

Vinna på lotto

Jag undrar hur det kan vara så liten chans att vinna på lotto när man får välja 11 nummer av 35 och dessutom har man möjlighet att köpa flera rader. Hur kan 11 av 35 bli så extemt svårt att vinna på då det är ganska mycket om ni förstår vad jag menar?

• Svar på tråden Vinna på lotto
  • Anonym (***))
    Anonym (?) skrev 2020-11-27 22:57:16 följande:

Jag undrar hur det kan vara så liten chans att vinna på lotto när man får välja 11 nummer av 35 och dessutom har man möjlighet att köpa flera rader. Hur kan 11 av 35 bli så extemt svårt att vinna på då det är ganska mycket om ni förstår vad jag menar?

Hur många olika kombinationer tror du att det finns?

6,7 miljoner kombinationer.
  • Anonym (?)
    Anonym (***)) skrev 2020-11-27 23:53:34 följande:

Hur många olika kombinationer tror du att det finns?

6,7 miljoner kombinationer.

Ingen aning,därför jag frågar. Konstigt att det kan finnas så många kombinationer med siffrorna 1-35...
  • Anonym (F)

Att just dina 11 nummer av 35 ska gå in är det svåra.

• Anonym (ace)
    Anonym (?) skrev 2020-11-27 23:55:59 följande:
    Ingen aning,därför jag frågar. Konstigt att det kan finnas så många kombinationer med siffrorna 1-35...
    vad menar du med att det är konstigt. Det är ganska grundläggande matematik, det vore helt otroligt och rent av magiskt om det INTE var så.
  • Anonym (??)
    Anonym (?) skrev 2020-11-27 22:57:16 följande:

Det är väl inte så svårt att förstå att det är svårt att vinna? Det finns nästan oändligt antal kombinationer, men jag förstår att du inte har tänkt riktigt så långt. 
  • Anonym (?)
    Anonym (ace) skrev 2020-11-28 06:03:23 följande:

vad menar du med att det är konstigt. Det är ganska grundläggande matematik, det vore helt otroligt och rent av magiskt om det INTE var så.

Matte är inte min grej och jag är inte insatt i hur lotto funkar.
  • Anonym (?)
    Anonym (??) skrev 2020-11-28 08:35:21 följande:

Det är väl inte så svårt att förstå att det är svårt att vinna? Det finns nästan oändligt antal kombinationer, men jag förstår att du inte har tänkt riktigt så långt. 

Jag har nu kryssat i så jag fick med totalt alla 35 siffror, men på olika rader.
  • Anonym (?)
    Anonym (??) skrev 2020-11-28 08:35:21 följande:

Jag har nu kryssat i så jag fick med totalt alla 35 siffror, men på olika rader.
Svar på tråden Vinna på lotto