• jamenn

Ebba, Bella eller Linnea?

Hej!

Dessa tre namn är de vi funderar mellan just nu, personligen gillar jag Ebba väldigt mycket. men är nyfiken på vad ni tycker! :) Tack! 

• Svar på tråden Ebba, Bella eller Linnea?
  • Kusinen

Linnea gillar jag klart bäst. Det var ett namn som jag själv ville heta när jag var barn.

• BuoBä

Jag gillar både Ebba och Linnea!

Bella är ok, men låter som ett smeknamn.

• AMCG

Linnéa.

Ebbar associerar jag med Ebba & Didrik (jag upplevde henne som extremt jobbig vill jag minnas).

Bella tänker jag bara på hur det namnet kastats efter mig i diverse land jag back-packat runt i (oftast väldigt påträngande kommentatorer...).

• fluu

Älskar både Ebba och Linnea, men föredrar kanske ändå Ebba, som är starkt och ståtligt. Linnea är vänare och vackert.

Bella är ett sött och fint smeknamn.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • trollhona
    jamenn skrev 2020-11-29 17:35:46 följande:

Hej!

Dessa tre namn är de vi funderar mellan just nu, personligen gillar jag Ebba väldigt mycket. men är nyfiken på vad ni tycker! :) Tack! 

Linnea. Jättevackert namn.

De andra namnen har för mycket "smeknamnsvibbar" för mig. Känns oseriösa och lite barnsliga.
  • Izabellaaa

Ebba och Linnea är jättefina namn. Om jag får en dotter någon gång så ligger namnet Ebba bra till, det är ett vackert namn med pondus. Linnea är lite mjukare men också fint. Bella är för mig ett smeknamn på Isabella eller namn på en hund. :)

• Izabellaaa
    Izabellaaa skrev 2020-12-07 23:35:51 följande:

Ebba och Linnea är jättefina namn. Om jag får en dotter någon gång så ligger namnet Ebba bra till, det är ett vackert namn med pondus. Linnea är lite mjukare men också fint. Bella är för mig ett smeknamn på Isabella eller namn på en hund. :)

Glömde tillägga att jag kallas Bella av nästan alla i min omgivning men heter Izabella :)
Svar på tråden Ebba, Bella eller Linnea?