• Carolaline

Testa negativt på BIM -4. Plussa senare eller ge upp hoppet?

Hej! Har försökt att få ett syskon till vår lilla grabb ett tag nu. Blir så besviken vid varje misslyckat försök.

Är idag på BIM-4, ska ha mens på måndag. Har testat med testa-tidigt-tester som ska kunna upptäcka så tidigt som 6 dagar innan BIM. De visar inte tillstymmelsen till plus, är det kört då? De borde ju kunna visa ett supersvagt streck om det skulle pågå något i kroppen, kan jag tycka.

Lite solskenshistorier eller tough love önskas.

• Svar på tråden Testa negativt på BIM -4. Plussa senare eller ge upp hoppet?
  • rutins

Hej,

Är gravid nu i V.11

Jag gjorde ett tidigt test på BIM-3 och fick negativt. 
    Samma dag som jag gjorde mitt tidiga test och fick negativt fick jag en liten ljusrosa flytning. Tog testet tre dagar senare den dagen jag skulle ha mens - då plussade jag på otroligt lite urin då mitt första symptom var att jag kissade HELA tiden.

Så hoppet är inte över än!

Lycka till. 

• Carolaline

Ooh hurra! Stort tack för väldigt mycket hopp!

Grattis till vecka 11! Så roligt!

Då ber jag ännu en bön för att det kan vara samma solskenshistoria för mig. Tack!

• Nelle83

Hej.

Jag är nu gravid i v 34.

Jag testade negativt på BIM-4 med ett testa-tidigt test. Inte en tillstymmelse till streck hur jag än vinklade testet. Jag var helt säker på att det inte blivit något. Sedan testade jag 2 dagar senare på BIM-2 och fick då ett tydligt positivt test.

Det är alltså långt ifrån kört :)

Lycka till!!

• Carolaline

Gud låt det vara så!! Tusen tack för att du delar med dig och fyller mig med hopp! Så fantastiskt att det ändå blev så och att du snart har en bebis i din famn. Tack!

• Nelle83
    Carolaline skrev 2020-12-03 13:11:10 följande:

Gud låt det vara så!! Tusen tack för att du delar med dig och fyller mig med hopp! Så fantastiskt att det ändå blev så och att du snart har en bebis i din famn. Tack!

Jag håller mina tummar stenhårt för att du får ett plus om ett par dagar!
  • Carolaline
    Nelle83 skrev 2020-12-03 21:13:27 följande:

Jag håller mina tummar stenhårt för att du får ett plus om ett par dagar!

Tusen tusen tack!! Jättesnällt!
  • Carina82

Jag tänkte bara säga att jag är i exakt samma sits, blev SÅÅ ledsen idag men efter lite googlande så ser jag att det kanske fortfarande finns en chans för oss :) Se bilden med koncentration av det där ämnet som graviditetstest plockar upp :)

• Carolaline

Tack Carina! Jag håller alla tummar och tår för dig!

Vilken ÄL-dag är du på? BIM kan ju variera en hel del. Jag är på ÄL+10 idag, har BIM på måndag.

Guuuuuud vad jag bara vill få det efterlängtade plusset!

• Carina82
    Carolaline skrev 2020-12-04 19:44:10 följande:

Tack Carina! Jag håller alla tummar och tår för dig!

Vilken ÄL-dag är du på? BIM kan ju variera en hel del. Jag är på ÄL+10 idag, har BIM på måndag.

Guuuuuud vad jag bara vill få det efterlängtade plusset!

Jag håller 100% med, längtar så himla mycket! När man väl börjar försöka är det svårt att tänka på annat! Är på BIM-3 så vi verkar ligga lika! Vi får hålla tummarna för varandra :)
  • Anonym (Hoppfull)

Hur har det gått? :)

Själv har jag väldigt kort cykel så sånna testa tidigt funkar knappt för mig. Skulle jag prova bim-6 skulle ägget knappt ha fäst. Själv har jag aldrig testat positivt förrän tidigast bim-2 , sist va det bim+4. Så det kan variera mycket. Håller tummarna för dig! :)

• Carolaline

Tack för hopp! Jag velar mellan att vara helt hopplös och uppgiven med gråten i halsen, till att ruska upp mig och tänka att det inte är helt kört än.

Jag har också en kort cykel så egentligen är det ju lättare att prata ÄL+. Idag har jag ÄL+11 och testerna är helt negativa utan minsta möjlighet till streck. Förväntad mens på måndag.

Försöker du också nu?

• Anonym (Hoppfull)
    Carolaline skrev 2020-12-05 11:05:07 följande:

Tack för hopp! Jag velar mellan att vara helt hopplös och uppgiven med gråten i halsen, till att ruska upp mig och tänka att det inte är helt kört än.

Jag har också en kort cykel så egentligen är det ju lättare att prata ÄL+. Idag har jag ÄL+11 och testerna är helt negativa utan minsta möjlighet till streck. Förväntad mens på måndag.

Försöker du också nu?

Ja vi är inne på fjärde försöket, bim på torsdag, känns som en evighet! Hade ett tidigt mf förra månaden så känner att jag vill detta ännu mer nu. Håller tummarna för en julklapp men känner inte riktigt av symptomen som jag haft vid tidigare graviditeter så hoppet börjar sjunka.
  • Carolaline

Ooh all lycka till verkligen!!! Beklagar ditt mf, så himla tråkigt :(

Det är samma här. Men sonen har jag stenhårda bröst samma dag som BIM, nu är BIM inte riktigt här men det finns inte ena antydan till det. Alla test är så blanka de kan bli. Hoppet börjar sina nu. Men vad jag önskar! Denna väntan är tortyr!

• Carina82
    Carolaline skrev 2020-12-07 11:08:50 följande:

Och där kom min mens som ett brev på posten. Lycka till för er andra!

Samma här! Lycka till alla andra!
  • Anonym (Hoppfull)
    Carolaline skrev 2020-12-07 11:08:50 följande:

Och där kom min mens som ett brev på posten. Lycka till för er andra!

Nej va typiskt! Här kommer nog mensen snart också. Kraftig mensvärk och en låg livmodertapp så det känns som kroppen för sig klar för att spola ut slemhinnan :/
  • Carolaline
    Anonym (Hoppfull) skrev 2020-12-07 20:43:35 följande:

Nej va typiskt! Här kommer nog mensen snart också. Kraftig mensvärk och en låg livmodertapp så det känns som kroppen för sig klar för att spola ut slemhinnan :/

Ooh nej! Så himla tråkigt, hoppas att det ändå kan ske ett litet mirakel och mensen uteblir. Jag ska hålla tummarna ändå! Annars är det nya tag :/
Svar på tråden Testa negativt på BIM -4. Plussa senare eller ge upp hoppet?