• Steeph

8 försök efter ma och fortfarande inte gravid.. fler som kämpar efter ma/mf?

Söker fler som är inne på flertalet försök efter ma/mf.

Att det kan gå så lätt först, för att sedan efter ma inte kunnat bli gravid igen.

Vi går in på försök 9 och blir mer och mer orolig för att jag aldrig kommer att bli mamma.

Tycker jag har gjort ?alla rätt? genom att sluta med gluten, socker, koffein, tar kosttillskott, äter bra mat och tränar.

Dock har min kropp förändrats sedan ma i form av:

Mindre och kortare mens, inget äggvitesekret vid ägglossning, oregelbunden ägglossning. Att det ska vara så svårt...

• Svar på tråden 8 försök efter ma och fortfarande inte gravid.. fler som kämpar efter ma/mf?
  • milligriff
    Steeph skrev 2020-12-17 22:29:43 följande:

Hur går det för er? jag är på ÄL+4 så bim 27/12. Ska ta nytt fertilitetstest via werlabs i slutet på december och sen åker vi till Uppsala i januari för att träffa en läkare där. Prata om medicinering och eventuell behandling/plan

Har inte riktigt förstått det än men jag plussade svagt igår och idag. Förvånad BIM imorgon. Har inga symtom utöver ömma bröstvårtor, förra graviditeten hade jag massor med symtom så här tidigt (molvärk, trötthet, halsbränna, törst osv). Vågar inte lita på att det stannar kvar så ska fortsätta testa och se.

Hur går det för dig så här långt? Vad skönt att ha en plan framöver om det inte skulle ta sig. Håller tummarna att du får ett plus snart! <3
  • Steeph
    milligriff skrev 2020-12-21 18:22:24 följande:

Har inte riktigt förstått det än men jag plussade svagt igår och idag.  BIM imorgon. Har inga symtom utöver ömma bröstvårtor, förra graviditeten hade jag massor med symtom så här tidigt (molvärk, trötthet, halsbränna, törst osv). Vågar inte lita på att det stannar kvar så ska fortsätta testa och se.

Hur går det för dig så här långt? Vad skönt att ha en plan framöver om det inte skulle ta sig. Håller tummarna att du får ett plus snart! <3

Men WOW grattis! Hoppas hoppas den lilla stannar kvar <3

Jag är på ÄL+8 idag och har nog gett upp denna månad också. Känns som att vi behöver hjälp faktiskt fast det gick så snabbt första gången.
  • milligriff
    Steeph skrev 2020-12-21 19:08:39 följande:
    Men WOW grattis! Hoppas hoppas den lilla stannar kvar <3

Jag är på ÄL+8 idag och har nog gett upp denna månad också. Känns som att vi behöver hjälp faktiskt fast det gick så snabbt första gången.
    Tack. <3 Tyvärr negativt test idag efter fyra dagar av svaga plus.. Så nu väntar jag på att det ska komma ut. Får börja om på ny kula igen nästa år.

Vad segt.. Men inte långt till januari nu, hoppas verkligen att 2021 blir ett bättre år!
  • Steeph
    milligriff skrev 2020-12-24 10:43:28 följande:

Tack. <3 Tyvärr negativt test idag efter fyra dagar av svaga plus.. Så nu väntar jag på att det ska komma ut. Får börja om på ny kula igen nästa år.

Vad segt.. Men inte långt till januari nu, hoppas verkligen att 2021 blir ett bättre år!

Åh neeej!!! Vad ledsen jag blir fy!!

Största kramen till dig <3

Har bokat in hssg spolning i januari och hoppas få ett plus inom närmaste månaderna. 2021 får bli vårat år <3
  • Anonym (eee)
    Steeph skrev 2020-12-03 20:45:27 följande:

Söker fler som är inne på flertalet försök efter ma/mf.

Att det kan gå så lätt först, för att sedan efter ma inte kunnat bli gravid igen.

Vi går in på försök 9 och blir mer och mer orolig för att jag aldrig kommer att bli mamma.

Tycker jag har gjort ?alla rätt? genom att sluta med gluten, socker, koffein, tar kosttillskott, äter bra mat och tränar.

Dock har min kropp förändrats sedan ma i form av:

Mindre och kortare mens, inget äggvitesekret vid ägglossning, oregelbunden ägglossning. Att det ska vara så svårt...

Nu vill jag inte vara taskig men 8 ggr är inte så många. Tyvärr får man inse att uppåt ett år iaf, kan vara rimligt. Jag hade ett MA och det tog 1,5 år innan det tog sig igen (hade tagit ungefär lika lång tid innan det också). 
    Båda gångerna jag blev gravid så hade vi nästan gett upp av frustration och bestämde att vi inte skulle räkna dagar, kolla ägglossning osv, utan bara ha sex när vi hade lust under några veckor för det blev lite spänt och konstigt det där att känna att man "måste" - DÅ tog det sig (verkligen båda gångerna var det så) 
  • Steeph
    Anonym (eee) skrev 2020-12-24 21:48:27 följande:

Nu vill jag inte vara taskig men 8 ggr är inte så många. Tyvärr får man inse att uppåt ett år iaf, kan vara rimligt. Jag hade ett MA och det tog 1,5 år innan det tog sig igen (hade tagit ungefär lika lång tid innan det också). 

Båda gångerna jag blev gravid så hade vi nästan gett upp av frustration och bestämde att vi inte skulle räkna dagar, kolla ägglossning osv, utan bara ha sex när vi hade lust under några veckor för det blev lite spänt och konstigt det där att känna att man "måste" - DÅ tog det sig (verkligen båda gångerna var det så) 

Jag förstår fullt ut hur du menar. Men att det gick på 2:a försöket och nu inte gått på 9 försök gör att jag har blivit orolig. Jag har dessutom lite för högt fsh men bra amh. Jag tycker alltid man ska lita på sin magkänsla om man känner att något är knas. Jag har som sagt upplevt en hel del förändringar i form av mindre och kortare mens, vallningar, huvudvärk som jag aldrig haft innan. Så nu fick jag ju veta om mitt fsh och då tycker läkarna att jag ska genomgå en hssg spolning för att sedan se vad nästa alternativ blir för oss
  • Jolisia

Hej! Jag hoppar gärna in här. Vi har försökt i ett år nu med första barnet, börjar snart på 13e försöket. Fick ett väldigt tidigt missfall i oktober, tre-fyra dagar efter bim. Vi håller på med vår utredning nu, väntar bara på spermaprovet som vi får göra och får svar på i slutet av januari. Fick för några mån sen reda på att jag har endometrios vilket nog påverkar.. Det är verkligen tufft och jag hoppas verkligen att det går vägen för er alla snart! Är så svårt att inte tänka på det här konstant..

• Anonym (Hanna)
    milligriff skrev 2020-12-24 10:43:28 följande:

Så tråkigt, beklagar! :(

Jag håller tummarna för dig 2021!
  • Steeph
    Jolisia skrev 2020-12-26 23:36:59 följande:

Hej! Jag hoppar gärna in här. Vi har försökt i ett år nu med första barnet, börjar snart på 13e försöket. Fick ett väldigt tidigt missfall i oktober, tre-fyra dagar efter bim. Vi håller på med vår utredning nu, väntar bara på spermaprovet som vi får göra och får svar på i slutet av januari. Fick för några mån sen reda på att jag har endometrios vilket nog påverkar.. Det är verkligen tufft och jag hoppas verkligen att det går vägen för er alla snart! Är så svårt att inte tänka på det här konstant..

Välkommen <3

Åh vad tråkigt många säger att man ska se det positivt att man kan bli gravid, men jag känner att det inte riktigt hjälper mitt i allt. Man vill ju bara bli gravid igen och få en liten.

Vad starka ni är som kämpar på!

Hur gamla är ni? Vi är 28 vs 31 år.
  • Jolisia

Oj, jag trodde jag skrev i tråden som bara var för oss som försökt över 8 mån, jag ska ju inte komma här och säga att mitt väldigt tidiga mf liknar det ni gått igenom. Det låter verkligen tufft! Ber om ursäkt att jag klampade in.

Vi är båda över 30, jag är 33 och min sambo några år äldre. Så stress över att vi är för sent ute finns ju också..

• Anonym (Samma sits)

Är i precis samma sits.. fick missfall för ett år sen nästan exakt o de gick så lätt att bli gravid då (oplanerat). Men nu är vi inne på vårt 9e försök o de börjar kännas hopplöst. Vi är 25 år..

• Anonym (Hanna)

När vi försökt 7 mån efter missfallen testade jag att äta Q10 och Inositol och blev gravid igen inom ett par månader. Min man matade jag med zink.

Det kan ju varit en slump, men det tog sig strax därefter.

Jag var 35 år vid första missfallet, och hade precis fyllt 36 vid andra.

Var 37 och 38 när jag fick mina barn.

• Anonym (Bonusfamilj)

Hej,

är denna tråd aktiv? Jag behöver lite pepp och några att bolla med. Jag är mamma till tre söner med en man, vi separerade för sex år sen.

För drygt ett år sen träffade jag en ny man, som inte har egna barn. Jag har alltid drömt om fler barn och jag blev gravid i maj som slutade i mf i v 5. Vi avvaktade en månad och försökte sen igen med positivt gravtest i september. Även den gången slutade i mf i v 9. Det var psykiskt och fysiskt påfrestande och vi har inte aktivt försökt sedan dess.

Jag blev nedstämd, tänkte att vi kanske inte kan få gemensamt barn men nu börjar jag känna att jag kanske ska ge det en chans till, om det går.

Jag är 37 och han 40 så vi har åldern emot oss. Kanske är min äggkvalitet för dålig, kanske hans simmare är defekta. Jag tror inte att vi kommer orka gå igenom IVF eller krävande behandling för att få gemensamt barn.

Jag har ju tre fina pojkar men jag vill så gärna ha ett barn till. Med min pojkvän. Jag vill också så gärna ge honom ett barn. Hur är era historier? Hur går det för er?

• Undrandee

Här är 6e försöket precis gjort sedan vårt senaste ma i somras. Har dock inga som helst förhoppningar längre. Förväntar mig inget plus om 2 veckor...

Velar att göra en utredning, varför vet jag inte. Eller jo, har noll förtroende för vårat sjukhus här i stan efter hur jag blivit bemött efter vårat missfall och våra ma. Har en privatklinik i stan men är lång väntetid dit har jag hört och jag är intr beredd att åka land och rike runt för att få en utredning.

• Anonym (Bonusfamilj)
    Undrandee skrev 2021-03-31 01:02:10 följande:

Här är 6e försöket precis gjort sedan vårt senaste ma i somras. Har dock inga som helst förhoppningar längre. Förväntar mig inget plus om 2 veckor...

Velar att göra en utredning, varför vet jag inte. Eller jo, har noll förtroende för vårat sjukhus här i stan efter hur jag blivit bemött efter vårat missfall och våra ma. Har en privatklinik i stan men är lång väntetid dit har jag hört och jag är intr beredd att åka land och rike runt för att få en utredning.

Beklagar. Jag tänker också att det är psykiskt och fysiskt påfrestande med en utredning och finns ju inga garantier. Då ska man lägga en massa energi och tid för att sedan kanske ändå bli besviken? Men då har man ju gjort allt... jag vet inte, det är svårt. Jag tror att vi skulle få hjälp om vi sökte nu iom två mf i rad och åldern. Egentligen ska man ha haft tre mf i rad med samma partner men jag tror att är kvinnan över 35 så kan man få hjälp ändå. 
Svar på tråden 8 försök efter ma och fortfarande inte gravid.. fler som kämpar efter ma/mf?