• Anonym (Hola)

Vilken är finast - kvinnokroppen eller manskroppen?

Rent estetiskt, vilken kropp tycker du är finast?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken är finast - kvinnokroppen eller manskroppen?
  • FtS70

Citerar Elaine i Seinfeld: ?The female body is a work of art, the male is utilitarian, for getting around.?

• Anonym (UNGDOM)

Eftersom jag gillar muskler och vältränade kroppar (ganska hårlösa) och har svårt att attraheras av kroppsfett väljer jag män. Men en ung och välformad kvinnokropp kan vara intressantare och sexigare att titta på, men med åldern förfaller de flesta kroppar och blir väldigt oattraktiva i mina ögon. Äldre kvinnor efter 60-70 kan faktiskt se bättre ut än de flesta män har jag noterat på badstränder.

• Anonym (Ä)

Manskroppen. Kvinnor är oftare feta.

• Anonym (hm)
    FtS70 skrev 2020-12-06 13:45:56 följande:

Citerar Elaine i Seinfeld: ?The female body is a work of art, the male is utilitarian, for getting around.?

Beror verkligen på vilken man.

Finns män jag tappat andan över.
  • Anonym (69"-man)

Så här efter drygt 12 timmars röstande så kan vi konstatera att kvinnokroppen har en betryggande ledning. Men man kan ju aldrig vara säker! Någon som vet när poströsterna kommer in?

• Anonym (faktor)
    Anonym (Ä) skrev 2020-12-06 14:36:50 följande:

Manskroppen. Kvinnor är oftare feta.

Kvinnor är fetare än män i snitt i världen i stort, men inte i Sverige.

"Mer än hälften (51 procent) av Sveriges befolkning i åldern 16?84 år uppgav 2018 övervikt eller fetma (BMI 25,0 eller högre; figur 1). Förekomsten var högre bland män, 58 procent, än bland kvinnor, 45 procent. Motsvarande siffror för fetma enbart (BMI 30,0 eller högre) var 16 procent bland män och 15 procent bland kvinnor. Skillnaden mellan kvinnor och män i övervikt och fetma sammantaget var statistiskt säkerställd, och kvarstod när hänsyn togs till ålder, utbildningsnivå, födelseland och län. Skillnaden mellan kvinnor och män består i huvudsak av skillnader i övervikt, inte i fetma."

www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/tolkad-rapportering/folkhalsans-utveckling/resultat/halsa/overvikt-och-fetma/
  • Anonym (Kvinna S)

Jag är kvinna. Tycker kvinnokroppen är finare. Men tänder mer på manskroppen. Tycker män är ofattbart vackra och sexiga.

Känner inte attraktion till kvinnokroppen. Fast kan se att den är jättefin med sina kurvor och sin mjukhet.

Jag kan däremot tända på tanken hur kåt en man torde bli på min kropp, ha ha

• Anonym (UNGDOM)
    Anonym (Kvinna S) skrev 2020-12-21 00:37:38 följande:

Jag är kvinna. Tycker kvinnokroppen är finare. Men tänder mer på manskroppen. Tycker män är ofattbart vackra och sexiga.

Känner inte attraktion till kvinnokroppen. Fast kan se att den är jättefin med sina kurvor och sin mjukhet.

Jag kan däremot tända på tanken hur kåt en man torde bli på min kropp, ha ha

Så där kan jag också se på en kvinnokropp, utifrån en mans perspektiv och hur kåt den kan göra honom. Mäns kroppar är så mycket simplare, renare i formerna och kroppsspråket är ofta mer naturligt och avslappnat, varför jag föredrar den.
  • Anders 386

Jag tycker det är individuellt och inte knutet till kön. Det finns både män och kvinnor med väldigt fina kroppar.

Det är en helt annan sak när det handlar om sexuell attraktion - då är det kvinnans kropp som gäller. En välformad kvinnorumpa är något som får attraktionen att vakna ordentligt. Och då behöver det inte heller handla om att man tänder mer på en kropp för att den är "fin". En kvinnas kropp attraherar sexuellt även om den inte hör till dom finaste.

• Anonym (Affe Afghan)

Jag tycker fitta e de finaste som finns...å tuttar e gutt

• Anders 386
    Anonym (Affe Afghan) skrev 2020-12-22 10:35:50 följande:

Jag tycker fitta e de finaste som finns...å tuttar e gutt

Ibland är det pinsamt att vara man på FL. Suck.Rynkar på näsan

• Anonym (faktor)
    Anders 386 skrev 2020-12-22 14:34:04 följande:
    Ibland är det pinsamt att vara man på FL. Suck.Rynkar på näsan
    Ja ibland tänker jag att det måste vara lite som när de piggaste friskaste spermierna i satsen ser den där knepiga missbildade jäveln i hörnet som bara snurrar runt runt och undrar varför han inte kommer nån vart...
  • Anonym (Affe Afghan)
    Anders 386 skrev 2020-12-22 14:34:04 följande:

Ibland är det pinsamt att vara man på FL. Suck.

Åsså gillar jag snälla å mulliga tjejer...de e fina grejer...!!
  • Anders 386
    Anonym (Affe Afghan) skrev 2020-12-22 15:59:06 följande:
    Åsså gillar jag snälla å mulliga tjejer...de e fina grejer...!!
    Ja, där är vi iaf eniga. Skål

• Perjonsson

Ett öppet kvinnoskrev med en liten fin mus utan massa lösa läppar o hår. Svårt förklara

• Anonym (Objektivt)

Rent objektivt så kan ju kvinnokroppen vara fin även som helt otränad, smal, mullig, vältränad, muskulös finns väldigt många fina kvinnokroppar i olika former (Nog allt förutom väldigt mager eller väldigt tjock kan vara fint)

Medans manskroppen kräver hård träning eller hårt kroppsarbete för att vara attraktiv. Finns ju ingen fin tanig manskropp, fin mullig manskropp osv. Det blir ett mindre spektrum av tilltalande manskroppar än kvinnokroppar.

Därför vinner nog kvinnokroppen rent objektivt.

• misil

För mig som heterosexuell man är det självklara svaret kvinnokroppen,brösten dom breda höfterna och kvinnors otroligt söta och sexiga stjärtar,kvinnokroppen är även mjukare därför mer kramvänlig.

Svar på tråden Vilken är finast - kvinnokroppen eller manskroppen?