• Therese356

Underfunktion sköldkörtel och gravid

Hej!

Var på inskrivning förra veckan hos min barnmorska och borde vara runt vecka 12-13. Minns inte och inte heller hur dem räknar. Iallafall så fick jag svar på mina blodprover och det visade sig att jag har underfunktion på sköldkörteln och får nu ta 50 mg Levaxin.

Vad innebär detta och har någon annan varit med om detta? Sist jag var gravid 2018 så hade jag ingen underfunktion.

Hade velat komma i kontakt med andra som varit med om samma och hur det har gått.

Kram!

• Svar på tråden Underfunktion sköldkörtel och gravid
  • Maximin

Jag har underfunktion/hypotyreos. Hade redan innan graviditeten, gick hur fint som helst!

Fick bara öka dosen medicin under grav, sen fungerade det precis som vanligt.

Något speciellt du tänkte på?

• Therese356
    Maximin skrev 2020-12-18 20:37:46 följande:

Jag har underfunktion/hypotyreos. Hade redan innan graviditeten, gick hur fint som helst!

Fick bara öka dosen medicin under grav, sen fungerade det precis som vanligt.

Något speciellt du tänkte på?

Tack för svar!

Nej man läste en massa när man googla (som,jag inte minns nu) med olika risker m.m... men har träffat min barnmorska och pratat så verkade ingen fara och var ingen jätte avvikelse...
Svar på tråden Underfunktion sköldkörtel och gravid