• aaasap

Ni som gjort VUL kring vecka 5+3

Ja vad såg man på VUL då? Jag ska dit på torsdag, lär vara kring vecka 5+3. Gjorde ett i fredags och då såg man endast förtjockad slemhinna samt eventuellt en uppklarning i livmodern.

• Svar på tråden Ni som gjort VUL kring vecka 5+3
  • Anonym (Sarah)

"Otroligt tråkig attityd"?

Alltså, jag ställde en fråga. Varför bli så kränkt i onödan? Kan inte vara lätt...

Ultraljud så pass tidigt som vecka 5-6 är det ju väldigt svårt att varken säga bu eller bä.

• Finmamma

Ts, alla mina symptom har tyvärr försvunnit. Sista dagen med riktiga symtom var samma dag som jag lämnade det sista blodprovet. All hopp är borta. Förväntar mig inte att se något på tisdag :(

• Finmamma

Ts, hur gick det idag?

Själv fick jag se en hinnsäck och ev en gulesäck. Men han sa att det var för tidigt ännu. Enligt VUL är jag i 5+6 och det stämmer med beräkningarna. Han tyckte att allt såg normalt ut för den här tiden.

• Anonym (Knas)
    Anonym (Knas) skrev 2020-12-11 00:07:58 följande:

Undrar jag med! Och vad är det som gör det okej med ett vul hos läkare så tidigt och ofta? Är det tidigare missfall?

Har 3 levande barn, 1 sen abort pga missbildning och ett tidigt missfall i bagaget, får jag också tidigt vul pga oro för missfall?

Någon som har svar på min fråga? Har jag ?rätt? till ett tidigt vul med tanke på mitt bagage!?
  • Anonym (Ella)
    Anonym (Knas) skrev 2020-12-15 20:15:10 följande:

Någon som har svar på min fråga? Har jag ?rätt? till ett tidigt vul med tanke på mitt bagage!?

Ring och fråga? Jag fick det efter mitt tidiga missfall.
  • Finmamma

Tycker bara du ska åka dit med tanke på din historik. En rejäl oro är skäl nog tycker jag. Ingen ska behöva må dåligt.

• aaasap

Mitt HCG hade stigit till nära 20000 idag. Man såg en hinnsäck och en gulesäck samt något som tickade men osäkert då han inte såg embryot. Ska tillbaka om 10 dagar. Fick någon blödning inatt så blöder lite brunt, läkaren såg att det kom från något ställe i livmodern och han sa att det verkade vara en äldre och oregelbunden blödning. Han sa att det såg ut som en normal tidig graviditet och trodde jag var i vecka 5+5 (alltså flyttade mig tillbaka ett par dagar) ungefär.

Men själv tror jag inte att den graviditet kommer gå hela vägen, då jag har haft några blödningar och så...sen att man inte såg embryot vid 20000 hcg? Han förklarade att den ibland kan gömma sig lite så därför man ibland inte ser den på VUL så tidigt.

I dagarna har jag varit extremt trött och extremt illamående och superont i brösten. Är lite bättre idag känns det som, eller om det är ett tecken på missfall. Nu får man väl vänta och se..

• Finmamma

Tycker inte du ska vara orolig. Med min dotter såg man inget hjärta förrän i 7+0... i v 6+0 såg man bara hinnsäcken, inte ens gulesäcken.

TS allt låter normalt

• Anonym (Sarah)
    Anonym (Knas) skrev 2020-12-15 20:15:10 följande:

Jag fick tidigt ul pga tidigare ma.

Men inte före vecka 8. Innan dess är det för tidigt och rätt meningslöst!
  • Finmamma

Hej igen

Va precis på toa och jag har börjat blöda. Så denna överraskning blev inte långvarig.

Lycka till Ts

• aaasap
    Finmamma skrev 2020-12-16 20:59:43 följande:

Hej igen

Va precis på toa och jag har börjat blöda. Så denna överraskning blev inte långvarig.

Lycka till Ts

Åh :( Hur har det gått för dig? Jag har hela tiden ljusbruna flytningar, men ingen smärta. Även att jag skrev för 5 dagar sedan att det var lite mindre graviditetssymptom men det var nog bara lite mindre den dagen. Illamåendet har bara blivit värre :(
  • Anonym (Undrar)

Hej! Jag undrar vad ni menar när ni skriver att ni hade Tex 1078 i hcg i vecka 4+6. Är de räknat från ägglossning eller första dagen i eran sista mens ? Jag tog clearblue veckoindikator & fick 2-3, då borde det alltså vara 2 Max 3 veckor sen befruktning, och deras tester slår om till 2-3 när hcg nivån är över 200. Och då är man ju i vecka 4. Därför undrar jag hur du/ni kunde fått så högt hcg i vecka 4+6? :) tänker jag helt fel? Tacksam för svar

Svar på tråden Ni som gjort VUL kring vecka 5+3