Anonym (ida) skrev 2020-12-14 07:03:24 följande:
Han skulle aldrig fråga. Hade han vart en sån som frågar sånt så hade jag märkt det i början och vi hade då aldrig gift oss.
Han frågar aldrig något om mitt förflutna. Jag kan fråga om hans tidigare relationer för det anser jag vara relevant. Jag är intresserad av hur de hade det och varför det tog slut m.m och av de svaren har jag lärt mig endel om honom, jag är intresserad av relationer. Hur många han legat med säger inget mer än att han har vart kåt och hittat nån att ligga med. Hur många gånger han har vart kåt och hittat någon att ligga med säger ju ingenting om vem han är.
Frågar heller inget om hans tidigare sexliv i hans relationer, för det anser jag vara integritetskränkande och det vill jag inte utsätta honom för. Det som är viktigt är vårt sexliv, och vad han säger att han tycker om nu.
Men känns det inte konstigt att han aldrig frågar något om ditt förflutna? Om erfarenheter om dina tidigare relationer, hur det var i skolan, avgörande händelser, vad du gjorde under ungdomstiden? Visserligen kommer en del fram av sig självt när man pratar, men ett sånt ointresse för din person verkar konstigt tycker jag.
Varför är en fråga om antal sexpartners en sån dealbreaker att du skulle dumpat någon som du älskar så mycket att du gifte dig med honom, om han frågat tidigare alltså? Det avgörande är väl hur han reagerar på svaret?
Nu är din man obrydd om ditt förflutna, men rent hypotetiskt om han frågade nu, vad skulle du svara och varför?