• Anonym (Slipstream)

Frågar du killen hur många han legat med?

Och om killen frågar dig, är du ärlig och säger hur många du själv har legat med, eller minskar du lite? Det sägs att kvinnor ofta underskattar hur många sexpartners de haft kanske av rädsla av att framstå som slampiga.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Frågar du killen hur många han legat med?
  • Anonym (högstandard)
    Anonym (J) skrev 2020-12-13 22:53:35 följande:

Men om man har samma värderingar i övrigt så borde det egentligen inte spela någon roll, det går fortare för vissa att hitta sin själsfrände än för andra. Och trivs man ihop i övrigt på alla sätt och vis så betyder det så mycket mer, det är inte lätt att hitta någon man klickar med på alla andra plan. Och sen ställa en sådan fråga efter man fått barn känns lite för sent.

Ens syn på sex är en stor grej som avgör mycket hur förhållandet kommer att bli. Det är inget att bara ignorera.
  • Anonym (J)
    Anonym (högstandard) skrev 2020-12-14 07:05:55 följande:

Ens syn på sex är en stor grej som avgör mycket hur förhållandet kommer att bli. Det är inget att bara ignorera.

Ja till viss del håller jag med, hade min kille varit med 100st fler hade det känts konstigt, men 5st fler visar ändå att man tänker i samma banor. Det finns olika omständigheter som kan göra att den ena har fler än den andra, man kan ha haft otur i kärlek och träffat på mindre bra människor efter vägen, jag tycker inte man ska döma en annan människa utan att veta hela historian bakom först.
  • Anonym (högstandard)
    Anonym (J) skrev 2020-12-14 10:47:52 följande:

Ja till viss del håller jag med, hade min kille varit med 100st fler hade det känts konstigt, men 5st fler visar ändå att man tänker i samma banor. Det finns olika omständigheter som kan göra att den ena har fler än den andra, man kan ha haft otur i kärlek och träffat på mindre bra människor efter vägen, jag tycker inte man ska döma en annan människa utan att veta hela historian bakom först.

Håller inte med. Disciplin är en avgörande faktor under hela livet.
  • Anonym (Ok)

Jag har ganska nyligen fått den frågan av min man, han svarade själv utan att jag ville höra svaret, tycker som ovanstående här uppe att man behöver inte veta exakt allt om varandra, för att tillägga så har vi varit tillsammans långt över ett år, och jag sa till honom redan från första början att jag kunde räkna det på två händer så jag gav han två alternativ utifrån hans eget svar, ett högre och ett lägre, om hela relationen ska avgöras på exakt antal tidigare partners så får han dumma svar på dumma frågor. Nu var det det lägre som var sant, men självklart tror han det högre. Det säger mig mer om hur han ser på mig, än att verkligen lyssna på mig och lära känna mig.

• Tecum
    Anonym (ida) skrev 2020-12-14 07:03:24 följande:
    Han skulle aldrig fråga. Hade han vart en sån som frågar sånt så hade jag märkt det i början och vi hade då aldrig gift oss.

Han frågar aldrig något om mitt förflutna. Jag kan fråga om hans tidigare relationer för det anser jag vara relevant. Jag är intresserad av hur de hade det och varför det tog slut m.m och av de svaren har jag lärt mig endel om honom, jag är intresserad av relationer. Hur många han legat med säger inget mer än att han har vart kåt och hittat nån att ligga med. Hur många gånger han har vart kåt och hittat någon att ligga med säger ju ingenting om vem han är. 
    Frågar heller inget om hans tidigare sexliv i hans relationer, för det anser jag vara integritetskränkande och det vill jag inte utsätta honom för. Det som är viktigt är vårt sexliv, och vad han säger att han tycker om nu. 
    Men känns det inte konstigt att han aldrig frågar något om ditt förflutna? Om erfarenheter om dina tidigare relationer, hur det var i skolan, avgörande händelser, vad du gjorde under ungdomstiden? Visserligen kommer en del fram av sig självt när man pratar, men ett sånt ointresse för din person verkar konstigt tycker jag.

Varför är en fråga om antal sexpartners en sån dealbreaker att du skulle dumpat någon som du älskar så mycket att du gifte dig med honom, om han frågat tidigare alltså? Det avgörande är väl hur han reagerar på svaret?
    Nu är din man obrydd om ditt förflutna, men rent hypotetiskt om han frågade nu, vad skulle du svara och varför?
  • Tecum
    Anonym (Ok) skrev 2020-12-14 16:06:32 följande:
    Jag har ganska nyligen fått den frågan av min man, han svarade själv utan att jag ville höra svaret, tycker som ovanstående här uppe att man behöver inte veta exakt allt om varandra, för att tillägga så har vi varit tillsammans långt över ett år, och jag sa till honom redan från första början att jag kunde räkna det på två händer så jag gav han två alternativ utifrån hans eget svar, ett högre och ett lägre, om hela relationen ska avgöras på exakt antal tidigare partners så får han dumma svar på dumma frågor. Nu var det det lägre som var sant, men självklart tror han det högre. Det säger mig mer om hur han ser på mig, än att verkligen lyssna på mig och lära känna mig.
    Vad menar du med sista meningen? Varför ge olika alternativ, klart det blir svårare att lära känna dig om du mörkar? Att han valde det högre alternativet kan ju bero på att han ser dig som snygg och attraktiv och att du därför varit omsvärmad av killar. Och det är väl inte fel att se dig så...
  • Anonym (Ok)
    Tecum skrev 2020-12-14 16:39:10 följande:

Vad menar du med sista meningen? Varför ge olika alternativ, klart det blir svårare att lära känna dig om du mörkar? Att han valde det högre alternativet kan ju bero på att han ser dig som snygg och attraktiv och att du därför varit omsvärmad av killar. Och det är väl inte fel att se dig så...

Jag sa ju redan från första början att jag kunde räkna på 2 händer, ändå väljer han det högre, då har han inte lyssnat tycker jag.
  • Tecum
    Anonym (Ok) skrev 2020-12-14 16:53:45 följande:
    Jag sa ju redan från första början att jag kunde räkna på 2 händer, ändå väljer han det högre, då har han inte lyssnat tycker jag.
    Men då kan han ju t ex välja mellan 6 och 10 och inget är högt. Om han väljer något högre är det inget alternativ du givit.
  • Anonym (Ok)
    Tecum skrev 2020-12-14 17:03:12 följande:

Men då kan han ju t ex välja mellan 6 och 10 och inget är högt. Om han väljer något högre är det inget alternativ du givit.

Ja fast ett var under 10 och ett över 10
  • Tecum
    Anonym (Ok) skrev 2020-12-14 17:31:43 följande:
    Ja fast ett var under 10 och ett över 10
    Ok, men jag tycker du får skylla dig själv när du skickar dubbla budskap.

Hur går du vidare nu då, ska du dumpa honom?
  • Moder1

Jag har nog frågat i början av relationen , mest för att ta ställning till om jag vill inleda en relation med honom.

Och ja jag hade valt bort en man som legat runt.

Svar på tråden Frågar du killen hur många han legat med?