• Jevi87

Är det en Pojke eller Flicka?

Var på mitt första ultraljud idag och fick ganska bra bilder på bebis, är så nyfiken på vem det är som gömmer sig där inne. Kan ni se? Är det en pojke eller flicka?

• Svar på tråden Är det en Pojke eller Flicka?
  • fjanten
    Anonym (K) skrev 2020-12-11 16:58:07 följande:

Ingen på inom obstetriken skulle gissa på flicka utifrån den nuben, det kan jag lova dig :).

Alla admins och mods på nub-sidor skulle gissa flicka
  • fjanten
    Anonym (Emilia) skrev 2020-12-11 13:27:41 följande:

Så du skulle gissa på tjej utifrån bilden? Utan att veta NIPT resultatet? Jag har också hört att 2 streck är pojke så det var därför jag blev fundersam när det var 2 tydliga streck på bilden men NIPT sa tjej...

Japp, tydlig flicknub tycker jag jättelik båda mina flickors! Posta för skojs skulle på the nubologists, nub theory queens eller en annan nub-grupp på facebook?
  • Jevi87
    Anonym (Emilia) skrev 2020-12-11 13:15:50 följande:

Haha ja, får vänta lite med att köpa kläder känner jag! Gjorde på Vasamamma i Stockholm, svaret kom på ett papper från Centogene som verkar vara i Tyskland. Hade fetal fraction 18% så det är väl ganska mycket tror jag? Ja spännande! ????

Nipt är 100% tillförlitligt med kön då dom kollar om barnet har x eller y kromosom genom blodet. Så grattis till att ni ska få en tjej, mysigt :) Vi gjorde Nipt förra gången och fick reda på att det var en tjej denna gång har vi inte gjort ngt sådant test.
  • Jevi87
    fjanten skrev 2020-12-11 13:21:01 följande:

Tidig flicka - har några dagar på sig att utvecklas till pojknub!

Åh vad spännande. Många som ändå skrivit flicka. :)
  • Anonym (L)
    Anonym (Emilia) skrev 2020-12-11 12:20:51 följande:

Jag har bara den här också:

Ser ut som en flicka, beroende på hur många veckor och dagar du var när denna bild togs.
  • Anonym (L)
    Anonym (K) skrev 2020-12-11 13:09:01 följande:

Allvarligt? Haha va spännande :). Nuben här är ju så pojklag som den kan bli. Spännande att se på rul :)

Det är verkligen inte en jättetydlig pojke. Ser tjejig ut. Jag har erfarenhet och vet.

Varför kommer man ens med sådana svar om man uppenbarligen inte vet eller har erfarenhet alls? Då borde man inte svara något alls.
  • Anonym (L)
    Anonym (K) skrev 2020-12-11 16:58:07 följande:

Ingen på inom obstetriken skulle gissa på flicka utifrån den nuben, det kan jag lova dig :).

Nu är det ju bekräftat att det är en flicka. NIPT är säkert så det är en flicka.

Och jo, nuben på den bilden ser tjejig ut. Det ser man om man har erfarenhet och vet vad man pratar om.
  • Anonym (Emilia)
    Anonym (L) skrev 2020-12-12 12:55:44 följande:

Ser ut som en flicka, beroende på hur många veckor och dagar du var när denna bild togs.

13+1 :)
  • Anonym (Emilia)
    Jevi87 skrev 2020-12-12 06:10:31 följande:

Nipt är 100% tillförlitligt med kön då dom kollar om barnet har x eller y kromosom genom blodet. Så grattis till att ni ska få en tjej, mysigt :) Vi gjorde Nipt förra gången och fick reda på att det var en tjej denna gång har vi inte gjort ngt sådant test.

Tack! :) Ja man vill ju kunna lita på det svaret. Inte för att könet spelar någon roll men nu när man tagit reda på det så vore det ju kul om det stämde sen när man ställt in sig på det :D Spännande att se vad det blir för er denna gång då, lycka till! :)
  • Anonym (Emilia)
    fjanten skrev 2020-12-11 19:36:59 följande:

Japp, tydlig flicknub tycker jag jättelik båda mina flickors! Posta för skojs skulle på the nubologists, nub theory queens eller en annan nub-grupp på facebook?

Okej, tack :)
  • Anonym (K)
    Anonym (L) skrev 2020-12-12 13:02:16 följande:

Nu är det ju bekräftat att det är en flicka. NIPT är säkert så det är en flicka.

Och jo, nuben på den bilden ser tjejig ut. Det ser man om man har erfarenhet och vet vad man pratar om.

Haha om du bara visste:D erfarenhet? Du verkar ju totalt jävla dum i huvudet.
  • Anonym (K)
    Anonym (L) skrev 2020-12-12 13:02:16 följande:

Nipt är inte 100% säkert. Borde väl du veta, besserwisser.
  • Anonym (L)
    Anonym (K) skrev 2020-12-13 21:20:34 följande:

Haha om du bara visste:D erfarenhet? Du verkar ju totalt jävla dum i huvudet.

Ja, erfarenhet, så jag vet vad jag pratar om och sitter inte och låtsas att jag kan när jag inte kan.

Posta i vilken facebookgrupp som helst där de som är experter svarar, INGEN hade sagt att det är en pojknub.
  • Anonym (L)
    Anonym (K) skrev 2020-12-13 21:25:59 följande:

Nipt är inte 100% säkert. Borde väl du veta, besserwisser.

Nä, bara typ 99%. Lol.
  • Anonym (Emilia)

Postade i ?Nub theory queens? på facebook och fick snabbt svar av två admins som båda skrev tjej. Så kanske kan lita på NIPT ändå :) Det lär ju märkas om ett tag om inte annat! :D

• Anonym (Emilia)

Tänkte bara uppdatera och säga att det bekräftades på RUL att det är en flicka :) Så NIPT stämde!

Svar på tråden Är det en Pojke eller Flicka?