• Ericky

Vilka dagar kring äl ligger/låg ni?

Hej på er, 

Jag och min sambo är i färd med att försöka skaffa vårt första barn. Vi har precis passerat försök 6, dvs jag hade ägglossning i dagarna här och hoppas, hoppas, hoppas nu inför BIM den 19/12. 

Jag blev nyfiken på er andra som försöker, och ni som plussat (!) som har koll på sin ägglossning med hjälp av stickor eller liknande. Vilka dagar ligger/låg ni kring äl? Kör ni flera dagar i rad, satsar ni på att ligga innan mest eller hur tänker ni?

Sambon jobbar borta mycket så det är inte helt lätt att få till det varje månad, men denna månad "satte vi det" tusan Flört 

4/12 - SEX
    5/12 - EJ SEX
    6/12 - SEX (LH-ökning på em)
    7/12 - SEX (trolig ägglossning)
    8/12 - SEX 

Hur gör ni?

• Svar på tråden Vilka dagar kring äl ligger/låg ni?
  • Anonym (På't igen)

Kör CB:s lila digitala. När man vet att det närmar sig kan man börja ha sporadiskt sex, när gubben blinkar är det dagligen eller minst varannan dag tills gubben blir fast, och då dagligen ytterligare ett par dagar.

• Anonym (French fry)

Vi kör varannan dag ca från det att min app säger att jag är fertil. Första gången jag blev gravid hade jag enligt appen ÄL den 28 och vi låg 22, 24, 26, 28. 

Andra gången jag blev gravid hade jag ÄL den 3 och vi låg bara två gånger då pga hade besök, så det blev den 29 och den 4. 

Nästa gång (det har inte blivit några barn än) så fortsätter vi nog med varannan. :) 

• Anonym (kille)

vi hade sex dagligen både innan kring och efter ÄL vi lämnade inga chanser åt slumpen

• Anonym (S)

Hm, vi hade sex dagen innan ägglossning bägge gångerna och sedan inget mer förrän en vecka senare (Vi har sex 1-2 gånger i veckan och det var samma när vi försökte bli gravida). Första graviditeten slutade dock i missfall. Andra graviditeten är i full gång, gick in i vecka 37 idag.

Svar på tråden Vilka dagar kring äl ligger/låg ni?