• Anonym (Snart singel)

Tjejen otrogen, och nu även jag....

Hej på er
    Jag vill bara dela med mig av min historia och har egentligen ingen fråga till er.

Min flickvän sedan 8 år (inga barn) var otrogen mot mig för ca 6 månader sen. Jag blev knäckt men vi fortsatte "vara ihop". Enligt henne var det en fyllegrej och hon ångrar sig.
    Jag tänker så klart göra slut med henne och flytta (men det vet inte hon) så fort jag får tillträde till mitt nya boende. Nuvarande boende står på henne.
    När jag drar kommer hon nog få det jobbigt eftersom hon är arbetslös och inte har rätt till a-kassa längre. Hon kommer inte ha råd med eget boende. 

För en månad sedan träffade jag dessutom en ny tjej som är både snyggare och dessutom har ett fast bra jobb.

Jag verkligen längtar tills det att jag får berätta den glada nyheten för henne!

Trevlig helg på er alla där ute i cyberrymden Glad

• Svar på tråden Tjejen otrogen, och nu även jag....
  • Anonym (Snart singel)

Uppdatering för er som är intresserade.

Jag har flyttat (betydligt tidigare än jag vågat hoppas på).
    Hon blev ledsen eftersom hon trott att vi skulle börja om på ny kula (hur kan nån tro det efter att man varit otrogen? Vem fan vill ha en sån falsk partner liksom?).

Hon snyftade om att hon kommer behöva flytta hem till sina föräldrar eftersom hon inte kommer ha råd att bo kvar själv. Dessutom berättade hon att hon har betalningsanmärkningar och att hon därför kommer ha svårt att skaffa eget.
    Som om jag skulle bry mig....?

Men nu är jag av med henne!
    Jag och den nya träffas fortf och det känns bra men jag har inte berättat för exet om henne...det kändes onödigt. Hon får nog reda på det ändå framöver.

Till alla otrogna:
    Hoppas ni själva blir bedragna och får känna hur det känns!!

• Anonym (EnglishBob)
    Anonym (A) skrev 2020-12-11 13:57:54 följande:

Syftet med tråden är?

Jag visste inte att familjelivs forum egentligen är en blogg. The more you know...

Den är även en dejtsida. Bra att ha allt under samma tak.

Till TS: nej, din tjej ångrar sig inte. Och sånt här händer, att man är otrogen. Det är bara sex.
  • Anonym (Snart singel)
    Anonym (EnglishBob) skrev 2021-01-11 07:42:40 följande:

Till TS: nej, din tjej ångrar sig inte. Och sånt här händer, att man är otrogen. Det är bara sex.
    "Och sånt händer, att man är otrogen. Det är bara sex"....så säger en person som själv varit otrogen eller som aldrig  riktigt har älskat någon.

Men, nej, sånt händer inte om man verkligen älskar och respekterar sin partner. För mig handlar otrohet om så mycket mer än bara sex....det handlar om att om att personen ljuger för mig och sviker mig...

Jag har haft kvinnor som velat få med mig till sina hotellrum på konferenser men det var aldrig aktuellt. Jag tänkte inte ens tanken. Jag hade ju den jag älskade hemma...och skulle aldrig svika henne.

Nu när jag var otrogen så berodde det på att hon uppenbarligen sket i mig och att jag, mentalt, redan lämnat relationen (även om jag ännu inte hade berättat...).
    .
  • Anonym (EnglishBob)
    Anonym (Snart singel) skrev 2021-01-11 08:00:32 följande:
    "Och sånt händer, att man är otrogen. Det är bara sex"....så säger en person som själv varit otrogen eller som aldrig  riktigt har älskat någon.

Men, nej, sånt händer inte om man verkligen älskar och respekterar sin partner. För mig handlar otrohet om så mycket mer än bara sex....det handlar om att om att personen ljuger för mig och sviker mig...

Jag har haft kvinnor som velat få med mig till sina hotellrum på konferenser men det var aldrig aktuellt. Jag tänkte inte ens tanken. Jag hade ju den jag älskade hemma...och skulle aldrig svika henne.

Nu när jag var otrogen så berodde det på att hon uppenbarligen sket i mig och att jag, mentalt, redan lämnat relationen (även om jag ännu inte hade berättat...).
    .
    Både män och kvinnor blir tända på andra än sin partner. Varför inte ha lite kul? Livet är kort.
    Klart att jag har älskat. Men jag har också erfarenheter av slentrian i ett förhållande.
  • Anonym (man)
    Anonym (EnglishBob) skrev 2021-01-11 08:09:35 följande:
    Både män och kvinnor blir tända på andra än sin partner. Varför inte ha lite kul? Livet är kort.
    Klart att jag har älskat. Men jag har också erfarenheter av slentrian i ett förhållande.
    Japp både kvinnor och män blir tända på andra än sin partner men långt ifrån alla väljer att agera på det. Vissa har nämligen respekt för sin partner och föredrar att vara ärliga.
  • Anonym (man)
    Anonym (EnglishBob) skrev 2021-01-11 07:42:40 följande:

För en själv är det säker "bara sex". För ens partner är det ju betydligt mer än så.
  • Anonym (EnglishBob)
    Anonym (man) skrev 2021-01-11 10:37:20 följande:
    Japp både kvinnor och män blir tända på andra än sin partner men långt ifrån alla väljer att agera på det. Vissa har nämligen respekt för sin partner och föredrar att vara ärliga.
    Kan lova att de flesta män vill agera. När en sexig kvinna är villig.
    Jag respekterar min partner, så jag sköter det snyggt och diskret.
  • Anonym (man)
    Anonym (EnglishBob) skrev 2021-01-11 10:40:43 följande:
    Kan lova att de flesta män vill agera. När en sexig kvinna är villig.
    Jag respekterar min partner, så jag sköter det snyggt och diskret.
    Som sagt, de flesta kan känna attraktion och bli kpta som djur men de väljer att låta bli att agera på det.

Du tror säkert du respekterar din partner med dina handlingar säger något helt annat och i slutändan är det ju handlingar och inte ord som räknas.
  • Anonym (EnglishBob)
    Anonym (man) skrev 2021-01-11 10:45:06 följande:
    Som sagt, de flesta kan känna attraktion och bli kpta som djur men de väljer att låta bli att agera på det.

Du tror säkert du respekterar din partner med dina handlingar säger något helt annat och i slutändan är det ju handlingar och inte ord som räknas.
    Precis. Jag sköter det diskret, och jag säger inget. Så hon vet inget. Mina handlingar visar att jag respekterar hennes känslor.
  • Anonym (man)
    Anonym (EnglishBob) skrev 2021-01-11 10:55:46 följande:
    Precis. Jag sköter det diskret, och jag säger inget. Så hon vet inget. Mina handlingar visar att jag respekterar hennes känslor.
    Fast det där är ju bara något som hjälper ditt samvete, för din partner gör det ingen som helst skillnad eftersom hon lever i en lögn oavsett hur "snyggt" du sköter det.

Jag håller inte med om att svek och lögner är detsamma som respekt. Normal anses det vara raka motsatsen 
  • Anonym (EnglishBob)
    Anonym (man) skrev 2021-01-11 11:06:40 följande:
    Fast det där är ju bara något som hjälper ditt samvete, för din partner gör det ingen som helst skillnad eftersom hon lever i en lögn oavsett hur "snyggt" du sköter det.

Jag håller inte med om att svek och lögner är detsamma som respekt. Normal anses det vara raka motsatsen 
    Jag bryr mig inte om vad som är normalt, ska du avgöra vad som är normalt?
    Jag har ett liv, och det lever jag som jag vill. Jag gillar sex, och kvinnor. Tycker livet går ut på att ha kul och njuta.
  • Anonym (man)
    Anonym (EnglishBob) skrev 2021-01-11 11:11:12 följande:
    Jag bryr mig inte om vad som är normalt, ska du avgöra vad som är normalt?
    Jag har ett liv, och det lever jag som jag vill. Jag gillar sex, och kvinnor. Tycker livet går ut på att ha kul och njuta.
    Norm är inte vad var och en själv tycker. Norm är vad de flesta tycker. Och JA de flesta anser inte att svika och ljuga är respektfullt.

Och med de flesta menar jag även de som själva gillar att lura andra. De flesta av dessa verkar inte alls uppskatta att andra sviker dem och ljuger för dem men att det ska vara ok för dem att svika och ljuga för andra. Det kallas för dubbelmoral...

Nja, som singel kan du ju själv avgöra hur du vill leva ditt liv, men när du är i ett förhållande så är det ju inte du som sätter reglerna så som det passar dig för stunden. Ett i ett friskt förhållande sätts gränserna av båda. Kan man inte förstå det så är man nog inte mogen nog för ett förhållande.

Det är inget fel i att njuta så länge det inte sker på andras bekostnad. Och det går alldeles utmärkt att njuta av livet UTAN att missbruka andras förtroende. Allt som behövs är en ryggrad och lite ärlighet.
  • Anonym (student)

Hejhej! Jag är en journaliststudent och letar efter ett par som upplevt otrohet/dubbelliv som skulle kunna vara med på en intervju där båda sidor av relationen lyfts. Det är till ett skolarbete om hemligheter men det kommer laddas upp på YouTube i radioformat (alltså bara ljud). Hojta om ni vet några eller är några som nappar på denna idé!

• Anonym (M)
    Mimosa86 skrev 2020-12-11 15:10:05 följande:

Jag förstår dig till viss del. Innan mitt äktenskap hade jag förmodligen gjort samma. Valt en snyggare kille bara för att hämnas lite extra. Ingen hade fått trampa på mig utan att jag trampade tillbaka än mer.

Men. Ni har varit ihop länge. Det var en fyllegrej.

Jag avskyr själv otrohet väldigt mycket. Men det är skillnad om det råkade hända en gång på fyllan än om det är systematiskt och sker i smyg.

Alla kan tabba sig. Det kan hända de flesta.

Hade min man varit otrogen en gång som full... jag hade gått sönder men jag hade faktiskt förlåtit det en gång.

Hade han gjort det fler gånger eller fortsatt att supa så hårt att han tappar omdömet. Nä då hade jag gått.

Allt beror ju på.

Men om du kommer bli lyckligare med denna tjej och hon är den rätta för dig så är det bara att gratulera!

En otrohet är inget som råkar hända. Det är ett aktivt val. Är man så full att man inte vet vad man gör och sviker sin partner på det sättet så bör man dels se över sina alkoholvanor men också rannsaka sig själv.

Jag som kille har haft mängder med tillfällen att vara otrogen på fyllan, men jag har självrespekt så det skulle aldrig hända.
Svar på tråden Tjejen otrogen, och nu även jag....