Pratar du för dig själv när du är ensam?
Fortsätter på temat "Vad gör du när du är ensam"?
Fortsätter på temat "Vad gör du när du är ensam"?
Hej där stranger! . Brukar Saba svara tillbaka då? Jag menar något vettigt, för det gör inte min Torsten. han bara svamlar, haha.
Hehe. Mjau kan betyda mycket! Det finns en forskare, kommer inte ihåg vad hon heter, som forskar om just katter och vad deras jamande betyder. Rätt intressant faktiskt.
Haha, ja, jag måste nog göra det. Det är svårt att vara ensam förälder. :-P. Haha.
Jag pratar med allt. Mig själv, djur, småbarn, pensionärer, vädret, kråkor, pianon, hushållsapparater, bilar, datorer...
Vid en väldigt speciell arbetsuppgift på jobbet var jag hänvisad till att vara knäpptyst och fokuserad i 6-timmarspass varje dag i en vecka. Då fick jag gå och pladdra för mig själv resten av kvällen för att liksom komma ikapp...
Det händer samt pratar med katten
Haha, precis! Finns det ingen som forskar på det med, en arborist kanske? Haha.
Nja, jag sköter det nog helst själv, haha. Han är rätt speciell så. .
Jag pratar med allt. Mig själv, djur, småbarn, pensionärer, vädret, kråkor, pianon, hushållsapparater, bilar, datorer...
Vid en väldigt speciell arbetsuppgift på jobbet var jag hänvisad till att vara knäpptyst och fokuserad i 6-timmarspass varje dag i en vecka. Då fick jag gå och pladdra för mig själv resten av kvällen för att liksom komma ikapp...
Det händer samt pratar med katten
Jag brukar bli frustrerad över mig själv och försöker säga åt mig att skärpa mig. Men jag lyssnar aldrig.
Jag pratar inte mycket. Fast ju mer bekväm jag känner mig med min omgivning, desto mer pratar jag i och för sig. Jag lyssnar hellre. Så när jag har kommit hem från jobbet får jag ta igen det.
Ja. Den vanliga uppfattningen är att man är galen om man gör så. Tror det är tvärtom. Snackar med sig själv för att inte bli galen. Tankarna i huvudet måste ut på något sätt. Är det möjligt att tillbringa veckor eller månader ensam utan att snacka med sig själv? Kanske därför somliga tror på Gud. Då känns det mer rationellt. Man kan alltid snacka med universum. Även om ingen lyssnar sänder man ut sina vibrationer. Tankar blir en del av den fysiska verkligheten.