• Windsor N

Pratar du för dig själv när du är ensam?

Fortsätter på temat "Vad gör du när du är ensam"?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pratar du för dig själv när du är ensam?
  • flygrl
    Litenmenhård skrev 2020-12-13 14:18:51 följande:

Hej där stranger! . Brukar Saba svara tillbaka då? Jag menar något vettigt, för det gör inte min Torsten. han bara svamlar, haha.

Jodå, hon svarar vettigt för det mesta. Mjau typ.

Har ju sett några inlägg av Torsten så jag vet va han går för. Den lilla dammråttan! Tror du måste uppfostra honom bättre faktiskt. :P
  • Litenmenhård
    flygrl skrev 2020-12-13 20:50:36 följande:
    Jodå, hon svarar vettigt för det mesta. Mjau typ.

Har ju sett några inlägg av Torsten så jag vet va han går för. Den lilla dammråttan! Tror du måste uppfostra honom bättre faktiskt. :P
    Hehe. Mjau kan betyda mycket! Det finns en forskare, kommer inte ihåg vad hon heter, som forskar om just katter och vad deras jamande betyder. Rätt intressant faktiskt.

Haha, ja, jag måste nog göra det. Det är svårt att vara ensam förälder. :-P. Haha.
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • flygrl
    Litenmenhård skrev 2020-12-14 00:02:58 följande:

Hehe. Mjau kan betyda mycket! Det finns en forskare, kommer inte ihåg vad hon heter, som forskar om just katter och vad deras jamande betyder. Rätt intressant faktiskt.

Haha, ja, jag måste nog göra det. Det är svårt att vara ensam förälder. :-P. Haha.

Mjau kan betyda mycket, ja. Kanske som Groot i Guardians of the Galaxy som alltid bara säger ?I am Groot? fast med oändligt många olika betydelser. Men visst, hon säger väl också annat uppblandat med mjauandet.

Du får ta hjälp av andra föräldrar här på FL med hans uppfostran.
  • Litenmenhård
    flygrl skrev 2020-12-14 02:00:05 följande:
    Mjau kan betyda mycket, ja. Kanske som Groot i Guardians of the Galaxy som alltid bara säger ?I am Groot? fast med oändligt många olika betydelser. Men visst, hon säger väl också annat uppblandat med mjauandet.

Du får ta hjälp av andra föräldrar här på FL med hans uppfostran.
    Haha, precis! Finns det ingen som forskar på det med, en arborist kanske? Haha.

Nja, jag sköter det nog helst själv, haha. Han är rätt speciell så. .
  • Themis

Jag pratar med allt. Mig själv, djur, småbarn, pensionärer, vädret, kråkor, pianon, hushållsapparater, bilar, datorer...

Vid en väldigt speciell arbetsuppgift på jobbet var jag hänvisad till att vara knäpptyst och fokuserad i 6-timmarspass varje dag i en vecka. Då fick jag gå och pladdra för mig själv resten av kvällen för att liksom komma ikapp...

Var inte en rövhatt bara så ordnar det sig nog.
  • flygrl
    Litenmenhård skrev 2020-12-14 08:09:07 följande:

Haha, precis! Finns det ingen som forskar på det med, en arborist kanske? Haha.

Nja, jag sköter det nog helst själv, haha. Han är rätt speciell så. .

Ja, en arborist borde det kanske va när det gäller Groot.

Hälsa T!
    Themis skrev 2020-12-14 19:52:30 följande:

Jag pratar med allt. Mig själv, djur, småbarn, pensionärer, vädret, kråkor, pianon, hushållsapparater, bilar, datorer...

Vid en väldigt speciell arbetsuppgift på jobbet var jag hänvisad till att vara knäpptyst och fokuserad i 6-timmarspass varje dag i en vecka. Då fick jag gå och pladdra för mig själv resten av kvällen för att liksom komma ikapp...

Jag pratar kanske inte med allt och alla. Är ju ganska blyg irl...men visst pratar jag med djur jag möter och ibland människor, gärna äldre.
    Nandez skrev 2020-12-14 20:03:41 följande:

Det händer samt pratar med katten

• LauraPalmer

Jag brukar bli frustrerad över mig själv och försöker säga åt mig att skärpa mig. Men jag lyssnar aldrig. 

• Litenmenhård
    flygrl skrev 2020-12-14 20:19:55 följande:
    Ja, en arborist borde det kanske va när det gäller Groot.

Hälsa T!
    Themis skrev 2020-12-14 19:52:30 följande:

Jag pratar kanske inte med allt och alla. Är ju ganska blyg irl...men visst pratar jag med djur jag möter och ibland människor, gärna äldre.
    Haha, ja! .

Det ska jag göra. Du får hälsa Saba. Ge henne en kram från  mig och T. .
  • Magical
    Södermannen skrev 2020-12-13 12:47:13 följande:
    Hahaha! Inte? Ja där, då, då kniper jag käft istället, med andra. Då är jag inte lika frispråkig som på nätet eller IRL. Nämen då tänker jag väl mer på just vad jag säger och till vem. Finemang med monologen är att ingen än du själv kan ta illa upp. Blir som Gollum, Smeagol i LOTR bara, lite udda så där och inget riktigt meningsutbyte, det saknas en motpart om det blir för mycket. :(
    Precis Drömmer

Jag kan stå och småmumla för mig själv när jag lagar mat tex men så kommer det in folk i köket och jag kanske inte märker det och så hör jag: "vem pratar du med?" Flört. Det jag pratar högt om är väl inte så speciellt, det kan vara att jag pratar om maten, att "ja, var ställde jag saltet?" och sånt. 

Om jag är irriterad på något/någon och processar detta, så kan jag däremot köra som dialoger där problemet reds upp, fast jag gör båda rösterna - men sånt gör jag mest när jag står i duschen Glad 
  • Litenmenhård

Jag pratar inte mycket. Fast ju mer bekväm jag känner mig med min omgivning, desto mer pratar jag i och för sig. Jag lyssnar hellre. Så när jag har kommit hem från jobbet får jag ta igen det.

• Jinks

Ja. Den vanliga uppfattningen är att man är galen om man gör så. Tror det är tvärtom. Snackar med sig själv för att inte bli galen. Tankarna i huvudet måste ut på något sätt. Är det möjligt att tillbringa veckor eller månader ensam utan att snacka med sig själv? Kanske därför somliga tror på Gud. Då känns det mer rationellt. Man kan alltid snacka med universum. Även om ingen lyssnar sänder man ut sina vibrationer. Tankar blir en del av den fysiska verkligheten.

Svar på tråden Pratar du för dig själv när du är ensam?