• Botana20

    Positivt ägglossningstest efter beräknad mens

    Hej!

    Jag undrar om någon har liknande funderingar som mig.

    Jag har fått två positiva ägglossningstest! Det har då varit BIM +3 och +4. Skulle haft mens 11/12 (fredags). Och fick positivt ägglossningstest 13/12 samt idag, 14/12. Hur kommer det dig? Tog ett graviditetstest 13/12 men det var på kvällen, och det visade negativt. Föedtår inte, är det en extremt sen ägglossning, är jag gravid eller kommer mensen? Se bilderna från idag och igår. (ska tillägga att vi nyligen gjort en misslyckad IVF och försökt i flera år)

  • Svar på tråden Positivt ägglossningstest efter beräknad mens
  • Dhalia

    Ser ut som att du skulle va gravid, man får positivt på äl test då med, har testat när jag varit gravid. Använde du CB early grav test och fick negativt med de eller va de något annat grav test som har högre detektionsgräns?

  • Botana20

    Vet inte men det var ett sånt clearblue med veckoindikator.

    Hehe jag har beställt test för kan inte handla nere på byn, för litet ställe. Men de har inte kommit! Tog test även idag och nu har ägglossningstestet varit positivt i tre dagar. Inne på BIM +5.

    Så fort jag får hem testet ska jag ta en graviditetstest. Men då måste jag vänta till morgonen därpå så jag gör rätt med morgonurin.

    Men visst kan det vara så att man inte är gravid fast man får positivt ägglossningstest? En del skriver det i andra forum. Medan andra skriver att det nästan alltid är graviditet. Hoppas på det sista då vi har hemskt många år av bebisverkstad i ryggsäcken.

  • askyfullofstars
    Botana20 skrev 2020-12-15 23:54:38 följande:

    Vet inte men det var ett sånt clearblue med veckoindikator.

    Hehe jag har beställt test för kan inte handla nere på byn, för litet ställe. Men de har inte kommit! Tog test även idag och nu har ägglossningstestet varit positivt i tre dagar. Inne på BIM +5.

    Så fort jag får hem testet ska jag ta en graviditetstest. Men då måste jag vänta till morgonen därpå så jag gör rätt med morgonurin.

    Men visst kan det vara så att man inte är gravid fast man får positivt ägglossningstest? En del skriver det i andra forum. Medan andra skriver att det nästan alltid är graviditet. Hoppas på det sista då vi har hemskt många år av bebisverkstad i ryggsäcken.


    Ett äl-test reagerar ju både på LH och HCG. Hoppas på det sista, uppdatera gärna! :)
  • Botana20

    Hm, idag var dock ägglossningstestet negativt! Alltså fick ingen glad gubbe på clearblue. Kanske är en extremt sent ägglossning då? Är på BIM +6. Alltså dag 36 i menscykeln. Det återstår att se om/när det kommer en mens eller invänta att graviditetstesten dimper ner i brevlådan så får man det svart på vitt. Hatar ovisshet! ????

  • Dhalia

    Kanske kan vara en kemisk graviditet då?? Strecket var ju väldigt starkt jmf med kontrollen. Men låter inte bra om de har försvunnit nu eller om de nu är en riktigt sen ägglossning då. Hoppas ändå de en graviditet. Får uppdatera när du får testet :)

  • Botana20

    Det har bara varit negativa gravtest sen sist jag skrev. Men fortfarande ingen mens. BIM +9..så jag vetitusan vad det beror på. Men något hormonell obalans i alla fall? Hoppas det blir bättre nästa menscykel så operation bebis kan fortsätta :)

  • Dhalia
    Botana20 skrev 2020-12-20 12:41:19 följande:

    Det har bara varit negativa gravtest sen sist jag skrev. Men fortfarande ingen mens. BIM +9..så jag vetitusan vad det beror på. Men något hormonell obalans i alla fall? Hoppas det blir bättre nästa menscykel så operation bebis kan fortsätta :)


    Då kanske det var någon otroligt sen ägglossning för nu borde de ju definitivt visa positivt på grav test oavsett vilket du använder för nu borde du varit isåfall v5+2 ?
  • Botana20

    Precis!

    Så någon rubbning har det ju troligtvis varit.

    Fortfarande ingen mens. Skulle haft för 14 dagar sedan. Jobbigt att inte veta alls var man är i cykeln och när mensen ska komma.

Svar på tråden Positivt ägglossningstest efter beräknad mens