• Tiger78

Gravid med endast en äggledare/äggstock?

Hej!
    Är det någon som känner till någon som blivit gravid med endast en äggstock?
    Känner mig lite orolig.
    KRAM

• Svar på tråden Gravid med endast en äggledare/äggstock?
  • pissypopi

hej..
    detta låter lite långsökt men jag har en kompis kompis som fick en cysta bortopererad i höstas. Och då var de även tvungen att ta en äggledare.
    Och hon är gravid nu.
    Det är självklart jättekul för henne men under tiden vi har försökt skaffa barn så har hon hunnit opereras och bli gravid. Så ja det funkar alldeles utmärkt

• Thinner

Hej där!

En tjej jag känner opererade bort sin ena äggstock och ledare för ett bra tag sedan och hon har nästa FÖR lätt att blir gravid. Har 3 barn nu och den sista var långt från planerad så det finns det finns ingen anledning till oroo tycker jag

Lycka till!

• Tiger78

Hej pissypopi!
    Skönt att höra att det finns en chans iallafall.
    TACK

• Moomi

Jag har gjort en äggledarspolning och där konstaterade man stopp i vänster äggledare. Men 3 barn har jag fått till...om än med en massa hjälp.

• Tiger78

Thinner!

Härligt!

TACK & KRAM från en som får hoppet tillbaka.......

• Tiger78

Hej Moomi!
    Jag har varit under utredning i ca. 1½ år.
    Tagit 4 kurer med Pergotime, påbörjar 5:e om två dagar. Vad tror du jag har att vänta mig? IVF?
    Vad fick du för hjälp?
    KRAM

• Moomi

Med barn nr 1 blev jag gravid på 6:e Pergokuren och med barn nr 2 på 2:a kuren.  Med tredje barnet åt jag 7 pergokurer utan att bli gravid. Sen gick vi över till Puregon och Pregnyl injektioner samtidigt som det gjordes en insemination...och då blev jag gravid.

Tycker du har provat tillräckligt många Pergokurer redan. Det har inte varit tal om nån fortsättning? Är maken/sambon ok så kanske ni skall prova insemination före ni går vidare till IVF?!

• Tiger78

Moomi:
    Min läkare tycker att vi ska prova ett ½ år till med Pergotime....
    Någon insemination är det ej på tal om, utan nästa blir IVF i Umeå.

• Moomi
    Tiger78
    Ett halvår till?? Jisses! Man brukar säga att man max skall använda Pergo i 6 mån och har man då inte fått önskad effekt så är det dags att gå vidare.
  • bittis

Min lilla syrra blev gravid med tvillingar och hon har endast 1äggstock

• dreamgroggy

Min mamma fick 2 barn med bara en äggledare......gick väldigt lätt för henne..fast läkaren inte trode hon skulle kunna bli gravid.....
    verkar som att det är jag som fått hennes svårigheter med att bli gravid i stället...*S*..*SKÄMT*inte så kul men men. vet inte varför jag fått denna svårighet med graviditet...ingen av mina andra syskon har haft några som helst problem...vi e 5 barn...*SUCK*..men vi försöker ...hoppas vi lyckas NÅGON gång iaf...SNAAART"!...

Jennie

Svar på tråden Gravid med endast en äggledare/äggstock?