• Anonym (Osynlig)

Körkort och missbruk

Hej... nu ligger det till såhär att jag Började med droger som 13åring, rökte hasch och gräs. Åt svamp ibland inget värre, när jag var 15 så började jag röka på dagligen och började testa andra droger.. Där startade mitt missbruk.. när jag gick i gymnasiet så missbrukade jag både alkohol och droger, ärligt har jag testat allt utom sprutor då det känns ?smutsigt?.. Har diverse diagnoser så är trasig Psykiskt..

Förra hösten när jag var 24år kraschade jag som djupast.. överdoserat av olyckshändelse och med vilja, mina närmsta vänner har dött och mitt liv har vart allmänt pissigt sen liten.. lyckades med skolan av ren tur och haft endel olika jobb efter studenten, utåt mot folk och sociala medier har allt sett bra ut en falsk fasad. men mina journaler sedan bup sociala och polisen ja dom är allt annat än bra då jag sökt hjälp och åkt dit några gånger.. tillbaka till i höstas, jag låstes in på rättspsykiatriska av polisen efter ett misslyckat självmordsförsök. Var inlåst över en månad sedan utsläppt, dom överöste mig med tabletter så jag var ju bäng av vad jag fick. Behövde inte köpa knark längre då ?staten? löste det gratis åt mig.. men sen i somras, ja då tog dom bort nästan alla mina mediciner. Min psykolog skrev ut mig från psyk då jag gjort framsteg osv.. det gick bara nån månad så ramlade jag tillbaka i skiten och nu har det eskalerat så jag kommer snart ha ihjäl mig själv... har kraftigt blandmissbruk och ärligt förstår jag inte att min kropp pallar allt jag stoppar i mig.. är väck nu oxå vart vaken tre dagar och vet inte vart jag ska ta vägen och min syster tipsade om denna sida då ingen i min familj har vart i närheten av droger eller missbruk jag är det svarta fåret..

Nu till vad jag vill få igenom av denna tråd, jag är skiträdd för mig själv och måste söka hjälp... men jag vågar inte, för jag börjar på nytt välbetalt jobb nu i januari och behöver körkort då i mitt jobb är jag borta hela veckorna, mina vänner säger att dom tar mitt kort om jag söker mig till behandling. Och då förlorar jag verkligen det sista som håller mig kvar i livet.. att arbeta.. Att arbeta är det enda jag tycker om, all ledig tid är bara missbruk... jag vet att jag inte ska vara i trafiken med tanke på mitt missbruk därför jag behöver hjälp.. att jag inte kört ihjäl någon eller mig själv på alla dessa år bakom ratten onykter tackar jag gudarna för. Men min magkänsla säger att turen är slut...

Snälla nån berätta för mig hur jag ska ta mig ifrån mitt missbruk och få ett normalt liv jag orkar ärligt inte med detta längre.. Jag vill oxå leva och ha en framtid...

• Svar på tråden Körkort och missbruk
  • Anonym (oj)

Är du i så djupt i missbruk så kommer du aldrig klarar av ditt nya jobb i längden.... så sjukskriv dig och gå in i behandling så snart som möjligt!

• Anonym (.)

Håller med, du kommer inte att klara av jobbet, med eller utan körkort.

Sök hjälp och när du är helt ren, då kan du fundera på att jobba.

• Anonym (Osynlig)

Jag har lyckats sköta jobb och haft viktig roll på mina arbetsplatser då jag är självgående och har vart Arbetsledare, så att jobba det är jag en jävel på.. inte många i min bransch i min ålder som kan driva på jobb som mig, det är de enda jag är duktig på, att jobba... har jag haft at eller vart bakfull så brukar jag käka några benzo droppa af bomber och åt tramadol för att ?landa?, har även rökt på dagligen även på jobb. Ingen märker då jag sliter som ett djur när jag arbetar, har vart arbetslös nu i två månader då jag rök ihop med min förra chef pga olika anledningar. Jag har ingen inkomst alls just nu och har dragit på mig skulder pga blankolån för att täcka räkningar och ja det är dyrt att leva och jävligt dyrt att knarka en massa.. så jag måste iprincip ta jobbet annars hamnar jag ännu lägre även att det känns som att botten är nådd.. men det är nog som ni säger Jag kommer nog braka ihop totalt igen om nån eller några månader.. men hur ska jag ens lösa allt.. vad för hjälp ska jag ens söka ? Jag har förlorat körkortet två gånger pga sociala och läkare har hört av Sig till transportstyrelsen så då har dom klippt kortet sen fått tillbaka efter prover Som kosta skjortan.. ( fuskat på alla prov utom förra vintern tills nu i augusti då jag skötte mig) sen balla de ju ur igen... varenda dag är en misär just nu för jag går bara hemma och är med några få och de enda jag gör när jag är med dom är, ja no shit vi knarkar det är de enda vi gör ilag... bra vänner

• Långbenopluto
    Anonym (Osynlig) skrev 2020-12-16 14:25:39 följande:
    Jag har lyckats sköta jobb och haft viktig roll på mina arbetsplatser då jag är självgående och har vart Arbetsledare, så att jobba det är jag en jävel på.. inte många i min bransch i min ålder som kan driva på jobb som mig, det är de enda jag är duktig på, att jobba... har jag haft at eller vart bakfull så brukar jag käka några benzo droppa af bomber och åt tramadol för att landa, har även rökt på dagligen även på jobb. Ingen märker då jag sliter som ett djur när jag arbetar, har vart arbetslös nu i två månader då jag rök ihop med min förra chef pga olika anledningar. Jag har ingen inkomst alls just nu och har dragit på mig skulder pga blankolån för att täcka räkningar och ja det är dyrt att leva och jävligt dyrt att knarka en massa.. så jag måste iprincip ta jobbet annars hamnar jag ännu lägre även att det känns som att botten är nådd.. men det är nog som ni säger Jag kommer nog braka ihop totalt igen om nån eller några månader.. men hur ska jag ens lösa allt.. vad för hjälp ska jag ens söka ? Jag har förlorat körkortet två gånger pga sociala och läkare har hört av Sig till transportstyrelsen så då har dom klippt kortet sen fått tillbaka efter prover Som kosta skjortan.. ( fuskat på alla prov utom förra vintern tills nu i augusti då jag skötte mig) sen balla de ju ur igen... varenda dag är en misär just nu för jag går bara hemma och är med några få och de enda jag gör när jag är med dom är, ja no shit vi knarkar det är de enda vi gör ilag... bra vänner
    Stackars chefer som anställer nån som måste ta några benzo för att klara jobba....

Det märks att du inte har nån insikt. 
  • Anonym (nn)
    Långbenopluto skrev 2020-12-16 15:10:15 följande:

Stackars chefer som anställer nån som måste ta några benzo för att klara jobba....

Det märks att du inte har nån insikt. 

Det märks att du inte har någon kunskap i ämnet, varför du överhuvudtaget ens anser att din åsikt var värd att dela med sig av vet jag inte men ts behöver helt klart inte den typen av kommentarer just nu. Han behöver hjälp, råd, tips och stöttning.
  • Anonym (Frida)

Kan du inte söka hjälp via tex. www.nasverige.org/
    Har du några vänner/släktingar som inte knarkar, och som kan stötta dig?

• Anonym (Hmm)

Till att börja med så kan du ju skriva sanningen!

Du började inte alls med hasch det första du gjorde när du var 13! Och du har inte överdoserat på cannabis, då det är OMÖJLIGT!

Du erkänner att du har haft ett bland missbruk, men enbart på hasch och lite svamp är det omöjligt att det skulle få så stora konsekvenser som du vill påstå!

Att du sedan skriver nålar med ? efter och inte nämner ett enda ord om alkohol dessutom och tjack eller mdma samt extasy gör att jag ser rakt igenom detta troll inlägg!

Att läkaren skulle avslutat med alla mediciner i samband med att du blev utskriven ifrån psyk är också så falskt det bara kan bli!

Du är falsk!

Jag är haschrökaren och jag ser vad du håller på med! O att du dessutom lägger det i det här forumet gör att det är otvivelaktigt att du är den största lögnaren på detta forum!

Detta trådstart är totalt falsk.

Finns bara 2 möjliga alternativ.

1. Du är sprutnarkoman och lögnare.

2. Du är anti droger och försöker skrämma föräldrar genom att akriva det här för att fortsätta med manipulationen nu när alla lögner börjar flagna av och fallerar!

• Anonym (Hmm)

Såg längre ner nu att du har skrivit;

"har jag haft at eller vart bakfull så brukar jag käka några benzo droppa af bomber och åt tramadol för att ?landa?, har även rökt på dagligen även på jobb. ".

Kom inte o snacka skit om hasch eller cb när du går på tram, tjack o benzo! Att du använt cb är för att avtändningen blir enklare har jag förstått efter att haft 2-3 kompisar som har hållt på med tyngre missbruk som du. Svärta inte ner cannabisen när du går på speed droger. Cb är motsatt speed droger!!! O lägg därtill alkoholen också.

Det du behöver är att lugna ner dig.

Och söka hjälp för sina speed droger! Men problemet är att sjukvården endast ger ut sådan liknande medicin likt adhd medicin så där får du ju inte rätt hjälp heller!

Så den rätta lösningen är att sluta med alltihop och håll dig till hasch så du lugnar ner dig och börjar bete dig någorlunda normalt!

• Anonym (HemligaArne)

Jag har hållit upp med alkohol i 8 veckor och med tobaken i en vecka, jag slutar inte, håller upp tills vidare, sparar pengar för att sedan i framtiden kunna ta en lång semester.

Behandling kan du visst åka på men hör med din kommun om dom har öppenvård, gå på en massa 12 stegsmöten, räkna pengarna du sparar varje dag du är nykter med reservation för att det kan gå åt mycket läsk och godis i början.

Alkoholsug brukar lätta efter 4 veckor.

• Anonym (Hmm)

Till er andra som inte förstår vad speed droger är.. Det är droger som.gör det svårt att sitta atill helt enkelt. Ofta börjar det när barnet får adhd diagnos och sjukvården ger då ut medicin likt benso som man även blir beroende utav. Hela det.här hjulet med läkemedelsverken är ett helvete rent ut sagt. Många av deras mediciner kommer ifrån kokain i grund och botten. Under andra världskriget använde sig Hitler och hans krigare just sådana droger för att hålla sig alerta och inte somna. Medans cannabis gör dig lugn och har en läkande effekt på riktigt. Men självklart ville ju inte läkemedelsverken ha en drog som inte gör brukaren beroende på riktigt! Det i samband med att man uppfann syntetiskt matrial som då kunde användas till filmdragerande tabletter varpå men gjorde en kupp mot cannabisen i usa och svärtade ner dess rykte med skrämselpropaganda då man även onte ville ha in mexicanare och svarta in i landet! O än mindre att dom skulle tjäna pengar på cannabis, som är en växt vilket gör att man heller inte kan ta patent på på!

Detta är den.totala sanningen.

O i själva verket så har man sån urminnes tider använt cannabis som en läkande ört. Man har hittat på egna pedistaler cannabis i pyramiderna. Även i Indien som är daterat så långt bakåt som 30.000 år sedan!!!

Växten har hjälpt till att resa upp samhällen där befolkningen har mått bra. Men inte allt för sällan så anvnder sig ledare utav så kallade speed droger (kokain) och blir känslolösa och sen senare tid även alkoholen som skapade mer jobb då fler skadades eller saker som behöver repareras igen.

• Anonym (Hmm)

Åter tillbaka till dig ts igen!

Kanske blev lite hård för jag blev riktigt arg på din ts start!

Men tar tillbaka att du skulle ha varit sprutnarkoman, för efter att ha läst längre ner som sagt så ser jag varför du är som du är !

Du behöver hjällp med att avsluta alla så kallade "vita" substanser och alkohol. Det finns hjälp att få och du bör återgå till någon sådan enhet.

Sen bör du ta en verklig funderare på ang dina så kallade vänner. För kan garantera dig att när "partyt" slutar så är dom knappast dina vänner längre!

Sen bör du ta cb mot din uppenbara adhd symptom.

Men lika bra för dig att sluta med allt då du inte klarar att hålla dig enbart till den drogen, numera idag kallad för medicin!

• Anonym (Hmm)

Ett ytterliggare informationsinlägg här till "allmänheten".

FN ville rösta för att få bort Cannabisen helt ur listan på farliga droger. Tidigare var den klassad som nivå 5, som alltså är den värsta nivån.

Man lyckades dock enbart rösta ner det till nivå 1 då bl a Sverige enbart gick med på att rösta ner den så länge dom fortfarande kunde tjäna pengar via läkemedelsverken!

Ironiskt hur rädda Sverige är för drogen cannabis när man har låtit läkemedelsverken använda sig utav de starkaste drogerna och man har samtidigt byggt upp monopol med alkoholen. Vet inte exakt i vilken klass alkoholen ligger på i FN:s lista, men tror den ligger på klass 3 eller 4. Återigen, så har man nu alltså röstat ner Cannabisen till klass 1 alltså som likställs med panodil m.m.

Problemet är att läkemedelsverken har kämpat och t om mördat för att få använda sig utav starkare droger och inneha en acceptans för alkoholen då det gör befolkningen beroende samt drar på sig inre skador och yttre i samhället !

Nu kunde man inte hålla emot längre mot Cannabisvågen då allt fler har förstått vad det handlar om!

Men staten Sverige är så rädda att förlora sitt alkohol monopol att de är villiga att ge läkemedelsföretagen en fördel i den här frågan! Och dom utnyttjar den totaltgenom att ex hota om avsked till läkare som förespråkar cannabis hellre än läkemedelsverkens mediciner! Det börjar lossna lite grann, men samtidigt så kör media (som idag inte är oberoende utav staten utan sin förlängda arm) sin antipropaganda i form utav spännande jakter i polisens tjänst som ska fånga cb brukare. Svenska som utländska program!

Man skiter dessutom i befolkningen genom att totalt skita i att hörsamma att en utredning bör göras ang cannabis och Sveriges narkotikapolitik! Då man ser hellre en befolkning som skapar "lagom" med skador för att kunna driva in mer pengar ifrån befolkningen.

Så är det. Det är sanningen!

Så när en förvirrad själl som ts kommer in förstör totalt för landets befolkning att finna den rätta vägen efter att vara totalt drogfri då, självklart. Men man bör förstå att liksom det finns nackdelar så finns det fördelar, likaså att det är skillnad på drog till drog.

I Sverige har man valt att vara "anti droger" fast man behåller en skadligare drog likt alkoholen kvar. Detta har resulterat i att de som använder sig utav andra droger som ger allt ifrån minimala skador till maximala, har fått "beta i samma hage". Allt för att inte särskilja drogerna åt och få en större kunskap om dess positiva effekter!

Men samtidigt håller man mycket hårt i alkoholen vilket bör vara underförstått att det är en ren och skär sinnessjuk dubbelmoral!

• Anonym (Hmm)

Moped bör väl vara ett lämpligt fordon ev.

Men att sitta bakom ratten och framför allt i samband med speed droger och alla former utav droger under aktivt rus är bland det värsta du bara kan göra.

Men en drog som accepteras är ju Kaffe.

En annan drog som accepteras till en viss gräns är ju alkohol.

Men för att slutgiltigen svara på din fråga ts; Nej du ska inte sitta bakom ratten.
    Det värsta som kan hända är att du kör på ett barn eller något annat oskyldigt, likt ett djur. Fatta leva med den ångesten. Man tar nog självmord till slut.

Så ta tillvara på din insikt och sök hjälp innan något händer till slut !

• Anonym (nn)
    Anonym (Hmm) skrev 2020-12-17 05:57:23 följande:

Moped bör väl vara ett lämpligt fordon ev.

Men att sitta bakom ratten och framför allt i samband med speed droger och alla former utav droger under aktivt rus är bland det värsta du bara kan göra.

Men en drog som accepteras är ju Kaffe.

En annan drog som accepteras till en viss gräns är ju alkohol.

Men för att slutgiltigen svara på din fråga ts; Nej du ska inte sitta bakom ratten.

Det värsta som kan hända är att du kör på ett barn eller något annat oskyldigt, likt ett djur. Fatta leva med den ångesten. Man tar nog självmord till slut.

Så ta tillvara på din insikt och sök hjälp innan något händer till slut !

Förstår att du vill sprida kunskap och fakta för att få människor att förstå men när du skriver som du gör, aggressivt och osammanhängande tror jag inte att någon blir särskilt övertygad av den information du lägger fram. Det gör nog tyvärr mer skada än nytta. Jag är för cannabis, på alla sätt och vis, men att argumentera för det som du gör nu leder ingen vart. Åtminstone inte åt rätt håll.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (nn) skrev 2020-12-17 12:11:49 följande:

Förstår att du vill sprida kunskap och fakta för att få människor att förstå men när du skriver som du gör, aggressivt och osammanhängande tror jag inte att någon blir särskilt övertygad av den information du lägger fram. Det gör nog tyvärr mer skada än nytta. Jag är för cannabis, på alla sätt och vis, men att argumentera för det som du gör nu leder ingen vart. Åtminstone inte åt rätt håll.

Du är mer än välkommen att ta över ordet!

Kör på! Jag väntar..
  • Anonym (Kram)

Jag vill bara skriva att jag beundrar din insikt och din vilja att bli bättre. Och jag hoppas innerligt att du får hjälp och blir bättre ? du vill och bara det är ett steg i rätt riktning.

Kan du inte ringa till något behandlingsprogram och se till att få hjälp hos dom? Tänker AA eller AN.

Ge inte upp!!

Stor kram

Svar på tråden Körkort och missbruk