Körkort och missbruk
Hej... nu ligger det till såhär att jag Började med droger som 13åring, rökte hasch och gräs. Åt svamp ibland inget värre, när jag var 15 så började jag röka på dagligen och började testa andra droger.. Där startade mitt missbruk.. när jag gick i gymnasiet så missbrukade jag både alkohol och droger, ärligt har jag testat allt utom sprutor då det känns ?smutsigt?.. Har diverse diagnoser så är trasig Psykiskt..
Förra hösten när jag var 24år kraschade jag som djupast.. överdoserat av olyckshändelse och med vilja, mina närmsta vänner har dött och mitt liv har vart allmänt pissigt sen liten.. lyckades med skolan av ren tur och haft endel olika jobb efter studenten, utåt mot folk och sociala medier har allt sett bra ut en falsk fasad. men mina journaler sedan bup sociala och polisen ja dom är allt annat än bra då jag sökt hjälp och åkt dit några gånger.. tillbaka till i höstas, jag låstes in på rättspsykiatriska av polisen efter ett misslyckat självmordsförsök. Var inlåst över en månad sedan utsläppt, dom överöste mig med tabletter så jag var ju bäng av vad jag fick. Behövde inte köpa knark längre då ?staten? löste det gratis åt mig.. men sen i somras, ja då tog dom bort nästan alla mina mediciner. Min psykolog skrev ut mig från psyk då jag gjort framsteg osv.. det gick bara nån månad så ramlade jag tillbaka i skiten och nu har det eskalerat så jag kommer snart ha ihjäl mig själv... har kraftigt blandmissbruk och ärligt förstår jag inte att min kropp pallar allt jag stoppar i mig.. är väck nu oxå vart vaken tre dagar och vet inte vart jag ska ta vägen och min syster tipsade om denna sida då ingen i min familj har vart i närheten av droger eller missbruk jag är det svarta fåret..
Nu till vad jag vill få igenom av denna tråd, jag är skiträdd för mig själv och måste söka hjälp... men jag vågar inte, för jag börjar på nytt välbetalt jobb nu i januari och behöver körkort då i mitt jobb är jag borta hela veckorna, mina vänner säger att dom tar mitt kort om jag söker mig till behandling. Och då förlorar jag verkligen det sista som håller mig kvar i livet.. att arbeta.. Att arbeta är det enda jag tycker om, all ledig tid är bara missbruk... jag vet att jag inte ska vara i trafiken med tanke på mitt missbruk därför jag behöver hjälp.. att jag inte kört ihjäl någon eller mig själv på alla dessa år bakom ratten onykter tackar jag gudarna för. Men min magkänsla säger att turen är slut...
Snälla nån berätta för mig hur jag ska ta mig ifrån mitt missbruk och få ett normalt liv jag orkar ärligt inte med detta längre.. Jag vill oxå leva och ha en framtid...