• Anonym (looken)

FL´s sexforum är mansdominerat?

FL är ju i mångt och mycket ett väldigt kvinnodominerat forum. Förutom då sexforumet. Här får i alla fall jag uppfattningen att det är mest män som är aktiva. Låt oss se hur det förhåller sig.

Du som läser och är någorlunda aktiv här i sexforumet - är du kvinna eller man?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden FL´s sexforum är mansdominerat?
  • Smecker
    Anonym (filur) skrev 2020-12-21 19:04:05 följande:

Har inga moraliska invändningar utan snarare frekvensen på sexinläggen som är tröttsamt. Blir tjatigt med inlägg 1, 2 och 3 som handlar om att knulla. Skulle hängt på Debatthuset eller Skalman om jag kunde men allting är nerlagt. Finns inga bloggar heller förutom matbloggar. Social media blockar en såfort man öppnar käften. Därför landade jag på Familjeliv mitt bland gravida fruntimmer och sexgalningar. Hör ihop i och för sig.

Prova flashback och reddit.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (A)
    Anonym (filur) skrev 2020-12-21 19:04:05 följande:
    Har inga moraliska invändningar utan snarare frekvensen på sexinläggen som är tröttsamt. Blir tjatigt med inlägg 1, 2 och 3 som handlar om att knulla. Skulle hängt på Debatthuset eller Skalman om jag kunde men allting är nerlagt. Finns inga bloggar heller förutom matbloggar. Social media blockar en såfort man öppnar käften. Därför landade jag på Familjeliv mitt bland gravida fruntimmer och sexgalningar. Hör ihop i och för sig.
    +1
  • Anonym (Androcur)
    Anonym (kvinna2) skrev 2020-12-21 16:53:16 följande:

Oj. Råka skicka innan jag skrev klart eh.. som sagt testosteron är inte kopplat till sexbegär hos människan. Testosteron ger INTE ökad sexlust hos kvinnor. Att män måste tillförse blod till sin lem har troligen med testosteron att göra men mer än så tror jag inte det har

Nu förklarade ju min läkare väldigt tydligt för mig att det är just testosteronhalten som medför sexualdrift hos män. Och driften är i princip linjär mot testosteronhalten. Dvs tar blockerar man all testosteronproduktion tappar man ALL sexdrift och även förmågan att få stånd. Jag har kraftigt reducerad nivå pga Androcuren, tar blodprov för att koll nivåerna regelbundet och mkt riktigt får jag aldrig spontan lust att knulla eller runka eller ha annan sexuell verksamhet. 
    Ditt resonemang om att skita kan säkert stämma, men utan testosteron kommer man inte bli kåt hur mkt man än skiter. Det går helt enkelt inte... Tro mig, jag vet.
    Kvinnors sexdrift påverkas väl av östrogenet i sin tur?
  • Anonym (Noterat)
    Anonym (Androcur) skrev 2020-12-21 20:04:53 följande:

Nu förklarade ju min läkare väldigt tydligt för mig att det är just testosteronhalten som medför sexualdrift hos män. Och driften är i princip linjär mot testosteronhalten. Dvs tar blockerar man all testosteronproduktion tappar man ALL sexdrift och även förmågan att få stånd. Jag har kraftigt reducerad nivå pga Androcuren, tar blodprov för att koll nivåerna regelbundet och mkt riktigt får jag aldrig spontan lust att knulla eller runka eller ha annan sexuell verksamhet. 

Ditt resonemang om att skita kan säkert stämma, men utan testosteron kommer man inte bli kåt hur mkt man än skiter. Det går helt enkelt inte... Tro mig, jag vet.

Kvinnors sexdrift påverkas av både testosteron och östrogen. Men även hos kvinnor står testosteronet för den huvudsakliga sexdriften.

Det du skrev nu förklarar varför män generellt har högre sexdrift än kvinnor.
  • Anonym (Ronk)

Ja. De flesta som utger sig för att vara kvinnor är män.

• Anonym (Androcur)
    Anonym (Noterat) skrev 2020-12-21 20:08:13 följande:
    Kvinnors sexdrift påverkas av både testosteron och östrogen. Men även hos kvinnor står testosteronet för den huvudsakliga sexdriften.

Det du skrev nu förklarar varför män generellt har högre sexdrift än kvinnor.
    Ja, och oxo hur den är kopplad till våldsamhet och makt. Även det är drivet av testosteronet. På gott och ont... Mina kvinnor har alltid gillat kombon av makt och sex, men vi kan ju se hur våldtäkter är en del av krigsföringen över hela jorden.
    Så oproblematiskt är det verkligen inte.
  • Anonym (Man på sexforumet)

Jag är man, läser en del trådar, skriver sällan.

Jag tror det beror på att män (åtminstone inte jag) diskuterar inte sex med våra vänner särskilt ingående. Det är mer vem man skulle vilja sätta på, vem som har en snygg röv och liknande. Det är liksom helt annat att sätt att prata om detta på, jag har lyssnat på när tjejkompisar diskuterar, så att jag häpnade och nej så detaljerad är jag inte alls bekväm med att vara, knappt ens att lyssna på, så det är helt annorlunda mot när män diskuterar med andra män.

Inte så ingående, därför gissar jag att många män har ett behov av att diskutera detta i skrift.

• Tecum
    Anonym (Man på sexforumet) skrev 2020-12-22 20:46:54 följande:

Jag tror det beror på att män (åtminstone inte jag) diskuterar inte sex med våra vänner särskilt ingående. Det är mer vem man skulle vilja sätta på, vem som har en snygg röv och liknande. Det är liksom helt annat att sätt att prata om detta på, jag har lyssnat på när tjejkompisar diskuterar, så att jag häpnade och nej så detaljerad är jag inte alls bekväm med att vara, knappt ens att lyssna på, så det är helt annorlunda mot när män diskuterar med andra män.

Inte så ingående, därför gissar jag att många män har ett behov av att diskutera detta i skrift.
    Du har en poäng där, män talar inte om sex med varann på samma sätt som kvinnor gör - även om de förnekar det här...
  • Anonym (filur)
    Smecker skrev 2020-12-21 19:22:32 följande:

Prova flashback och reddit.

Reddit verkar vara samma skrot och korn som YouTube och Facebook. Censur har jag fått nog av. Amerikanskt så de har säkert en lång lista över förbjudna ord. Delar du inte åsikterna i Silicon Valley så är det inte lönt. Flashback håller för låg nivå. Finns några vettiga där men för många troll som tramsar sönder diskussionerna.
  • Anonym (kvinna2)
    Anonym (Androcur) skrev 2020-12-21 20:04:53 följande:

Haha ja , det låter för absurt för att inte vara sant.. Så det är nog sannolikt det. (Sant alltså) Kvinnor kan tappa sexlust om man mixtrar med deras naturliga hormonnivåer precis som hos män. - det betyder inte att testosteron är kopplad till sexdriften generellt,vilket det låter som när folk och läkare påstår det. Det stämmer ju faktiskt inte. Kanske stämmer det mer att säga : "till MÄNS sexuella drift". Vilket antagligen är mer korrekt. Förstår du skillnaden? Och får man fråga varför du tar det? Lite nyfiken bara ..
  • Anonym (Hehe)
    Anonym (Man på sexforumet) skrev 2020-12-22 20:46:54 följande:

Du talar sant.
    Sen kommer förstås inte kvinnor hålla med.
    Vilken överraskning.
    Hehe.
  • Anonym (Brunste)
    Anonym (looken) skrev 2020-12-21 13:41:50 följande:

FL är ju i mångt och mycket ett väldigt kvinnodominerat forum. Förutom då sexforumet. Här får i alla fall jag uppfattningen att det är mest män som är aktiva. Låt oss se hur det förhåller sig.

Du som läser och är någorlunda aktiv här i sexforumet - är du kvinna eller man?

Vafan är nu detta? Ska det nu helt plötsligt FINNAS enbart två kön och nu vara TVUNGET att tillhöra det ena av dessa, åtminstone i detta sammanhang?

Trodde det var strängeligen förbjudet och att gränsen var allmänt flytande och till stor del berodde på vad man själv ansåg. Att det i det närmaste inte kunde finns "kvinnor eller män" som skrev här.
  • misil
    Smecker skrev 2020-12-21 18:04:21 följande:

Från början så var även sexforumet kvinnodominerat, och mycket trevligare att diskutera i. På den tiden var kvinnor sällan särskilt anonyma heller, det fanns inget behov av det. De som var här, var det för att diskutera, och sällan mer än så.

Sedan började fler och fler män få nys om att det fanns ett community som heter Familjeliv, där det sitter kvinnor och diskuterar sex och samlevnad. De två hjärnceller som dessa män lyckades få på rad drog slutsatsen att kvinnor som diskuterar sex är lika med kåta och lättillgängliga kvinnor, så antalet flåsande PM och ragg ökade lavinartat i kvinnors inboxar. Det gjorde även inlägg som "Mmmm..", "PM, snygging!" och sliskiga komplimanger en masse i diverse trådar. Då började kvinnor i allt större utsträckning att skriva under anonyma signaturer, samt att sluta skriva i sex- och samlevnadsforumet, vilket i sin tur ledde till att männen, som ständigt ökade i antal, blev mer frenetiska och desperata. Som ett brev på posten dök det också upp trådar som handlade om hur svåra kvinnor är, hur svårt det är för (dessa) män att hitta någon vars hål de kan runka av sig i, etc, osv, mm.

Såatteh.. ja. Familjelivs sex- och samlevnadsforum är mansdominerat. Numera. Och nej, det har inget att göra med att män skulle vara så sjukt mycket mer intresserade av att diskutera sex och samlevnad, eftersom en stor andel av dessa män inte är ett dugg intresserade av att diskutera sex och samlevnad, utan befinner sig här av helt andra anledningar.

Är man och håller med om mycket du skriver,tyvärr finns det män som inte klarar av när kvinnor diskuterar sex och genast tänker att hon måste vara en kåt slampa och börjar bete sig som en hjärndöd snuskgubbe,även alla dessa patetiska raggningsförsök blir tröttsamt.
    Men det är även tråkigt när kvinnor vill diskutera sitt mer utsvävande sexliv och då genast anklagas av andra kvinnor för att vara man eftersom inga kvinnor tänker så,enligt dessa kvinnor.Båda dessa grupper är en hämsko för att kunna föra en sansad debatt om sexualitet inte minst för kvinnor.
  • Anonym (Hehe)
    misil skrev 2020-12-24 06:55:13 följande:
    Är man och håller med om mycket du skriver,tyvärr finns det män som inte klarar av när kvinnor diskuterar sex och genast tänker att hon måste vara en kåt slampa och börjar bete sig som en hjärndöd snuskgubbe,även alla dessa patetiska raggningsförsök blir tröttsamt.
    Jag känner sådana kvinnor. Jag kallar dom inte för det, men jag tänker så om dom. För att dom är det. Och det är inget de hymlar om. Det är så de är helt enkelt.
    Inget fel i det. Det är inte heller något fel om en kvinna inte alls har samma intresse av sex, och inte är den typen av kvinna. Alla kvinnor kan inte vara lika.
  • misil
    Anonym (Hehe) skrev 2020-12-24 07:02:47 följande:
    Jag känner sådana kvinnor. Jag kallar dom inte för det, men jag tänker så om dom. För att dom är det. Och det är inget de hymlar om. Det är så de är helt enkelt.
    Inget fel i det. Det är inte heller något fel om en kvinna inte alls har samma intresse av sex, och inte är den typen av kvinna. Alla kvinnor kan inte vara lika.
    Det är just det som är problemet,att om en kvinna diskuterar sex så måste hon genast vara en kåt slampa enligt vissa män vilket är helt absurt av den enkla anledningen att sex är en viktig del av människors liv och ska därför kunna diskuteras precis som andra viktiga saker i livet,utan att genast få en stämpel på sig.
  • Anonym (Hehe)
    misil skrev 2020-12-24 07:22:59 följande:
    Det är just det som är problemet,att om en kvinna diskuterar sex så måste hon genast vara en kåt slampa enligt vissa män vilket är helt absurt av den enkla anledningen att sex är en viktig del av människors liv och ska därför kunna diskuteras precis som andra viktiga saker i livet,utan att genast få en stämpel på sig.
    Du menar stämpeln som män som gillar män får, av kvinnor?
    Hehe.
Svar på tråden FL´s sexforum är mansdominerat?