• Anonym (Blom)

Vad var anledningen till att det tog slut?

Vilken är den vanligaste orsaken till att dina förhållanden/äktenskap har tagit slut? Om det är flera olika anledningar rösta då på det alternativ som vägde tyngst.

Om du har varit i flera förhållanden/äktenskap men det är helt olika anledningar bakom att samtliga tog slut, rösta då på alternativet som beskriver varför ditt senaste förhållande/äktenskap tog slut.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad var anledningen till att det tog slut?
  • Anonym (Man)

1. Hon var otrogen, jag gjorde slut.
    2. Hon var otrogen, jag gjorde slut.

• Anonym (praktisk)
    Anonym (Man) skrev 2020-12-21 17:06:48 följande:

1. Hon var otrogen, jag gjorde slut.
    2. Hon var otrogen, jag gjorde slut.

Ouch. Hoppas verkligen du har bättre tur nästa gång då.
  • Perjonsson

Inget av alternativen.

Tog slut för att jag ville utveckla sexlivet genom att öppensinnigt prova nya kinky saker o experimentera.

Men hon var fastlåst i inlärda moraliska ramar och hela tiden bromsade när ny ide från mej. Detta trots att jag flera gånger i sängen ändå testade henne genom att utan att fråga utförde saker som hennes mun varit negativ till men vid test visade sig att hon o kroppen fullkommligt älskade det, vilket hon efter inte ville erkänna. Hmm.

• Anonym (Man)
    Anonym (praktisk) skrev 2020-12-21 17:08:23 följande:
    Ouch. Hoppas verkligen du har bättre tur nästa gång då.
    Vet inte om jag  vill gå in i något igen. Kanske bäst att reda sig själv.
  • Anonym (Ö)

Annat: Han var en störd narcissist.

• Anonym (Lyckligsingel)

Annat,

Han var en mans-bebis o tog inte ansvar över sin del av familjen ab. Ingen del faktiskt. Kändes som och ha ett extra barn.

Då dör attraktion o kärlek.

• Mandel

Han prioriterade sitt jobb, sig själv, branschkollegor osv före barnen, mig och vår relation.

Jag fick sköta hem, barn, trädgård, bilar, sociala liv osv.
    Så mycket semesterresor och utflykter jag och barnen gjort genom åren som han aldrig varit med på...
    Och när han väl var med så skulle det vara på hans villkor och göras saker han gillade, aldrig vad jag och barnen ville göra.

Sedan växte ölmagen och oviljan till att ta bort den förtog all attraktion jag ev någonsin känt för honom...

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (L)

Det tog slut pga att jag träffade en annan, det fick mig att ta steget.

Men att jag alls ville ta steget berodde på att mitt ex var en riktig idiot. Så det egentliga anledningen var hans beteende, annars hade jag ju aldrig känt viljan att gå vidare.

Kryssade att det tog slut pga psykisk misshandel, för det har jag förstått nu i efterhand att jag blev utsatt för.

• Bromsklossar

Borderline. Orkade inte längre, gav 100% fick 0% tillbaka.

Gav tusentals kramar, fick inte en enda.

Gjorde allt hon ville, hon gjorde aldrig som jag ville.

Tyvärr en fruktansvärd diagnos.

Få står ut i några månader, jag har kämpat i 10 år.

Hatar att vara ensam, men vet inte om jag törs sätta bo med en ny kvinna, med risk för samma sak igen.

• Martinetto
    Bromsklossar skrev 2020-12-24 23:47:17 följande:

Hatar att vara ensam, men vet inte om jag törs sätta bo med en ny kvinna, med risk för samma sak igen.

Fy tusan vilken historia men grattis till att du lämnade till slut!
    10 år, det klarar man inte utan att ta "skada". Har haft en liknande situation och känner igen din tvekan att inleda något nytt. Klart du skall leta efter någon ny men du behöver arbeta med dig själv innan du går vidare. Risken är annars att du hittar något som du är van vid och det vill du inte ha.

Jag valde att rannsaka mig själv och mina motiv, fick professionell hjälp men även i anhöriggrupp, allt i syfte att jag inte skulle hamna i samma sits igen och det har fungerat.

• Anonym (NN)

Oftast är det en kombination av orsaker och en del av svarsalternativen är lite för snarlika och hänger ihop.

Efter ett tag när förälskelsen lagt sig och vardagen kickar igång brukar det visa sig att man inte har så mycket gemensamt som man först trodde när allt var inbäddat i rosa moln. När känslorna falnar försvinner också lusten att ligga och när attraktionen försvinner dör förhållandet. Har man då inte byggt upp en stark grund i ett gemensamt liv, projekt och intressen så finns ingen anledning kvar att stanna.

Jag har aldrig irriterat mig på partnerns barn däremot har svärmor varit bidragande orsak till att två av mina mer seriösa förhållanden fått foten.

Mitt senaste förhållande tog slut pga partnerns svartsjuka, jag kände mig oskyldigt anklagad och svartsjukan ledde till överdrivna gräl, jag blev kallad fula saker och i och med det förlorade jag kärleken och respekten för min kille.

Min nuvarande man är också svartsjuk men nu är känslorna mellan oss så starka att jag har stannat ändå. Kan faktiskt inte säga vad av alternativen som skulle kunna få oss att bryta upp, det skulle väl vara om hans känslor för mig tar slut.

• Pinotage
    Bromsklossar skrev 2020-12-24 23:47:17 följande:

Jag hade också en relation med en kvinna med borderline - kämpade dock inte lika länge som du. Som tröst så är jag säker på att både du och jag kan identifiera någon med borderline väldigt snabbt och inte hamnar i den berg- och dalbanan igen.
Svar på tråden Vad var anledningen till att det tog slut?