• Eveline87

Först positivt och sen negativt?!

Hej,

Igår efter jobbet tog jag ett test, Clearblue som kan visa 6 dagar innan mens och det är bilden som ni er här. Idag efter jobbet tog jag ett digitalt som visar INTE GRAVID. Har känt kraftig mensvärk i snart en vecka, brukar ej göra det. Kom en liten röd strimma med flygningar igår, sedan tog det stopp och idag kom det också en röd strimma en gång.

Trodde verkligen att jag var gravid, känns som en käftsmäll!

• Svar på tråden Först positivt och sen negativt?!
  • Anonym (H)

Ta ett test på morgonurinet? Om du är gravid så är så tidigt i graviditeten så det kanske inte blir utslag på resten om du inte väntat tillräckligt mellan kissomgångarna. Bästa är väl att testa morgonurinet har jag för mig.

• Eveline87
    Anonym (H) skrev 2020-12-24 16:50:35 följande:

Ta ett test på morgonurinet? Om du är gravid så är så tidigt i graviditeten så det kanske inte blir utslag på resten om du inte väntat tillräckligt mellan kissomgångarna. Bästa är väl att testa morgonurinet har jag för mig.

Oj råkade göra dubbel inlägg:/ Urinen var inte så koncentrerad när jag tog och hade kissat ca 2 timmar innan. Men ska göra ett nytt test med morgon urin.
  • Anonym (G)

De två testen har olika känslighet. Så är du flera dagar innan bim, är det inte säkert att hcg hormonet har stigit tillräckligt för att det digitala ska ge utslag.

Svar på tråden Först positivt och sen negativt?!