• Eveline87

Först positivt och sen negativt?!

Hej,

Igår efter jobbet tog jag ett test, Clearblue som kan visa 6 dagar innan mens och det är bilden som ni er här. Idag efter jobbet tog jag ett digitalt som visar INTE GRAVID. Har känt kraftig mensvärk i snart en vecka, brukar ej göra det. Kom en liten röd strimma med flygningar igår, sedan tog det stopp och idag kom det också en röd strimma en gång.

Trodde verkligen att jag var gravid, känns som en käftsmäll!

• Svar på tråden Först positivt och sen negativt?!
  • Anonym (S)

Om du fått ett positivt är det vad som gäller, om du tittat inom tidsgränsen. Att du fått negativt senare kan vara för att det testet inte var lika känsligt och röda strimmor är inget att bry sig om. Grattis :)

• Eveline87
    Anonym (S) skrev 2020-12-24 16:45:01 följande:

Om du fått ett positivt är det vad som gäller, om du tittat inom tidsgränsen. Att du fått negativt senare kan vara för att det testet inte var lika känsligt och röda strimmor är inget att bry sig om. Grattis :)

Har sådana kramper ibland, men åhh hoppas det är en graviditet. Saken är den att jag läste av CB testet på bilden efter ca 20 min, hoppas det inte är falskt positivt.
  • askyfullofstars
    Eveline87 skrev 2020-12-24 17:02:11 följande:

Har sådana kramper ibland, men åhh hoppas det är en graviditet. Saken är den att jag läste av CB testet på bilden efter ca 20 min, hoppas det inte är falskt positivt.

Det ska väl läsas av inom kortare tid än så? :/
  • Eveline87
    askyfullofstars skrev 2020-12-24 17:12:47 följande:

Det ska väl läsas av inom kortare tid än så? :/

Har hört att man ska läsa av dem inom 5 minuter.

Usch detta är inte roligt. Får väl göra ett nytt test om 2 dagar, med morgonurin.
  • Aamon

Tyvärr tycker jag det ser ut som ett spökstreck. Jag har alltid fått sådana på just den där sorten när jag läser av efter angiven tid. Jag skulle vänta några dagar och ta en vanlig teststicka.

• fjanten

Det första är ju inte giltigt eftersom du läste av efter angiven tid. Blodet bekräftar ju det ännu mer.

• Eveline87
    Aamon skrev 2020-12-24 18:06:39 följande:

Tyvärr tycker jag det ser ut som ett spökstreck. Jag har alltid fått sådana på just den där sorten när jag läser av efter angiven tid. Jag skulle vänta några dagar och ta en vanlig teststicka.

Trodde spökstreck var mer åt det gråa hållet:/
  • Eveline87
    Sockerikaffet skrev 2020-12-25 01:46:50 följande:

Det första du tog är väl mer känsligt kanske? Testa igen om några dagar.

Hoppas ju det???? Ska ta ett nytt imorgon. Men jag har haft kraftig mensvärk i ca 1 vecka nu och så brukar jag inte ha det.

Men men, tar ett nytt test, är det negativt får man väl bara försöka igen.
  • Eveline87
    fjanten skrev 2020-12-25 08:13:17 följande:

Det första är ju inte giltigt eftersom du läste av efter angiven tid. Blodet bekräftar ju det ännu mer.

Ja kanske det. Det är mycket som är konstigt denna

Månad, med symtom, blödning och allt. Man hoppas ju ändå:/
  • Eveline87

Fick min mens idag :/

Men men får prova igen nästa månad och hoppas på bättre tur då.

Svar på tråden Först positivt och sen negativt?!