• AnnaB90

Har ni mindre symtom vid andra graviditeten?

Hej! Jag är på äl+8 idag och väntar och hoppas på att eventuella gravsymtom ska dyka upp.

När jag var gravid första gången började brösten bli svullna och ömma + växtvärk redan på äl+8.

Nu undrar jag om någon har upplevt mindre symtom eller inga alls tidigt i graviditeten när ni varit omföderskor?

Skulle behöva lite hopp, vi har försökt ett tag nu :(

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Har ni mindre symtom vid andra graviditeten?
  • Catnap

För mig har de kommit ungefär samtidigt varje gång. Varför skulle det vara annorlunda bara för att man är omföderska?

• AnnaB90
    Catnap skrev 2020-12-26 19:27:08 följande:

För mig har de kommit ungefär samtidigt varje gång. Varför skulle det vara annorlunda bara för att man är omföderska?

Okej. Jag undrar bara, eftersom att jag letar hopp i det mörka som vi befinner oss i när vi försöker bli gravida igen men inte lyckas månad efter månad.

Min tanke var att kroppen kanske inte reagerar lika kraftigt andra gången eftersom den varit gravid tidigare. Det finns såklart lika många olika historier som graviditeter. Tack för ditt svar.
  • Catnap
    AnnaB90 skrev 2020-12-26 19:32:41 följande:

Okej. Jag undrar bara, eftersom att jag letar hopp i det mörka som vi befinner oss i när vi försöker bli gravida igen men inte lyckas månad efter månad.

Min tanke var att kroppen kanske inte reagerar lika kraftigt andra gången eftersom den varit gravid tidigare. Det finns såklart lika många olika historier som graviditeter. Tack för ditt svar.

Så funkar det ju tyvärr inte med hormoner. Annars skulle man väl ha mindre pms besvär för varje månad också, för att kroppen redan gjort en eller ett par menscyklar tidigare.

Har du fött barn en gång så kommer du förmodligen att lyckas bli gravid igen. Det är normalt att det tar upp till ett år.
  • MarinaT

Första grav mådde jag illa från v4 direkt. Andra började jag misstänka att jag var gravid för jag blev anfådd snabbt! Resten kom mycket senare. Men jag hade aldrig några större symptom som första gången. Tredje gången började det komma i v8. Fjärde gången mådde jag lite lätt illa i början och kände någon konstig smak i munnen. Tyvärr slutade den grav i v18 i spontan (hemsk) missfall!

Nu är jag gravid igen med femte barnet. Symptomen i början var endast foglossning.

Vet inte om det hjälpte dig något! Lycka till

• AnnaB90
    MarinaT skrev 2020-12-27 23:16:50 följande:

Första grav mådde jag illa från v4 direkt. Andra började jag misstänka att jag var gravid för jag blev anfådd snabbt! Resten kom mycket senare. Men jag hade aldrig några större symptom som första gången. Tredje gången började det komma i v8. Fjärde gången mådde jag lite lätt illa i början och kände någon konstig smak i munnen. Tyvärr slutade den grav i v18 i spontan (hemsk) missfall!

Nu är jag gravid igen med femte barnet. Symptomen i början var endast foglossning.

Vet inte om det hjälpte dig något! Lycka till

Tack snälla för svaret!

Ja det bekräftar lite min teori om att alla kanske inte har lika starka symtom när man redan gått igenom en eller flera graviditeter tidigare. Det ger mig lite hopp i min väntan på plus :)
Svar på tråden Har ni mindre symtom vid andra graviditeten?