• Ello80

Någon som är gravid 40+?

Jag fick precis reda på att jag är gravid är i v5. Har ett barn sedan tidigare som är 14 år.

Jag trodde inte jag kunde bli gravid då jag gjort stora operationer i livmodern och dessutom är jag 40+. Gjorde fertilitetsutredning nu i nov-dec. Tog progesteronprov i mitten av december. Något jag tyckte va onödigt då inte ÄL testet visat något. Förra söndagen fick jag en glad gubbe på ÄL (blev lika glad jag), på måndag ringde min läkare å sa att provet visade skyhög progesteron. När jag sa att jag hade ju ägglossning igår, garvade hon och bad mig ta ett grav test och det va plus :)

Hade inte trott att det skulle gå, va liksom redan i huvudet på IVF. Hur är era graviditeter 40+? Jag har nästan glömt hur det var....

• Svar på tråden Någon som är gravid 40+?
  • Bellmis

Min granne är 51 och har blivit gravid via ed. Gubben är 60 nånting. Det är första barnet och de ser fram emot det väldigt mycket, de uttrycker hur skoj det ska bli att äntligen bilda familj.

• Stora My
    Ness78 skrev 2021-04-16 15:55:21 följande:

Har du fött din femma? :)

Nej och nu börjar jag bli less att vänta
  • Ness78
    Stora My skrev 2021-04-16 16:44:28 följande:

Nej och nu börjar jag bli less att vänta

förstår det! Har du gått över tiden med de andra? Jag har gått över med alla, senast blev jag igångsatt bf +15. Går garanterat över tiden denna gången med...
  • Stora My
    Ness78 skrev 2021-04-17 19:21:06 följande:

förstår det! Har du gått över tiden med de andra? Jag har gått över med alla, senast blev jag igångsatt bf +15. Går garanterat över tiden denna gången med...

Jag har bara gått över en gång tidigare men det känns okej. Kan ju inte göra så mycket åt det. Ska träffa barnmorskan till veckan.
  • Anniz78

Hejsan! Här är en till 40+ som är gravid 5:e barnet! Vet inte hur jag ska göra med min graviditet? Hur har era barn, vänner, kollegor reagerat på era graviditeter!? Känns som att jag inte kan vara glad, bara orolig för vad alla andra ska tycka!?????

• Ness78
    Stora My skrev 2021-04-18 07:42:46 följande:

Jag har bara gått över en gång tidigare men det känns okej. Kan ju inte göra så mycket åt det. Ska träffa barnmorskan till veckan.

Hur har det gått? :)
  • Ness78
    Anniz78 skrev 2021-04-25 14:47:58 följande:

Hejsan! Här är en till 40+ som är gravid 5:e barnet! Vet inte hur jag ska göra med min graviditet? Hur har era barn, vänner, kollegor reagerat på era graviditeter!? Känns som att jag inte kan vara glad, bara orolig för vad alla andra ska tycka!?????

Hej, vi har inte berättat för någon än. Vill först ha klart nipt och kub. Är också orolig för vad andra ska säga :( Vilken vecka är du i? Jag är i vecka 12 nu..
  • Stora My
    Anniz78 skrev 2021-04-25 14:47:58 följande:

Jag var lite orolig innan vad alla skulle säga men jag har bara fått positiva relationer och gratulationer av släkt, vänner, och kollegor. Jag tänkte någon skulle säga något om mon ålder men inte. Barnen har varit glada och förväntansfulla hela tiden.
  • Stora My
    Ness78 skrev 2021-04-27 06:43:49 följande:

Hur har det gått? :)

Allt har gått bra, nu sitter jag här med familjens lilla skatt, en liten flicka.
  • Ness78
    Stora My skrev 2021-04-27 19:21:38 följande:

Allt har gått bra, nu sitter jag här med familjens lilla skatt, en liten flicka.

Stort grattis! Vad roligt! Hoppas ni mår bra. Jag fick svar från nipt idag att allt såg bra ut och att vi väntar vår andra dotter.
  • Stora My
    Ness78 skrev 2021-04-27 19:55:47 följande:

Stort grattis! Vad roligt! Hoppas ni mår bra. Jag fick svar från nipt idag att allt såg bra ut och att vi väntar vår andra dotter.

Tack!

Spännande med en till tjej.
Svar på tråden Någon som är gravid 40+?