• RenLuft

Stamkund på en restaurang - Jag vill gärna fråga om sommarjobb. Har dock ingen kockutbildning

Hej!

Jag studerar och under somrarna blir det förstås inget CSN. Jag har blivit av en liten ''stamkund'' i en restaurang. Det är trevliga personal och det är god mat. Det är väldigt trevligt där, tycker jag och det hade varit så kul om man sommarjobbade där. Kanske till och med extrajobbare/helgjobbare just därborta! Men i fokus just nu är sommarjobb.

Jag har dock ingen som helst erfarenhet inom resturang arbete. Är det dumt att fråga om sommarjobb eller är det vanligt att man sommarjobbar på sådana där ställen utan att man har kockutbildning? SOmmarjobb är ju just till för att fylla upp sitt CV. Bortsett ifrån att hjälpa restaurang eller vad det nu är att fortsätta var igång under somranra när andra personal har semester. Så är väl sommarjobb för människor för att bygga upperfarenhet och få merit i CV:et.

Jag vill förstås inte dumma mig inför de och fråga om sommarjobb och så blir de bara en enda stor frågetecken på varför jag frågar om jobb på ett ställe som jag inte har utbildning på. Jag täänker att jag kan ju vara diskplockare och ta hand om kassan?

• Svar på tråden Stamkund på en restaurang - Jag vill gärna fråga om sommarjobb. Har dock ingen kockutbildning
  • nnnnnnnn

Givetvis kan du fråga efter jobb, som du själv skriver så behövs ju även andra sysslor på en restaurang: diskplockning och diskning, duka på och duka av, sköta kassan, ta emot beställningar, städa toaletter och golv, hjälpa kocken, packa in varor när leveranser kommer osv.
    Det finns tusentals sysslor och de flesta av dessa sysslor lär man sig efter hand.

Svar på tråden Stamkund på en restaurang - Jag vill gärna fråga om sommarjobb. Har dock ingen kockutbildning