• Anonym (Kaffedraken)

    3 veckors bebis mjölkallergi?

    Hej. Jag har en liten flicka som snart är 3 veckor gammal. Hon äter endast ersättning. Vi har haft problem med magen ända från början. Vi kör nu nan PRO sensitive och ger henne magmassage, miniform och trygghet. Problemet är att hon kommer inte till ro på dagen alls. Inte hos oss, inte i vagn eller något. Sover hon så är de max 20-30 min. Hon sprattlar med händer och fötter hela tiden. Är mest arg. Fiser mycket. Hon känns lite täpt och ibland rosslig, har varit så sen vi kom hem från BB. Vi har pratat med BVC om att vi ska hålla koll om de blir värre. Men tänkte kolla om någon av er har varit med om liknande och att de varit mjölkallergi och isf hur går man till vägar bäst för min lilla tjej?

    Vår första son hade med problem men då var de ingen som sa att de små kunde ha mjölkallergi. Dock sov vår första mycket bättre och tryggare.

    / Pernilla.

  • Svar på tråden 3 veckors bebis mjölkallergi?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Låter som en ganska normal 3 veckors bebis. Ofta finns fler tecken på mjölkproteinallergi som t ex hudutslag och blod i avföringen. Men om du vill testa så prova kör mjölkfri ersättning typ Althera några veckor och se om det hjälper. Dock smakar de mjölkfria ersättningarna inte speciellt bra så det kan vara svårt att få i dom det.

    Hoppas det blir bättre.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vår pojke sov likadant, var endast nöjd vid dom korta sovningarna eller vid bröstet, annars skrek han och var missnöjd. För honom eskalerade det dock så vi tror att det var kolik. BVC insisterade på att prova utan mjölkprotein dock så jag slutade med mjölk men vi är osäkra på om det verkligen gav någon effekt eller om det var att tarmarna tillslut mognade som gjorde att det blev bättre. Han var missnöjd i 3 månader även fast vi slutade med mjölk.

Svar på tråden 3 veckors bebis mjölkallergi?