• Myran1979

    Tips på privat äggdonationsklinik i Linköping?

    Hej!

    Jag (kvinna) och min man har via landstinget inte lyckats bli gravida via äggdonation och våra försök har nu tyvärr tagit slut. Undrar om det finns en privat klinik i Linköping son erbjuder äggdonation och som ni varit nöjda med?

    Tacksam för alla tips!

    Gott Nytt År på er! Hoppas 2021 för med sig massa små bebisar till oss alla ?!

  • Svar på tråden Tips på privat äggdonationsklinik i Linköping?
  • Anonym (B)
    Myran1979 skrev 2020-12-30 11:29:39 följande:

    41 år. Har du tips?


    Tyvärr inte i Linköping men vi var nöjda med Falun. En bit att resa men vad gör man inte?
  • MinaBernt

    Kan ni tänka er att åka utomlands så kan jag varmt rekommendera OLGA St Petersburg. Jag har flera bekanta som har varit där och alla är supernöjda. De erbjuder dessutom barngaranti.

  • Myran1979
    Jag är bara jag skrev 2020-12-30 12:48:49 följande:

    Vad jag vet finns ingen just där, men det finns ju ett flertal privata IVF-kliniker som har ÄD. Jag rekommenderar CvL.


    Tack snälla! Lyckades du få en bebis? Hur många försök gjorde du? Vem gick du till? Usch jag vet, många frågor men de har varit ett alternariv så du får gärna berätta allt du har att säga, om du orkar.
  • Jag är bara jag
    Myran1979 skrev 2020-12-30 12:57:11 följande:
    Tack snälla! Lyckades du få en bebis? Hur många försök gjorde du? Vem gick du till? Usch jag vet, många frågor men de har varit ett alternariv så du får gärna berätta allt du har att säga, om du orkar.
    Vi gjorde vanlig IVF på CvL och jag blev gravid, men fick m.f. Det fanns inte privat ÄD i Sverige på den tiden vi försökte och jag han dessutom bli rätt gammal så vi åkte utomlands. Och fick mot alla odds två barn till slut via embryodonation.  Solig  Det tog många försök , men det var så värt det så ge inte upp!
  • Myran1979
    Jag är bara jag skrev 2020-12-30 13:02:11 följande:

    Vi gjorde vanlig IVF på CvL och jag blev gravid, men fick m.f. Det fanns inte privat ÄD i Sverige på den tiden vi försökte och jag han dessutom bli rätt gammal så vi åkte utomlands. Och fick mot alla odds två barn till slut via embryodonation.    Det tog många försök , men det var så värt det så ge inte upp!


    Gott Nytt År!

    Tack! Jag är inte redo på att ge upp ännu men maken tycker att varje misslyckande frestar på. Hur många försök blev det innan ni fick första barnet? Jag hade åtminstone velat ha två barn men förlikat mig med tanken att det i allra allra bästa fall blir ett. Det är 100% mer än inget. Dessutom är ekonomin en stressfaktor. Otroligt dyrt med äd, i synnerhet om man misslyckas gång på gång....
  • Myran1979
    MinaBernt skrev 2020-12-30 12:16:02 följande:

    Kan ni tänka er att åka utomlands så kan jag varmt rekommendera OLGA St Petersburg. Jag har flera bekanta som har varit där och alla är supernöjda. De erbjuder dessutom barngaranti.


    Tack! Just nu med Covid är det litet struligt. Hade varit enklast om det var nära hem förståss.
  • Jag är bara jag
    Myran1979 skrev 2021-01-01 09:06:13 följande:
    Gott Nytt År!
    Tack! Jag är inte redo på att ge upp ännu men maken tycker att varje misslyckande frestar på. Hur många försök blev det innan ni fick första barnet? Jag hade åtminstone velat ha två barn men förlikat mig med tanken att det i allra allra bästa fall blir ett. Det är 100% mer än inget. Dessutom är ekonomin en stressfaktor. Otroligt dyrt med äd, i synnerhet om man misslyckas gång på gång....
    Ja, det är väldigt påfrestande. Men för oss var tanken på att förbi barnlösa ännu mer påfrestande, ja rent av otänkbar så därför fortsatte vi. Det tog 7 ED-försök att få ett barn. Det krävdes nämligen ändringar av 2 mediciner för att lyckas. Jag blev först inte gravid alls och sen när jag blev det fick jag ändå 2 missfall på raken. Då insåg vi alla att mina tidigare m.f inte berodde på mina usla ägg utan på mig och efter ökad dos av Prednisolon fick vi äntligen barn. Glad FET med 2 blastisar. Då hade vi ett enda embryo kvar och tron på det var väl ungefär noll för jag hade fått missfall med alla det embryots syskon (våra barn är inte genetiskt släkt med varann) , men se det blev ett barn till ändå just pga medicinen. Solig

    Det är ofta det som krävs- nån ändring av medicinerna. Utomlands är de i regel duktigare på det än här. Och här är de privata klinikerna duktigare än regionerna.

    Fundera ett varv till ni. Undersök alla möjligheter. Ta sen nya tag. Och jättestort lycka till! 

    God fortsättning! {#emotions_dlg.flower}
  • Myran1979
    Jag är bara jag skrev 2021-01-01 14:04:52 följande:

    Ja, det är väldigt påfrestande. Men för oss var tanken på att förbi barnlösa ännu mer påfrestande, ja rent av otänkbar så därför fortsatte vi. Det tog 7 ED-försök att få ett barn. Det krävdes nämligen ändringar av 2 mediciner för att lyckas. Jag blev först inte gravid alls och sen när jag blev det fick jag ändå 2 missfall på raken. Då insåg vi alla att mina tidigare m.f inte berodde på mina usla ägg utan på mig och efter ökad dos av Prednisolon fick vi äntligen barn.  FET med 2 blastisar. Då hade vi ett enda embryo kvar och tron på det var väl ungefär noll för jag hade fått missfall med alla det embryots syskon (våra barn är inte genetiskt släkt med varann) , men se det blev ett barn till ändå just pga medicinen. 

    Det är ofta det som krävs- nån ändring av medicinerna. Utomlands är de i regel duktigare på det än här. Och här är de privata klinikerna duktigare än regionerna.

    Fundera ett varv till ni. Undersök alla möjligheter. Ta sen nya tag. Och jättestort lycka till! 

    God fortsättning! 


    Tack snälla du för ett utförligt svar! Vi får se vart det hela tar vägen... Nu ska vi leta efter en bra privat klinik i Sverige. Hur gammal var du när du lyckades bli gravid med båda barnen? Ha en fin söndag!
  • Jag är bara jag
    Myran1979 skrev 2021-01-03 00:38:17 följande:
    Tack snälla du för ett utförligt svar! Vi får se vart det hela tar vägen... Nu ska vi leta efter en bra privat klinik i Sverige. Hur gammal var du när du lyckades bli gravid med båda barnen? Ha en fin söndag!
    CvL tyckte vi var jättebra. Finns ju fler också. Jag var nästan 48 resp. 49,5 när jag fick mina barn. 

    Trevlig söndag! 
Svar på tråden Tips på privat äggdonationsklinik i Linköping?