Barnplanering - kan ägglossningen utebliva men inte mensen?
Det är så att jag och maken har en otrolig barnlängtan och har äntligen tillfället att försöka bli med barn och tar båda kosttillskott då jag läst på en massor om detta. Hade tidigare kopparspiral i nästan 2 år innan jag tog ut den för ca 1 månad sen. Vi har försökt i bara en månad nu och BIM är ca om 1-3 dagar. Jag och maken ser såååå fram emot att bli gravida med barn att vi bara längtar på det där pluset. Tog imorse ett graviditetstest som visade negativt (RFSU testa ofta detekterar 25 mlU/m hCGl) för att jag inte längre hade något tålamod kvar då jag senaste 2 dagarna upplevt graviditetssymptom i form av att jag väldigt ofta varit kissnödig (även mitt i natten), ömma bröst och spänningar vid livmodern etc men kan ju kanske även vara PMS innan mensen.. Vi har nog aldrig haft så mycket samlag som i december för att öka chanserna så mycket som möjligt haha men jag var varit extra orolig över massa andra saker i livet så det har varit extra stressigt på senaste tiden så jag har inte kunnat känna av ägglossningen som jag brukar göra som en klocka (så inte känt av det jag brukar dvs ömma bröst/extra flyttningar). Denna månaden har jag knappt haft flyttningar men vid samlag har flyttningarna känts av som extremt mycket glidmedel pga så pga all flyttning som verkar ligga där djupt inne så det har varit extra kämpigt för mannen pga avsaknaden av friktion men det har alltid gått med lite mer kämpan.
Så nu har jag tappat hoppet om att jag är gravid denna månad pga ett negativt gravtest som jag kanske tog för tidigt.. om ingen mens dyker upp kanske jag tar ett nytt gravtest om ca 3-4 dagar, är det lagom?
Men alltså kan det vara så att man en månad inte får någon ägglossning men ändå får mens? Kan detta leda till att man släpper 2 ägg nästa månad? Har ni några tips för oss som försöker bli med barn men kan känna oss stressade över att bli gravida pga det är nu som karriären inte är vägen för oss båda.. om det går för många månader innan vi blir gravida blir barnplaneringen uppskjuten ca 2 år.. jag är ca 25 år, mannen 30 år, det är nu vi skulle ha störst chans att bli gravida. Har läst hur många tråd som helst men inte hittat något som svar på mina frågor. Tacksam för svar! ????????