• Jonisblomman220

Hjälp vem är pappan??

Min senaste mens började 4 oktober. Den är oregelbunden så jag har ingen koll på ägglossning. Den 10-16 oktober hade jag samlag med kille nummer 1. Den 17 oktober till 6 november hade jag samlag med kille nummer 2. Den 17 november plussar jag jätte svagt & dagen efter tar jag clearblue som visar gravid 2-3 veckor. Enligt 2 olika ultraljud blev jag gravid 2 november. När jag gjorde vul den 3 december så slog hjärtat & fostret var 4-5 mm, då sa läkaren att jag var i vecka 6+1. Nu till min fråga, finns de nån chans att kille nummer 1 är pappan? Jag brukar ha lång menscykel så att ägglossningen kommer 2 veckor efter mensens första dag för mej tror jag inte den gör. Tack för svar av nån kunnig !!

• Svar på tråden Hjälp vem är pappan??
  • Mortiscia80

Det skulle kunna vara så när det är så tätt emellan, iaf ser det ut så om jag tittar i kalendern.

• Orangebeans
    Jonisblomman220 skrev 2021-01-04 12:31:23 följande:

finns de nån chans att kille nummer 1 är pappan?

Nej. Stämmer datumen är det omöjligt att kille 1 är pappan. Spermier lever max 7 dagar, oftast inte mer än 5 dagar. Blev du befruktad den 2/11 så betyder det att det är något av samlagen mellan 26/10-2/11 som spermien kommit ifrån. Även om dateringen på graviditeten skulle vara någon dag off, vilket det ibland är, så är det ändå omöjligt att kille 1 är pappan. Dateringen på tidiga ultraljuden diffar inte så mycket som skulle krävas för att göra det möjligt att kille 1 är fadern.
  • Jonisblomman220

Tusen tack för svaren!=) någon som vet hur många dagar de kan ?diffa? på ultraljud ? Vissa säger ju +- 2 veckor, men på tidiga vul, är de 1-2 dagar eller upp mot en vecka de diffar då?

Svar på tråden Hjälp vem är pappan??