• Tryingtogetnr2

Bim Februari - 21

Hittade ingen tråd för februari så tänkte jag starta en då mensen kom idag med smärta hehe.

Jag blir 30 i år och har ett barn på lite över 1 år. Vi har nu pratat om att skaffa syskon. Jag tog ut mitt preventivmedel några veckor innan jul och detta blir första mensen efter de. Så spännande resa men ändå skrämmande då vi har ett MA i bagaget innan våran 1 åring.

Bim lista

4/2 - tryingtogetnr2

• Svar på tråden Bim Februari - 21
  • Anonym (Tvåbarnsmamma)

Hej!

Vi har bestämt oss för att försöka få ett syskon till våra två barn, min yngsta fyller 6 år i vår och min äldsta är 13.

Bim 2/2

Jag tänkte inte testa med ÄL stickor, kör sex typ varannan dag och så hoppas jag att ett litet mirakel snart vill flytta in <3

• Tryingtogetnr2
    Mizzi26 skrev 2021-01-08 19:46:00 följande:

Hoppar in lite här då jag uppenbarligen inte hade ägglossning i december. Jag är på dag 45 och inväntar ägglossning. Neg gravtest och konstant molvärk som gör mig galen. Hoppas allt kickar igång snart..

ingen annan som varit med om liknande o kan svara på lite frågor?

Har iaf 17 dagar lutealfas så när jag än skulle få ägglossning borde bim bli i februari.

Vet att ägglossning kan typ hoppa över nån månad. Men surt med känningar och så men de inte kommer.
  • Tryingtogetnr2
    Anonym (Tvåbarnsmamma) skrev 2021-01-08 22:57:27 följande:

Hej!

Vi har bestämt oss för att försöka få ett syskon till våra två barn, min yngsta fyller 6 år i vår och min äldsta är 13.

Bim 2/2

Jag tänkte inte testa med ÄL stickor, kör sex typ varannan dag och så hoppas jag att ett litet mirakel snart vill flytta in <3

Men åh de blir ju roligt :)
  • Mizzi26
    Tryingtogetnr2 skrev 2021-01-08 23:02:55 följande:

Vet att ägglossning kan typ hoppa över nån månad. Men surt med känningar och så men de inte kommer.

Ja därför jag tänker att ägglossning borde komma näst.

Väldigt märkligt med all ?mensvärk? men det går väl över någon gång.
  • Anonym (Samiranumber2)

Hej

Jag lägger till mig här också kommer från bim januari ??.

Har en dotter född 2018.

Beräknad mens 1/2 (hoppas inte)

Försöker nu för länge. Försökte från 2019 till 2020 augusti sen fick jag pluss i augusti 2020 men fick missfall i vecka 6-7.

Denna månaden har jag köpt bidrottningsgele som jag har läst mycket om så tänkte jag provar.

Idag är det min sista mens dag så nästa vecka ska jag börja ta fram ägglossningstesterna.

Är jätteförvirrad när det kommer till ägglossningstester. Är det möjligt o få fast gubbe varje månad men ändå inte få ägglossning ?

• Jaherregud

Hoppar in här också, har en liten som är född i april - 20,så nu satsar vi på ett syskon :) har bim 3/2

Bim lista

2/2 - Tvåbarnsmamma

3/2 - paperlanterns

3/2-Lulu1987

3/2 R

4/2 - tryingtogetnr2

• Tryingtogetnr2

Vill bara sluta blöda förstår inte, innan mitt preventivmedel så hafr jag ont första dagen på mensen men nu har de varit fram och tillbaka sen i torsdags. Hoppas de tar slut snart

• Anonym (Tvåbarnsmamma)
    Tryingtogetnr2 skrev 2021-01-10 19:04:47 följande:

Vill bara sluta blöda förstår inte, innan mitt preventivmedel så hafr jag ont första dagen på mensen men nu har de varit fram och tillbaka sen i torsdags. Hoppas de tar slut snart

Tyvärr är det så utan, jag började blöda förra tisdagen och blöder fortfarande fast mindre mängd. Kan gå flera timmar utan blödning så kommer det. Med p piller slutade mensen direkt på dag 3-4
  • paperlanterns
    Tryingtogetnr2 skrev 2021-01-08 09:22:23 följande:

Hur mår du :)?

Hur håller du koll på ägglossning och så :)?

Mår bra, var ledsen när mensen kom men bara att ta nya tag. hur är det med dig? :)

Jag har haft regelbunden cykel på 27 dagar de senaste månaderna efter jag slutade med cerazette så håller koll med en menscykelapp och kör ägglossningstester för att veta :)

Hur gör du för att hålla koll? :)
  • Tryingtogetnr2
    paperlanterns skrev 2021-01-10 20:08:06 följande:

Mår bra, var ledsen när mensen kom men bara att ta nya tag. hur är det med dig? :)

Jag har haft regelbunden cykel på 27 dagar de senaste månaderna efter jag slutade med cerazette så håller koll med en menscykelapp och kör ägglossningstester för att veta :)

Hur gör du för att hålla koll? :)

Har appar och ägglossningstest samt sektet. De funkade med dottern. Hade pstav som jag tog ut i december för den itne funkade på nästan 1 år.
  • snorkfröken92

Hoppar in i tråden med bim 6/2 tror jag. Lite osäkert då min cykel tydligen inte kommit igång ordentligt efter graviditet och amning. Har en 1 åring och ammar fortfarande. Detta blir försök nr 2 på syskon. Kommer troligtvis testa med ältest denna gång. Bör ha äl nån gång mellan dag 11-16.

Bim lista

2/2 - Tvåbarnsmamma

3/2 - paperlanterns

3/2-Lulu1987

3/2 R

4/2 - tryingtogetnr2

6/2 snorkfröken92

Svar på tråden Bim Februari - 21