• Anonym (Orolig)

    Mer smärtor efter missfall

    Har försökt bli gravida sedan november 2019, lyckades efter 6 månader men drabbades av uteblivit missfall V14.
    Blev inlagd och behandlades med Cytotec men blev också skrapad då mycket rester fanns kvar.
    Slutade blöda efter cirka 2 veckor och fick då också negativt på graviditetstest.
    Vi började försöka igen direkt och jag tog ÄL tester precis som jag gjorde innan graviditeten och det gav utslag som väntat och mensen kom som den skulle.
    Men den stora skillnaden är smärtorna vid ÄL och mens, jag har alltid känt av det men inte såhär. Smärtan är mycket värre än innan missfallet och håller i sig flera dagar längre, både vid ÄL och mens.
    Det har gått 5 månader med försök och smärta nu och jag bestämde mig för att ta kontakt med vården.
    Svaret på telefon blev att jag inte ska äta annat smärtstillande än Paracetamol (vilket jag inte heller har gjort) och att det inte alltid går att förklara varför smärtor förändras.
    Inga fördjupade frågor mer än det allmänna jag berättade och svarade på vid första kontakt, ingen möjlighet till besök eller undersökning. 

    Känner mig så uppgiven.... dels för månaderna går utan att vi blir gravida och dels för jag vet vilka smärtor som väntar 2 gånger i månaden.

    Är det någon som varit med om liknande? 
    Eller någon som kan tipsa om privata mottagningar i Östergötland?

  • Svar på tråden Mer smärtor efter missfall
  • Anonym (Qwerty)

    Om du inte ännu hittat till Vulverine så vill jag tipsa om det. .se/fb/istagram. Kvinnohälsa fertilitetskunskap. Många har fått ny hälsa och blivit gravida med relativt små ändringar i sitt liv i fråga om kost och stress etc

  • Anonym (Qwerty)

    Om du inte ännu hittat till Vulverine så vill jag tipsa om det. .se/fb/istagram. Kvinnohälsa fertilitetskunskap. Många har fått ny hälsa och blivit gravida med relativt små ändringar i sitt liv i fråga om kost och stress etc

Svar på tråden Mer smärtor efter missfall