IdaAK90 skrev 2021-01-11 19:42:03 följande:
Hej. Jag har precis sett i ett av mina hörn att det är brun/svart(?) och jag vet inte vart det kommer ifrån. Om det alltid har varit så, typ skitigt, då jag inte har bott här så länge eller om det är mögel?
Någon som ser i fall det skulle kunna vara mögel?
Det är ju lite pinsamt att ringa hyresvärden och sen kommer de och kollar och säger att det bara är smuts haha. Jag har sängen där så det är därför jag inte vet om det har varit så länge.
Har du testat skrubba det rent med lite klorin (dödar mögelsporer) för att sedan se ifall det kommer tillbaka? Det ser ju ut som svartmögel på bilden.
Om det är det och det finns en fuktskada så ska hyresvärden fixa det, sanera /laga.
Bäst ändå ringa dem direkt så de får se det. Det handlar ju ändå om ett eventuellt hälsoproblem/fuktskada. Inget att skämmas för om det inte är det, det visar ju bara att du bryr dig om lägenheten.
En annan aspekt som är bra ifall du påvisar problemet nu, är att du inte orsakat det. Annars kanske de senare i värsta fall kan hävda att det inte fanns när du flyttade in och du blir ersättningsskyldig.
Hoppas det löser sig