• Frodo

    Längdkomplex - för lång

    Okej, detta är lite pinsamt att skriva om men jag är en man på 196-198 cm och känner stora obehagskänslor kring det. Jag är besatt av att mäta mig, och märker att jag är som längst på morgonen och har därför högst ångest då. Känner mig abormalt lång vilket påverkar min kommunikation med andra människor. Är spänd hela tiden i sociala sammanhang och tänker på min längd 24/7.

    Vet inte hur jag ska lösa detta. Vill kunna leva normalt men nu kan jag knappt träffa folk och har aldrig haft en relation. Enligt psykolog har jag BDD och måste tyvärr leva med det.

  • Svar på tråden Längdkomplex - för lång
  • Anonym (Strössel)

    Hej

    Blir ledsen när jag ser ditt inlägg. Har en bror som är 191cm så tycker inte din längd är onormal. Var stolt över den du är o hur du ser ut! Alla har vi saker vi är osäkra över

  • MeandHim

    Men åh, det är ju sååååå sexigt med långa killar/män. Hade jag fått önska hade min sambo gärna fått vara över 190, han är 184. Vet att många kvinnor känner samma så var nöjd istället för att ha ångest över längden :)

  • Anonym (Älskar Långa Män)

    Håller med ovanstående! Det är så sjukt sexigt och manligt med långa män!! Det är endast långa män som får mig att vända mig om och titta en extra gång. Jag är själv en tjej på 170 och det finns inget bättre än när man för en gångs skull får stå på tå när man pussas. Sträck på dig istället och tänk på att du är de flesta kvinnors dröm med din längd.

  • Anonym (Kvinna)

    Jag vill ge dig en kram!

    Långa män är attraktivt o fint!

    Min man är 196cm. Han är jättesnygg. Och snyggt attraktivt lång.

    Min son blir nog lite längre, även om han inte är färdigväxt. Tjejerna svärmar runt sonen.

    Det är tråkigt när man fått sån sorg runt något i sitt utseende. Det är svårt att leva med. Hoppas du fortsätter gå till psykolog så ditt liv blir underbart.

  • Frodo

    Tack så mycket för era uppmuntrande svar. Ska ta till mig era råd så gott jag kan!

  • Ebo88

    Jag är tjej och är 1.83. Går gärna i klackar som är allt från 1cm-10cm.

    Föredrar dock klackar på runt 5 cm.

    Lillebror är 2.02.

    De flesta killar jag känner är nog över 1.92 skulle jag vilja säga.

    Min sambo är 1 cm kortare än mig. Han uppmuntrar till att jag ska bära klackar.

    Fattar att det är svårt att ändra inställning över en dag men ta till dig av de positiva kommentarer du får och sträck på dig när du går. Var stolt över din längd :)

  • Anonym (Normalt)

    Och ändå bedyrar kvinnor i åtskilliga inlägg här på forumet att mannens längd inte spelar någon roll.


    Samma sak gäller för övrigt kukstorlek.


    Finns tydligen gott om "väluppfostrade" kvinnor som säger en sak men egentligen tycker något helt annat när micken är avstängd.

    hyckleri...

  • Anonym (Älskar Långa Män)
    Anonym (Normalt) skrev 2021-01-15 09:01:28 följande:

    Och ändå bedyrar kvinnor i åtskilliga inlägg här på forumet att mannens längd inte spelar någon roll.

    Samma sak gäller för övrigt kukstorlek.

    Finns tydligen gott om "väluppfostrade" kvinnor som säger en sak men egentligen tycker något helt annat när micken är avstängd.

    hyckleri...


    För vissa kvinnor spelar kanske längden och storleken ingen roll. Men för mig som hyfsat lång tjej så är det viktigt för mig med en lång man. Vissa gillar blondiner andra gillar brunetter. Jag gillar långa män.
  • Ebo88
    Anonym (Normalt) skrev 2021-01-15 09:01:28 följande:

    Och ändå bedyrar kvinnor i åtskilliga inlägg här på forumet att mannens längd inte spelar någon roll.

    Samma sak gäller för övrigt kukstorlek.

    Finns tydligen gott om "väluppfostrade" kvinnor som säger en sak men egentligen tycker något helt annat när micken är avstängd.

    hyckleri...


    Fast bara för att man anser att det är snyggt att vara lång så betyder ju inte det att kortare är dåligt.

    Jag har dejtat killar som har vart allt från 1.65 till 1.98.

    Det får ju stå för det specifika kvinnorna som har sagt rent ut att längd spelar roll, inte för oss som anser att längd på killar och kvinnor är snyggt/stiligt.
  • Frodo
    Ebo88 skrev 2021-01-15 08:18:12 följande:

    Jag är tjej och är 1.83. Går gärna i klackar som är allt från 1cm-10cm.

    Föredrar dock klackar på runt 5 cm.

    Lillebror är 2.02.

    De flesta killar jag känner är nog över 1.92 skulle jag vilja säga.

    Min sambo är 1 cm kortare än mig. Han uppmuntrar till att jag ska bära klackar.

    Fattar att det är svårt att ändra inställning över en dag men ta till dig av de positiva kommentarer du får och sträck på dig när du går. Var stolt över din längd :)


    Jag har försökt sträcka på mig mer senaste dagarna. Eftersom jag blir längre så har min ångest ökat. Det låter paradoxalt, egentligen borde ju längd vara förknippat med dominans och således alstra positiva känslor, men i mitt fall är det tvärtom pga min BDD. Jag har väldigt mycket negativa känslor förknippat med längd vilket är svårt att ändra på. Om jag sitter ned, eller upplever mig något kortare som under kvällstid då ryggraden krymper någon cm, så försvinner/minskar min ångest. Helt sjukt men så är det. Jag vet rent intellektuellt att det är en tillgång att vara lång men känslorna säger annat. :s
    Ebo88 skrev 2021-01-15 08:18:12 följande:

    Jag är tjej och är 1.83. Går gärna i klackar som är allt från 1cm-10cm.

    Föredrar dock klackar på runt 5 cm.

    Lillebror är 2.02.

    De flesta killar jag känner är nog över 1.92 skulle jag vilja säga.

    Min sambo är 1 cm kortare än mig. Han uppmuntrar till att jag ska bära klackar.

    Fattar att det är svårt att ändra inställning över en dag men ta till dig av de positiva kommentarer du får och sträck på dig när du går. Var stolt över din längd :)


    Jag har försökt sträcka på mig mer senaste dagarna. Eftersom jag blir längre så har min ångest ökat. Det låter paradoxalt, egentligen borde ju längd vara förknippat med dominans och således alstra positiva känslor, men i mitt fall är det tvärtom pga min BDD. Jag har väldigt mycket negativa känslor förknippat med längd vilket är svårt att ändra på. Om jag sitter ned, eller upplever mig något kortare som under kvällstid då ryggraden krymper någon cm, så försvinner/minskar min ångest. Konstigt men så är det. Jag förstår att det är en tillgång att vara lång men känslorna säger annat. :s
  • Frodo

    Har upptäckt att jag förmodligen har ett testosteronproblem, som kan ligga till grund för min negativa kroppsupplevelse. Alltså lågt testosteron. Får skärpa till mig, skaffa bättre levnadsvanor och sluta gnälla. Som man bäddar får man ligga.

    Mvh

Svar på tråden Längdkomplex - för lång