Min sambo sitter själv och super hela natten, ska jag ge upp?
Jag och min sambo flyttade ihop ganska tidigt i vårt förhållande och det fungerade till en början väldigt bra!
Hon är väldigt social och har mycket vänner. Jag visste också att hon gillade att dricka och det hade jag inget emot.
I början blev jag nog lite lurad. Vi var på fester, middagar och gick ut käkade eller tog öl med kompisar. Det var nog inte en lugn lördag. Efter ett tag föreslog jag att vi kunde ta det lite lugnt någon lördag. Det gick inte hem. Då tyckte hon att jag kunde ta det lugnt själv.
Det blev ganska tydligt att det skulle absolut drickas varje lördag. På veckorna jobbar hon så då blir det inget drickande. Hennes dotter har sagt att hon inte har haft en vit helg på flera år.
Efter ganska kort tid så började hon sitta själv och "supa" på nätterna. Fram till 3-4 på morgonen. När gästerna går hem eller middagen är över fortsätter hon att supa själv. När jag har frågat henne om hon inte ska lägga sig så börjar hon skrika om att jag är en tråkig jävel och att hon inte får göra som hon vill.
Har frågat henne flera gånger om hon minns vad som hänt och hon svarar egentligen inte riktigt på frågan utan svarar på en motfråga som t ex "Vad menar du?". Att hon dricker till morgonen händer åtminstone ett par gånger i månaden. Är också riktigt otrevlig när hon är rejält full.
Jag känner inte att det finns någon annan lösning än att kasta ut henne? Är jag hård? Orättvis? Kan det finnas något hopp? Lösning på detta?
Någon som känner igen sig?