• Vovalol

    Samsovning

    Jag är en blivande 2barnsmamma och min son kommer vara ca 2 år och 4 månader när syskonet kommer.

    Min största ångest är sovsituationen. Jag samsover med min 2åring och vill verkligen fortsätta med det men hur gjorde ni, samsov med båda barnen ?

  • Svar på tråden Samsovning
  • AMCG

    Här blev det samsovning för minstingen absolut inte vill sova ensam. Jag sover mellan barnen i dubbelsängen och har portabel stödbräda på bägge sidor så barnen inte ramlar ut. Jag agerar livvakt så de inte sparkar eller armbågar på varandra i sömnen. Barnen sover gott, jag sover inte lika gott men tillräckligt bra.

  • Elin2014

    Min äldsta fick flytta till en liten säng bredvid min säng när bebisen kom. Sen blev det ju ändå lite si och så med det där, men då hade jag i alla fall någonstans att lägga undan stora så att jag fick plats i sängen och lilla inte blev mosad. 

  • syntharen

    Mitt andra barn var också 2 åt och 4 mån när lillasyster kom. Han sov oftast i vår säng men vi köpte ett Sleepyhead nest grand (alltså ett stort nest för större barn) som han sov o mitt i vår säng. Sedan köpte vi en bedside crib till lillasyster som hon kunde sova i bredvid mig. På det sättet kunde vi hålla i sär dom små så att framför allt storebror inte kom åt lillasyster. Det funkade bra, det blev lite trångt för oss vuxna men det gick

Svar på tråden Samsovning