Hjälp separera gravid
Hej, jag skulle verkligen behöva hjälp. Hoppas ingen har behov av att vara elak för det orkar jag inte, jag är helt slut på alla plan och hatar mig själv för vad jag ställt till med.
Jag är gravid i vecka 22 med vårt andra barn, äldsta är sex år. Vi har haft det väldigt dåligt sen första barnet kom men har av praktiska skäl inte kunnat separera (min sambo har varit sjukskriven och arbetslös i omgångar och inte haft ekonomi att kunna flytta) När allt till slut blev mer stabilt började jag idiotiskt nog drömma om ett syskon till barnet. Inte nån barnlängtan för egen del utan bara att jag är rädd att han ska bli ensam i livet utan syskon. Självklart idiotiskt att skaffa barn igen i en relation som inte är bra. Men på första ?försöket? (min sambo har aldrig velat ha ett barn till så var inget uttalat försök, men han slapp kondom) så blev det.
Jag har försökt göra abort sen dess men inte vågat (är religiöst uppfostrad tyvärr och det sitter så djupt att abort är mord osv) och nu är det försent. Ångrar mig så djupt, det fanns en chans att separera någorlunda smidigt men nu är det kört och försent. Känns som att livet är över, förutom barnen. Jag kan ju ta mig igenom vad som helst för deras skull, men det känns så tungt att fortsätta vara olycklig hemma i flera år till. Livet går mig förbi och det är bara mitt Fel, och jag är så bottenlöst ledsen och föraktar mig själv.
Hur ska jag kunna säga till min sambo att jag vill separera, samtidigt som jag väntar vårt nästa barn? Hans ekonomi är fortfarande dålig också så det kommer bli ett hårt slag för honom att bo själv. Nån som gjort nåt liknande ? Ska jag ta tag i / säga det innan eller efter bebisen kommer? Egentligen känner jag att jag inte orkar leva en lögn en dag till, jag har låtsats och kämpat i så många år. Men vill göra det som blir bäst för oss som familj, och för barnen. Jag är så ledsen och desperat. Hoppas någon kan hjälpa.