• Anonym (Anon)

Sambo onanerar efter gymmet - Respektlöst eller naturligt?

Min sambo och jag är i 25 års åldern och har varit ihop i sex år. Han är lojal och jag litar på att han aldrig skulle vara otrogen mot mig. Han är dock liksom många andra killar förtjust i konventionell skönhet och tränar själv på gym nästan varje dag.

Något som har skavt på mig en längre period är att det första han gör nästan varje gång han kommer hem från gymmet är att snabbt gå in på toaletten, och när han kommer ut finns det ganska uppenbara... "spår" efter honom så att säga. Alltså, det syns att han har onanerat. Det har hänt flera gånger att jag behövt kissa, sett vad han har lämnat efter sig och blivit lite ledsen av det. Alltid precis efter att han har tränat. Vad jag föreställer mig är väl att det säkert finns många vältränade tjejer som han kanske tittar på och sedan tänker på när han kommer hem.

Min fråga är väl egentligen; Är det här ett problem, eller är det något som alla killar gör, bara det att min kille inte är så bra på att dölja det?

Betyder det här att han inte respekterar mig eller har det ingenting med mig att göra?

Jag kan inte riktigt ta upp detta med mina vänner eftersom det känns för privat, och jag har inte heller velat ta upp det med min sambo i risk att kränka hans integritet.  

Tack för kloka svar!

• Svar på tråden Sambo onanerar efter gymmet - Respektlöst eller naturligt?
  • Droiden
    Droiden skrev 2021-01-18 06:50:50 följande:

Skulle säga att det inte beror på dig, eller att han blivit tänd för att han kollat på andra tjejer på gymmet.

Han kan säkert kollat in. Men han behöver säkert en urladdning bara

Det är inte respektlöst att han runkar.

Det jag dock reagera på, är att du kan finna spår efteråt, då betyder det att han städar dåligt upp efter sig.

Jag är man och runkar emellanåt också, utöver att jag har sex med min fru, jag vill inte ha sperma liggandes.

För det är väl de som är tydliga spåren? Sperma på ett eller annat sätt, sperma på papper eller annanstans.

En annan fråga som är väsentligt, påverkar det eran sexliv?
  • Anonym (Hmm)

Du tror det har att göra med att han spanar på snygga tjejer på gymmet.

Det kan ju också vara så att när man tränar så frigörs en massa testosteron.
    Varför inte hugga honom direkt när han kliver innanför dörren, kanske blir det bästa sexet ni upplevt.

• Anonym (Z)
    Anonym (Anon) skrev 2021-01-17 18:34:16 följande:
    Min fråga är väl egentligen; Är det här ett problem, eller är det något som alla killar gör, bara det att min kille inte är så bra på att dölja det?

Betyder det här att han inte respekterar mig eller har det ingenting med mig att göra?

Om du tycker att du får tillräckligt med sex ändå så är väl allt ok.

Har ni för lite sex får du passa på att möta honom i hallen då han kommer hem från gymet och ta tillvara på tillfället!
  • Anonym (Rödluvan)

Styrketräning höjer testosteronnivåerna hos både killar och tjejer. Men speciellt hos en sådan ung kille som din pojkvän.

Är många som blir kåta efter ett pass. Han vill väl bara ha det avklarat när han går in på toa.

Med det sagt hade jag också blivit störd i en sådan situation.

Om ni har bra kommunikation och du ofta är "tillgänglig" sexuellt kanske ni kunde kört en snabbis istället?

• Xlr8
    Anonym (Anon) skrev 2021-01-17 18:34:16 följande:

Min sambo och jag är i 25 års åldern och har varit ihop i sex år. Han är lojal och jag litar på att han aldrig skulle vara otrogen mot mig. Han är dock liksom många andra killar förtjust i konventionell skönhet och tränar själv på gym nästan varje dag.

Något som har skavt på mig en längre period är att det första han gör nästan varje gång han kommer hem från gymmet är att snabbt gå in på toaletten, och när han kommer ut finns det ganska uppenbara... "spår" efter honom så att säga. Alltså, det syns att han har onanerat. Det har hänt flera gånger att jag behövt kissa, sett vad han har lämnat efter sig och blivit lite ledsen av det. Alltid precis efter att han har tränat. Vad jag föreställer mig är väl att det säkert finns många vältränade tjejer som han kanske tittar på och sedan tänker på när han kommer hem.

Jag kan inte riktigt ta upp detta med mina vänner eftersom det känns för privat, och jag har inte heller velat ta upp det med min sambo i risk att kränka hans integritet.  

Tack för kloka svar!

Problemet är du! Låt han göra sin grej och funderar mindre.

Om du sminkar dig en dag du inte kommer träffa din kille,

Gör du dig fin för att förföra andra män?

Respekterar du inte din kille om du gör dig fin för andra män?

Har du sminkat dig för den där läckra mannen på jobbet då?

Hör du hur absurd det låter?

Du sminkar dig för att du troligen mår bra av det samma med din kille. Att onanera har mer effekter än sexuella.
  • Anonym (Ja och nej)

Onanera på toan, ja. Lämna efter sig grisiga spår, nej.

Tror du överanalyserar situationen. Behöver ju inte alls ha nåt med att han tittar på tjejer på gymmet utan han kanske bara vill slappna av lite och lätta på trycket efter träningen.

Men säg åt honom att städa upp efter sig!

• Anonym (va)
    Anonym (?) skrev 2021-01-17 19:58:52 följande:

Låter tyvärr mer som ditt problem än hans. 
    Om du känner att du måste hålla koll på hans eget sexliv så .... just saying...
    Är särbo och vi har träffats en månad över jul och nyår. Klimakterie och Corona gjorde att vi bara knullade två gånger på den tiden.
    Senast vid nyår tror jag ....
    Jag kommer att runka ikväll och det har hon inga problem med - vill hon smiska bäver så hoppas jag hon somnar gott efteråt. 
    Det vi inte löser  tillsammans löser vi på egen hand.

Du blandar ju ihop äpplen och kaktusar. Att man inte kan knulla för att man inte bor tillsammans och saknat möjligheter att träffas är ju en HELT annan sak än att bo tillsammans, kunna knulla när man vill men välja att dra en runt ISTÄLLET för att knulla med sin partner.

Att han hellre drar en runk än sätter på henne är absolut inte hennes problem utan HANS problem för det är inte hon utan HAN som hellre drar en runk än knullar. Det är hans val inte hennes.
  • Anonym (va)
    Anonym (Ja och nej) skrev 2021-01-18 23:27:30 följande:

Onanera på toan, ja. Lämna efter sig grisiga spår, nej.

Tror du överanalyserar situationen. Behöver ju inte alls ha nåt med att han tittar på tjejer på gymmet utan han kanske bara vill slappna av lite och lätta på trycket efter träningen.

Men säg åt honom att städa upp efter sig!

Nja, så länge hans runkande inte påverkar deras sexliv så är det väl kanske inget akut problem. Men om han behöver lätta på trycket kan man ju tex fråga sig varför han väljer att dra en runk på muggen istället för att ha sex med TS?

Vad är de som gör att han hellre runkar än knullar?

Hade TS hellre velat att han hade sex med henne så påverkar ju hans runkande deras sexliv negativt.

Tycker han deras sexliv är dåligt?

Runkar han för att TS inte vill ha sex?

Jag tror att det är dumt att bara lägga locket på och strunta i det. Jag tror att det är bättre att reda ut problem eller potentiella problem än att bara låtsas som att de inte finns.
  • Anonym (va)
    Anonym (Anon) skrev 2021-01-18 00:11:05 följande:

Okej, vill tacka för de svar som jag upplevde var hjälpsamma. Uppenbarligen har jag överanalyserat något som är helt naturligt.

Jag upplever att tråden har spårat lite med projektioner, antaganden och grova ordval så jag kommer inte att besöka den igen. Det var första gången jag besöker hemsidan överhuvudtaget så det var antagligen dumt att hoppas på att slippa det.

Men tack ni som gav mig bättre perspektiv, skönt att kunna kasta ut en fråga man inte skulle ställa någon man känner. Jag kan helt enkelt släppa detta nu.

God natt!

Men hur du lyckas du komma fram till slutsatsen att runka ISTÄLLET för att ha sex med sin partner är helt naturligt?

ATT runka i brist på bättre alternativ kan jag hålla med om är helt naturligt. Att hellre dra en runk än ha sex med sin partner tycker jag inte är naturlig alls.

Jag tycker inte att stoppa huvudet i sanden sopa allt under mattan är detsamma som "ett bättre perspektiv". Frågan kvartår, varför väljer han att HELLRE runka än ha sex med dig?
  • Hotelliggaren

Han kommer hem från gymmet, full av testosteron och endorfiner, kan knappt pissa för att kuken står. Kanske alldeles utpumpad och inte alls har lust att dra igång en sexakt! Enklast att bara dra av en runk så man kan slappna av... Att man har stånd och känner påträngande upphetsning behöver inte alls innebära att man har lust att knulla. Skulle vara om hon står på knä innanför dörren, men ibland är det absolut enklast o skönast att bara dra av den. Ni kvinnor måste förstå att män ofta har en påträngande och ganska jobbig kåthet. Lite som att vara hungrig. Visst vore det gott med en brakmiddag, men ibland drar man bara i sig en banan så länge.

• Hotelliggaren
    Anonym (va) skrev 2021-01-19 21:07:01 följande:

Men hur du lyckas du komma fram till slutsatsen att runka ISTÄLLET för att ha sex med sin partner är helt naturligt?

ATT runka i brist på bättre alternativ kan jag hålla med om är helt naturligt. Att hellre dra en runk än ha sex med sin partner tycker jag inte är naturlig alls.

Jag tycker inte att stoppa huvudet i sanden sopa allt under mattan är detsamma som "ett bättre perspektiv". Frågan kvartår, varför väljer han att HELLRE runka än ha sex med dig?
    Runka och ha sex=två olika saker, kan inte jämföras
    Sex kräver att man tar sig tid och energi, inte bara stoppa in. Åtm i normalfallet.
    Runka är ett sätt att göra sig av med kåthet. Man gör det inte för att det är skönt, utan för att man är kåt. 
  • Anonym (x)

Vad som är respektlöst är att inte städa upp efter sig.
    Totalt ociviliserat.
    Sätt dig och pinka på badrumsgolvet utan att städa upp. Varför inte? Det är ju helt naturligt att kissa...

• Anonym (va)
    Hotelliggaren skrev 2021-01-19 21:17:15 följande:
    Runka och ha sex=två olika saker, kan inte jämföras
    Sex kräver att man tar sig tid och energi, inte bara stoppa in. Åtm i normalfallet.
    Runka är ett sätt att göra sig av med kåthet. Man gör det inte för att det är skönt, utan för att man är kåt. 
    Klart det inte är samma sak annars skulle det heta samma sak. Sex är betydligt skönare och mer tillfredsställande än en runk. Och nej sex kräver inte alltid tid och energi. Hört talas om en snabbis?

Oavsett skillnaden så är det fortfarande märkligt att så många påstår att det är helt naturligt och drar långtgående besgsäkra slutsaser kring anledningen till hans runkande utan att egentlige veta ett dugg.

Personligen tycker jag inte TS ska nöja sig med fantasier, gissningar och spekulationer och prata med sin kille istället. Problem i relationen löser man med kommunikation inte genom spekulationer.
Svar på tråden Sambo onanerar efter gymmet - Respektlöst eller naturligt?