• Anonym (Disa)

Hur står man ut att bo ihop ?

Det är dags, vi måste separera . Han vill det inte så det kommer bli jobbigt. Min undran är hur står man ut att bo ihop under tiden man ska hitta nytt? Kommer kännas superjobbigt då jag vet jag kommer såra honom enormt. Detta är bland annat varför jag dragit ut på det. Men barnen mår inte bra i denna kyla.

• Svar på tråden Hur står man ut att bo ihop ?
  • Anonym (Frida)

Jag var i samma situation. Det var jag som ville separera, medan han tyckte att vi hade det helt ok, och blev förvånad, ledsen och arg. Det jag tänkte på som positivt var att vi under den tid vi var tvungna att fortsätta bo ihop ändå hamnade i någon sorts vardagslunk och kommunicerade om olika saker. Om jag bara hade gått samma dag (som han spontant krävde) hade han blivit fast i den arga bittra känslan han fick när jag berättade att jag ville skiljas. Vi hade ju ändå barn ihop, så jag visste att det var viktigt att vi skulle kunna kommunicera normalt.

• Anonym (Facit)

För vår del blev det otroligt isigt när vi fortsatte bo ihop. Han ville inte heller separera. Var nästan 4 månader tills jag fick min lägenhet och med facit i hand skulle jag hyrt ett rum i närheten.

• Anonym (Fattar inte)
    Anonym (Disa) skrev 2021-01-24 08:25:13 följande:

Det är dags, vi måste separera . Han vill det inte så det kommer bli jobbigt. Min undran är hur står man ut att bo ihop under tiden man ska hitta nytt? Kommer kännas superjobbigt då jag vet jag kommer såra honom enormt. Detta är bland annat varför jag dragit ut på det. Men barnen mår inte bra i denna kyla.

Man bara gör det - står ut. Tro mig, den dagen du flyttar ut börjar leva ditt liv kommer du att glömma ganska fort denna "jobbiga" övergångsperiod.
    Allt behöver inte vara överdrivet dramatiskt. Ta saker med ro... Tiden går. 
    Såra honom? Vad är såra honom? Detta ord används som en mantra hela tiden. 
  • Dexter dot com

Ni får bita ihop för barnens skull och hålla en låg och artig profil mot varandra. Diskutera igenom vem som gör vad och vilka regler som gäller tills ni flyttat isär så ni slipper bli osams.

• Anonym (Ghost)

Man står ut genom att inte säga något förrän man har ett nytt boende och en månad kvar till flytt.

• Anonym (Xx)
    Anonym (Fattar inte) skrev 2021-01-24 12:05:54 följande:
    Man bara gör det - står ut. Tro mig, den dagen du flyttar ut börjar leva ditt liv kommer du att glömma ganska fort denna "jobbiga" övergångsperiod.
    Allt behöver inte vara överdrivet dramatiskt. Ta saker med ro... Tiden går. 
    Såra honom? Vad är såra honom? Detta ord används som en mantra hela tiden. 
    +1 på den. Exakt så är det. Man har ju liksom inget val. Fast det innebär ju inte att det inte är jobbigt så klart. Men, sen när ni väl flyttat isär så kommer det att vara så väldigt, väldigt värt det.
Svar på tråden Hur står man ut att bo ihop ?