• Anonym (TS)

Skulle du göra slut om din man var otrogen?

Motivera gärna.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du göra slut om din man var otrogen?
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Erfaren Q) skrev 2021-01-31 12:41:12 följande:
    Så ser nog verkligheten ut.
    Visst är det motsägelsefullt och visst kan det vara svårt för många att ta till sig, men det är nog ändå så den sanna verkligheten skulle se ut för många.

Sådana här problem som otrohet och liknande är ofta motsägelsefullt.
    T ex så är jag övertygad att väldigt många otrogna ändå älskar sin riktiga partner både djupt och äkta, även respekterar inom alla andra områden i livet, men ändå väljer att vara otrogen. Det finns ju massor av betydelsefulla aspekter och faktorer som gör att man kan välja vara otrogen mot den men egentligen älskar.
    Annars skulle ju inte otrohet vara så vanligt,
    annars skulle inte de flesta förhållanden överleva en otrohet
    och annars skulle ju inte så många vara noga med att säkerställa att man agerar på ett sådant sätt att otroheten aldrig blir avslöjad.

Vissa klarar inte hantera att otrohet är vanligt,
    flera återkommande i otrohetstrådar här på FL klarar inte hantera sanningen,
    men den vanligaste floskeln att "det kommer alltid fram, förr eller senare" stämmer sannerligen inte.
    Det finns inte en enda undersökning som har lyckats visa att de flesta otroheter skulle bli avslöjade, erkända eller komma fram överhuvudtaget. Allt tyder tvärtemot på att sanningen är att de flesta otroheter aldrig kommer fram.
    Du har säkert rätt i att de flesta inte kommer fram, men det är ju så jävla gött när det gör det.
    Vad det gäller att de flesta förhållanden överlever otrohet...
    Som jag skrev i en annan tråd...

Råkade titta lite på "Malou efter tio" i fm. Hon hade en psykolog/terapeut, Egil som svarade på frågor.

Dom pratade om relationer i allmänhet men sista ämnet handlade om otrohet.

Han sa en sak som jag inte tänkt på innan, angående det här med att många påstår att de flesta förhållanden har en chans att överleva och tom blivit bättre efter.
    Anledningen till att det känns bättre för dom som försöker fortsätta är att båda är fantastiska och gör allt för att det skall funka första tiden, Svarar på alla frågor, anstränger sig rent allmänt, men oftast håller det inte över tid. Han sa att 3-6 mån brukar det funka, sen är man tillbaka i det gamla igen. Och då går det inte längre.

Enda sättet att få det att funka är att göra ett avslut. Börja om från noll. Men det är fruktansvärt svårt.

Själv tror jag inte att de flesta förhållanden överlever över tid. Säg 5 år.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (FYI) skrev 2021-01-30 14:54:15 följande:
    Håller med...För mig är det både sexet och lögnerna som sammantaget gör sveket otrohet.
    För mig räknas otrohet mycket tidigare än vid penetrerande sex. Det är väl där problemet med undanhållande och lögner kommer in i bilden. Vid penetrerande sex är det redan för sent att ens resonera om förlåtande och en ny chans. 
    Verkar som att "man med egen erfarenhet" gjort comeback på FL Flört
  • Anonym (jaha)
    Anonym (FYI) skrev 2021-01-30 14:54:15 följande:
    Håller med...För mig är det både sexet och lögnerna som sammantaget gör sveket otrohet.
    För mig räknas otrohet mycket tidigare än vid penetrerande sex. Det är väl där problemet med undanhållande och lögner kommer in i bilden. Vid penetrerande sex är det redan för sent att ens resonera om förlåtande och en ny chans. 
  • Anonym (FYI)
    Anonym (jaha) skrev 2021-01-31 21:58:25 följande:
    När du säger det såDrömmer
  • Anonym (Erfaren Q)
    Anonym (FYI) skrev 2021-01-31 17:46:05 följande:
    Du har säkert rätt i att de flesta inte kommer fram, men det är ju så jävla gött när det gör det.
    Vad det gäller att de flesta förhållanden överlever otrohet...
    Som jag skrev i en annan tråd...

Råkade titta lite på "Malou efter tio" i fm. Hon hade en psykolog/terapeut, Egil som svarade på frågor.

Dom pratade om relationer i allmänhet men sista ämnet handlade om otrohet.

Han sa en sak som jag inte tänkt på innan, angående det här med att många påstår att de flesta förhållanden har en chans att överleva och tom blivit bättre efter.
    Anledningen till att det känns bättre för dom som försöker fortsätta är att båda är fantastiska och gör allt för att det skall funka första tiden, Svarar på alla frågor, anstränger sig rent allmänt, men oftast håller det inte över tid. Han sa att 3-6 mån brukar det funka, sen är man tillbaka i det gamla igen. Och då går det inte längre.

Enda sättet att få det att funka är att göra ett avslut. Börja om från noll. Men det är fruktansvärt svårt.

Själv tror jag inte att de flesta förhållanden överlever över tid. Säg 5 år.
    Han är den första jag har hört talas om som har uttalat sig på detta sätt. Är du helt säker på att han sade ordet "oftast"?

Jag har pratat med åtminstone 10 st olika psykologer och/eller terapeuter som inte alls uttrycker sig på detta sätt som du påstår att denne Egil skulle ha sagt.

Jag tror säkert att det skulle vara bra för många att göra ett avslut och börja om från noll.
    Men jag är helt säker på att det inte är det enda sättet!
    Kan du verkligen påstå att han Egil skulle ha uttryckt sig exakt så att det är det enda sättet?

Fråga; För mig ligger det nära till hands tro att du, som du så ofta gjort tidigare, helt enkelt drar egna slutsatser och påstår saker bara för att det passar med din egen åsikt och ditt eget syfte?

Om du påstår så här bergsäkra saker om vad en yrkesutövande person har sagt så måste du verkligen vara noga med att sanningsenligt och absolut ordagrant återge det personen har sagt. Är du verkligen helt säker på att återgivit varje ord helt korrekt?
    Länk/källa?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Erfaren Q) skrev 2021-02-01 16:58:10 följande:
    Han är den första jag har hört talas om som har uttalat sig på detta sätt. Är du helt säker på att han sade ordet "oftast"?

Jag har pratat med åtminstone 10 st olika psykologer och/eller terapeuter som inte alls uttrycker sig på detta sätt som du påstår att denne Egil skulle ha sagt.

Jag tror säkert att det skulle vara bra för många att göra ett avslut och börja om från noll.
    Kan du verkligen påstå att han Egil skulle ha uttryckt sig exakt så att det är det enda sättet?

Fråga; För mig ligger det nära till hands tro att du, som du så ofta gjort tidigare, helt enkelt drar egna slutsatser och påstår saker bara för att det passar med din egen åsikt och ditt eget syfte?

Om du påstår så här bergsäkra saker om vad en yrkesutövande person har sagt så måste du verkligen vara noga med att sanningsenligt och absolut ordagrant återge det personen har sagt. Är du verkligen helt säker på att återgivit varje ord helt korrekt?
    Länk/källa?
    På tal om att dra egna slutsatser i egna syften och att vara försiktigt med vad man kläcker ur sig så....

Vad du och dina polare snackar om i fyllan är fortfarande inte fakta. Du har hittills inte lyckats producera någonting som styrker dina påståenden annat är att du "känner nån som sagt att..."

Var är din, länk/källa ?
  • Anonym (Erfaren Q)
    Anonym (jaha) skrev 2021-02-01 17:41:06 följande:
    På tal om att dra egna slutsatser i egna syften och att vara försiktigt med vad man kläcker ur sig så....

Vad du och dina polare snackar om i fyllan är fortfarande inte fakta. Du har hittills inte lyckats producera någonting som styrker dina påståenden annat är att du "känner nån som sagt att..."

Var är din, länk/källa ?
    Förlåt för att jag ställde en fråga till dig.
    Jag tyckte det var intressant det du sade, det fick mig att undra. Därför ville jag gärna veta mer och jag skulle gärna vilja se inslaget med den psykologen/terapeuten som du namngav och citerade. 

Men ditt svar säger väl tillräckligt om hur trovärdigt ditt uttalande var och hur trovärdig du är?
    Jag misstänker att du kanske inte alls korrekt har återgivit vad han sade?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Erfaren Q) skrev 2021-02-01 17:59:00 följande:
    Förlåt för att jag ställde en fråga till dig.
    Jag tyckte det var intressant det du sade, det fick mig att undra. Därför ville jag gärna veta mer och jag skulle gärna vilja se inslaget med den psykologen/terapeuten som du namngav och citerade. 

Men ditt svar säger väl tillräckligt om hur trovärdigt ditt uttalande var och hur trovärdig du är?
    Jag misstänker att du kanske inte alls korrekt har återgivit vad han sade?
    Yada yada yada,... mer luft men inga länkar eller källor.

Tycker det är oerhört komiskt att en person som själv inte kan styrka sina påståenden sitter och kräver det av andra. Drömmer
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Erfaren Q) skrev 2021-02-01 16:58:10 följande:

Länk/källa?
    Finns säkert att du kan leta fram inslaget på "Malou efter tio" TV4 play. Tror det var i Torsdags.
    Jag springer inte lika mycket hos psykologer eller relationsexperter som du verkar göra. Så de enda jag råkar se är dom som framträder i TV, och i mina öron låter det som att de flesta är eniga om att det finns (i normala monogama relationer) en möjlighet att komma över en otrohet men det innebär ett gigantiskt jobb för båda parter.
    Vad menar du förresten med detta? Vad fan skulle jag ha för egna syften i detta?
    Idiotiskt!
  • Anonym (jaha)
    Anonym (FYI) skrev 2021-02-02 00:03:56 följande:
    Finns säkert att du kan leta fram inslaget på "Malou efter tio" TV4 play. Tror det var i Torsdags.
    Jag springer inte lika mycket hos psykologer eller relationsexperter som du verkar göra. Så de enda jag råkar se är dom som framträder i TV, och i mina öron låter det som att de flesta är eniga om att det finns (i normala monogama relationer) en möjlighet att komma över en otrohet men det innebär ett gigantiskt jobb för båda parter.
    Vad menar du förresten med detta? Vad fan skulle jag ha för egna syften i detta?
    Idiotiskt!
    Äh, fastna inte i den där fällan där han sitter och kräver fakta av andra samtidigt som han själv inte kan skaka fram någontingFlört

Vill ha ha fakta av andra får han föregå med gott exempel. Jag känner nån som sagt att... duger inte som fakta.
  • Anonym (Erfaren Q)
    Anonym (FYI) skrev 2021-02-02 00:03:56 följande:
    Idiotiskt!
    Jag har försökt men inte lyckats finna det som du påstod, så du får gärna hjälpa mig.

När du påstår så där bergsäkra saker om vad en yrkesutövande person har sagt så måste du verkligen vara noga med att sanningsenligt och absolut ordagrant återge det personen har sagt.
    Är du verkligen helt säker på att återgivit varje ord helt korrekt?
Svar på tråden Skulle du göra slut om din man var otrogen?