• m1n4x

    Comhem bredband har slutat fungera

    Hej

    Jag har Comhems bredband via TV-uttaget.

    Fick en notis från min Google Wifi app igår kväll kl 19:01 att mitt internet stängts av. Jag kollade uppkoppling på mobil o TV och där finns inget Internet. Jag drar ur strömkabeln på routern, väntar 30 sek och kopplar in strömkabeln igen men ff inget internet. Ringer Comhem som har stängt. Jobbar hemifrån och imorse märker jag att jag ff inte har internet, så jag ringer kundsupporten och pratar med en kille där som ber mig dra ur strömkabel, vänta 15 sek, dra ur koaxialkabeln och byter ändarna på den men ingen förändring. Han ber mig reseta/återställa routern vilket jag gör men lamporna på router fortsätter lysa som ingenting. Vid fungerande internet så ska samtliga lampor på routern lysa grönt. Det är alltså enbart strömlampan och downstream lampan som lyser grönt övriga lampor (upstream, internet, wifi, lan och tele lamporna lyser blått = inaktivt).

    Killen på supporten kan ej hjälpa mig vidare och säger att han ej får kontakt med min router. Han ska lägga ett ärende och att det kan TA 7 DAGAR??

    Detta sätter mig i en jobbig sits då vi uppmanats jobba hemifrån på min arbetsplats och 7 dagar känns väldig lång tid utan internet.

    Så kan någon ge mig tips på vad som kan vara feö eller vad jag kan testa att göra för att fixa det?

    Mvh

    Pixx

  • Svar på tråden Comhem bredband har slutat fungera
  • Anonym Katt

    Problemet är att du har ComHem, byte av bredbandsleverantör löser problemet.

Svar på tråden Comhem bredband har slutat fungera