• Anonym (Anonym)

Fråga till män. I vilken ålder är kvinnor snyggast?

I vilken ålder tenderar kvinnor att se snyggast ut, tycker du? Alltså rent utseendemässigt bara, så kom nu inte och blanda in annat här. Det här är enbart rent fysiskt. Rösta på det alternativ som du tycker.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fråga till män. I vilken ålder är kvinnor snyggast?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Snart 30) skrev 2021-02-09 08:20:22 följande:

Är 29 nu och börjar mer och mer känna attraktion till 30-åriga kvinnor mer. Har alltid känt mig mer attraherad till kurviga kroppar/stora bröst, höfter och rumpa. Det känns som dom flesta kvinnor går upp lite i vikt och får sänka kroppar i 30-års åldern

Ja, lyllos dig som kan söka 30-åringar.

Jag har motsatt problem då jag attraheras av smala tjejer med höfter och små bröst.

Tyvärr , börjar uppenbarligen bli för gammal för tjejer under 25. Tycker de flesta tjockar till sig redan efter 25.
  • Anonym (Kvinnor är som årgångsvin...)

Egentligen finns inget generellt svar för mig, alla åldrar har sin charm, vissa är snyggare i vissa åldrar men om svaret nu ska vara generellt så tycker jag faktiskt att kvinnor blir vackrare med åren. Jag vet inte vad det är men tror att det är den ökade självkänslan som lyser igenom. Lite rynkor, lite hängande bröst? Det är ju bara helt fantastiskt. Tycker min fru är väldigt vacker redan men ser fram emot att hon ska åldras... (Med mig).

• Anonym (26A)

I lördags skulle jag precis ut med bilen då den 22-åriga synnerligen snygga granntjejen gick förbi. Hon hejade så glatt och sött att jag helt tappade bort mig och körde iväg utan att ha kopplat ur motorvärmarsladden. Det lät en hel del då uttaget på väggen gick i bitar samt fronten på bilen lossnade.

Undrar om hon insåg att det var tack vare henne jag tappade all hjärnverksamhet just då, eller om hon tror att jag alltid är korkad?

• Anonym (Rynkig)

Röstade på 20-25 för det var då jag såg bäst ut.
    Är 34år nu och har en del rynkor 

• Anonym (Svante)

Alla kvinnor under 76 är ok!

• Anonym (Va?)
    heliopsis skrev 2021-05-15 21:42:38 följande:

Jag tycker de allra flesta tjejer är som sexigast i åldern 15-20, både kropp och ansikte brukar då vara som mest attraktiva. Självklart finns det många tjejer som är både yngre och äldre som också är sexiga.

Fast det är inte kvinnor, det är barn.
  • Anonym (Va?)

Jag tycker de allra flesta tjejer är som sexigast i åldern 15-20, både kropp och ansikte brukar då vara som mest attraktiva. Självklart finns det många tjejer som är både yngre och äldre som också är sexiga.

Glömde, så du menar att flickor under 15 är sexiga?
  • DanneHade

Om du tycker att det finns tjejer i 14-års åldern neråt som är sexiga så får vi nog ta och hålla lite koll på dig.
  • Anonym (Göran)
    Simmaellersjunk skrev 2021-01-31 10:54:21 följande:

De flesta svarar väl bara samma ålder som deras fru har.

Inte jag. Den åldern jag röstade på är den åldern hon var i när vi träffades
  • Anonym (Va?)
    heliopsis skrev 2021-05-15 22:05:35 följande:
    Det var trådstartaren som valde att ha det som ett alternativ och jag tycker inte att 20-åringar är barn.
    Du svarade "Jag tycker de allra flesta tjejer är som sexigast i åldern 15-20, både kropp och ansikte brukar då vara som mest attraktiva. Självklart finns det många tjejer som är både yngre och äldre som också är sexiga."

Självklart finns det många tjejer som är både yngre och äldre som också är sexiga

Alltså, barn.
  • Anonym (olika för alla)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-01-30 00:40:19 följande:
    Om inte smala kvinnor hade varit så sällsynta. Idag är en smal kvinna värt lika mycket som guld på dejting marknaden. Men man hoppas ju att hon ska dyka upp. Då jag träffade mitt ex för 5 år sen.

Oddsen är emot dock.

"Störst ökning sett till ålder och kön återfinns bland kvinnor under 40 år och bland män under 30 år. Exempelvis har andelen kvinnor och män i åldern 20?29 år med övervikt eller fetma mer än fördubblats sedan början av 1980-talet, från 10 till 23 procent respektive från 17 till 38 procent. En dryg dubblering av andelen med övervikt eller fetma har även skett i gruppen med eftergymnasial utbildning, från 19 till 43 procent."
    Alltså du måste ha en extremt udda läggning?! Vad kallas den? Har du kollat upp varför du är så besatt? Ser allting i siffror och centimetrar, herregud!

Vet du vad människor består av, alltså en riktig människa med egenskaper, inre organ, skelett osv? bara Varför skaffar du inte en Realdoll eller robot efter dina exakta mått? Ingen människa kommer ju att duga till dig eftersom du avhumaniserar kvinnor speciellt. Tänker mig hur du sitter på en dejt med en kvinna och mäter henne utan att höra vad hon säger. Var din ex en levande människa?
  • Anonym (Adrian)

20-25 åringar är ofta så osäkra i sig själva, omogna och beter sig som barn. Många tar inte hand om sig vilket gör att de ser slitna ut trots sin unga ålder.

• Anonym (Rödluvan)

Tycker samma om killar. 16-20 ca. Men vissa är vackra upp till 25 också.
  • Underhill

Skönhet har ingen ålder...

• Miss Sunny
    Underhill skrev 2021-05-16 15:59:55 följande:

Skönhet har ingen ålder...

Inte sexighet heller  (Inta alltid samma sak)
  • Underhill
    Miss Sunny skrev 2021-05-16 17:17:13 följande:
    Inte sexighet heller  (Inta alltid samma sak)

Bra tillägg! Håller med i det fullt ut :)
  • Anonym (Slentrian)

Fyllde nästan på slentrian i 20-25, kanske för att det var då jag träffade min fru och hon är den snyggaste jag varit med. Nu när jag blivit äldre funderar jag dock på om det inte är så att jag egentligen tycker 25-30 är snyggare, fast i den åldersgruppen har många kvinnor (och män som jag) börjat tappa lite spänst här och där. Så skillnaden mellan snygg eller inte blir större kanske. Min fru var åtminstone sexigare (som väl är det ärligaste sättet att klassa utseende) vid 30 än vid 20. Tycker jag. 

Skulle vara intressant att se några undersökningar på det här, med bilder på anonymiserade kvinnor männen inte vet åldern på. Tas det ett snitt av befolkningen skulle jag väl egentligen tro att "snyggaste ålder" blir kring 19 om man bara ser rent kroppsligt. 

Som man kände jag att jag peakade kring 30, då var jag inte ungdomstanig eller lönnfet på det sätt jag var när jag var 18-20 och inga tjejer alls var intresserade av mig.

• Anonym (40 åringen)

När jag var 20 tyckte jag att de tjejer som var runt 20 var snyggast. När jag var 25 tyckte jag att de som också var runt 25 var snyggast. När jag var 30 tyckte jag de som var runt 30....

Min egen ålder alltså. Generellt såklart.

Visst har man stött på undantag åt båda hållen. När jag var 37 tyckte jag att en 28 åring på jobbet var väldigt söt, snygg och attraktiv. Det utbyttes blickar och hon var lite flirtig. Var trevligt såklart. Där kände jag inget av nån åldersskillnad som var i vägen.

Har ju funnits kvinnor exempelvis på jobbet som varit väldigt vackra och attraktiva trots att de varit betydligt äldre än vad jag varit.

Annars vet jag inte riktigt när jag tycker kvinnor peakar. Det är ju såklart individuellt men generellt då. 32-33 kanske?

• Anonym (40 åringen)

Den vackraste kvinna jag vet just nu som finns i min omgivning är runt 45 men oftast tycker jag det händer nåt med tjejer där strax innan 35. Ofta har de ju fått två barn i den åldern, det gör ju sitt till. Inte så att en kvinna automatiskt blir fulare av barn, faktiskt tvärt om ibland, men kombon att ha passerat 30, och två barn på relativt kort tid.. nåt händer ju. Objektivt alltså.

Svar på tråden Fråga till män. I vilken ålder är kvinnor snyggast?