• Inga77

    40+ och försöker bli gravid?

    Någon mer än jag som är 40+ och försöker bli gravid? Har försökt ett halvår men hade problem i början. Efter att jag slutade med p-piller så fick jag min mens men sedan ingen blödning på över två månader. Jag hoppades jag var gravid, hade gravidsymtom men tog fler tester som alla var negativa. Fick ingen hjälp från VC, de tyckte det var normalt med tanke på min ålder att det dröjde innan ägglossningen kom igång. Dock kände jag att jag inte hade tid att vänta plus att jag mådde inte bra. Var trött och hade värk. Jag kände nåt var fel och sökte privat. Något var udda, fick höra att det såg ut som jag var gravid men de såg inget foster så misstänkte missfall, polyp eller blodsamling. Efter ytterligare ett negativt test gick jag på två Provera-kurer. Efter det kom ägglossningen igång igen. Nu senast var min blödning konstig, först bara lite rosa flytning, sen kom en vanlig blödning men den höll bara i en dag. Efter det har jag varit uppblåst, otroligt trött, lock för öronen och t.o.m. yr. Men inget utslag på gravtest så antar att det är symptom på ägglossning. Har hört att ägglossningssymtomen kan bli kraftigare när man blir äldre (har aldrig känt något tidigare). Någon annan som har liknande symptom vid ägglossning?

  • Svar på tråden 40+ och försöker bli gravid?
  • Anonym (Malatonin)

    Melatonin tabletter sömnhormon. Kan vara gynnsamt då de höjer progesteron nivåerna. Gå in på Vulverine.se /facebook//insta för mer om fertilitetsförståelse och hormonhälsa

Svar på tråden 40+ och försöker bli gravid?