• Mammassmå

    Hur höga möbler?

    Ska köpa skrivbord till blivande 6-åringen och vi är inte riktigt överens. Hon är ca 110 cm och gungar ständigt på stolen.

    Ska vi skaffa låga barnanpassade möbler eller vanliga?

    Lågt känns säkrare iom gungandet och risken att tippa bakåt, men det kommer ju också växas ifrån inom några få år max.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur höga möbler?
  • syntharen

    Jag hade köpt skrivbord i vanlig storlek men kanske en sån hög matstol från IKEA Agam heter den, tror inte den är så lätt att vicka på. Min 4-åring har den vid matbordet och jag tycker den verkar rätt ogungbar

  • Litorina

    Våra barn har vanliga skrivbord och tripptrappstolar. Fast de sitter aldrig där. :) Precis som sin mamma använder de skrivborden till att förvara saker och projekt på.

  • Stårschan2

    Det beror väl på. Gillar ni att möblera om ofta så går det väl an att skaffa barnanpassat nu och sedan byta ut det om ett år eller två. Jag som hellre skaffar rätt från början för att slippa hålla på och ändra en massa hade hellre köpt ett fullstort skrivbord åt henne nu (fast helst ett begagnat höj-och-sänkbart av den typ som fanns på IKEA tidigare - bästa barn/ungdomsskrivbord som fanns!) med en högre stol så att hon får vettig sittställning.

    Vad vill dottern?

Svar på tråden Hur höga möbler?