• Anonym (?)

Finns det någon som fått en pojke trots sex flera dagar innan äl?

Finns det någon som fått en pojke trots att ni haft sex flera dagar innan äl och under äl?

Jag har hört så många som säger att det minsann blir en tjej då.

Är nyfiken :D

/ Mamma till 3 döttrar

• Svar på tråden Finns det någon som fått en pojke trots sex flera dagar innan äl?
  • Kexsmula

Kan tillägga att vi första graviditeten mådde jag jättebra, mådde inte illa alls och spydde inte en enda gång. Vid andra graviditeten mådde jag så jävla otroligt illa! Spydde varje jävla dag i flera månader och var helt säker på att det var en flicka andra gången. Fick dock reda på att det var en pojke till på RUL. Var inte ett dugg besviken när han väl kom ut, goare lilla pojke får man leta efter! Han är så himla go, min make känner likadant trots att vi bägge hoppades på flicka.

• Anonym (Dk)

Vad än det blir så är den så välkommen och redan älskad. Hade ul i vecka 12 och när man ser en liten som rör sig, glömmer man ganska fort kön osv utan man är full av kärlek till livet i magen. Lär dock bli spännande när nipt svaret kommer.

• Anonym (Nadja)
    Anonym (Dk) skrev 2021-10-14 17:31:45 följande:

Har väntat nu i 10 dagar på svaret från Nipt men inget ännu, är så otålig nu och har ingen magkänsla kvar, haha. Jag skriver när jag får svar. Hur länge fick du vänta på svar? Gjorde via Harmony

Åh vad jobbigt! Jag tror att jag också fick vänta i runt 10 dagar. Ja gör det :)
  • Anonym (Dk)
    Anonym (Nadja) skrev 2021-10-14 21:28:10 följande:

Åh vad jobbigt! Jag tror att jag också fick vänta i runt 10 dagar. Ja gör det :)

Kan uppdatera att jag har fått svar och det är sannolikt en flicka som bor i min mage. Kändes bra att få se att allt är bra och bebisen är frisk. De senaste dagarna har jag tänkt mycket på varför man önskar sig kön och vill inte bli besviken, jag vet att jag kommer älska detta barnet lika mycket.

Min vän fick missfall igår som var i vecka 20 och jag kan inte sluta tänka henne. Jag känner mig elak och går med skuldkänslor att jag har önskat och ?försökt? få pojke men meningen är faktiskt att det skulle bli en liten flicka till. Just nu övertänker jag och hormoner som spökar men jag hoppas att allt lägger sig snart och att man kan börja njuta på riktigt utan att tänka på massa saker som händer runt omkring mig. Jag vill bara ha ett friskt barn. Ursäkta mig för långa inlägget men jag har inte kunnat prata med någon om just kön osv eftersom man får mycket skit tillbaka.
  • Anonym (Klarice)

Det som verkar spela störst roll för barnets kön är om maken har många bröder eller systrar. Egenskapen att få många flick- eller pojkspermier är alltså ärftlig på pappans sida.

• Anonym (Maja)
    Anonym (Klarice) skrev 2021-10-17 11:44:39 följande:

Det som verkar spela störst roll för barnets kön är om maken har många bröder eller systrar. Egenskapen att få många flick- eller pojkspermier är alltså ärftlig på pappans sida.

Också hört det. Har man en man med flera systrar kan han ha en ärftlighet för att tillverka fler x-spermier och också bättre kvalité på x-spermierna än y. Har man däremot en man med flera bröder - i synnerhet om de flesta kusinerna på mannens pappas sida blivit pojkar - är det ibland tvärtom större y-produktion. Så finns förstås undantag. Min man har fyra bröder, på hans pappas sida finns enbart pojkkusiner, han har åtta farbröder och inga fastrar = väldigt stor pojkproduktion. Jag blev faktiskt väldigt förvånad när jag fick veta att vi väntade en flicka när andra barnet var i magen! Hade trott att vi bara skulle få pojkar. Makens bröder har alla fått enbart pojkar (ena har fem pojkar, andra har tre pojkar, tredje har tre pojkar, fjärde har två pojkar).
  • Anonym (Äl)

Sex på äl dagen Båda gångerna och blev flickor

• Anonym (Äl)
    Anonym (Maja) skrev 2021-08-25 20:02:41 följande:

Fyra barn, pojke-flicka-pojke-flicka. Min man jobbar borta i veckorna, så när barnen blev tillverkade hade jag full koll på samlag vs. positivt ägglossningstest.

Barn 1, samlag söndag, positivt ägglossningstest nästkommande torsdag, blev en pojke.

Barn 2, samlag lördag, positivt ägglossningstest samma dag, blev en flicka.

Barn 3, samlag lördag, positivt ägglossningatest nästkommande onsdag, blev en pojke.

Barn 4, samlag lördag, positivt ägglossningstest dagen innan, blev flicka.

Kan berätta samlagsställningar också

1: Reverse cowgirl

2: Reverse cowgirl

3: Missionären

4: Jag red honom

Säger ju lite emot det man hört.
  • Anonym (Dk)

Min man har bröder samt manliga kusiner. De är flest pojkar i hans familj. I slutändan tror jag det handlar om 50/50. Vad som kommer fram först till ägget avgör könet.

• Anonym (ok)
    Anonym (Dk) skrev 2021-10-17 11:32:12 följande:
    Kan uppdatera att jag har fått svar och det är sannolikt en flicka som bor i min mage. Kändes bra att få se att allt är bra och bebisen är frisk. De senaste dagarna har jag tänkt mycket på varför man önskar sig kön och vill inte bli besviken, jag vet att jag kommer älska detta barnet lika mycket.

Min vän fick missfall igår som var i vecka 20 och jag kan inte sluta tänka henne. Jag känner mig elak och går med skuldkänslor att jag har önskat och ?försökt? få pojke men meningen är faktiskt att det skulle bli en liten flicka till. Just nu övertänker jag och hormoner som spökar men jag hoppas att allt lägger sig snart och att man kan börja njuta på riktigt utan att tänka på massa saker som händer runt omkring mig. Jag vill bara ha ett friskt barn. Ursäkta mig för långa inlägget men jag har inte kunnat prata med någon om just kön osv eftersom man får mycket skit tillbaka.
    Är det okej att vara besviken över könet har jag undrat... Jag kände besvikelse och sorg en stund som gick över. Jag hoppades på att uppleva bägge könen men det blir inte riktigt så. Jag och min man testade allt som det stod dvs ha koll äl, ha koll på ph värdet i underlivet, osv men det blev inte det vi ville oavsett. Älskar man sina barn, jo det gör man. Så fort man ser lilla livet älskar man den, ibland kan det ta en stund men kärleken kommer.

Jag tror att många försöker få könet de önskar fast att det är så tabu att prata om det. Att vara ärlig mot sig själv hjälper även om jag skämdes i början och hade skuldkänslor med. För oss blir det inga mer barn utan två räcker och man glömmer sedan vad man önskade sig. Att jag fortfarande sörjer lite att jag aldrig får uppleva hur de är att ha en av varje måste jag nog erkänna fast att det inte sker ofta, mina barn är mitt allt och jag skulle aldrig vilja byta ut de men att man önskar då och då är helt okej.
  • katarina1988
    Anonym (ok) skrev 2021-10-17 19:43:20 följande:
    Är det okej att vara besviken över könet har jag undrat... Jag kände besvikelse och sorg en stund som gick över. Jag hoppades på att uppleva bägge könen men det blir inte riktigt så. Jag och min man testade allt som det stod dvs ha koll äl, ha koll på ph värdet i underlivet, osv men det blev inte det vi ville oavsett. Älskar man sina barn, jo det gör man. Så fort man ser lilla livet älskar man den, ibland kan det ta en stund men kärleken kommer.

Jag tror att många försöker få könet de önskar fast att det är så tabu att prata om det. Att vara ärlig mot sig själv hjälper även om jag skämdes i början och hade skuldkänslor med. För oss blir det inga mer barn utan två räcker och man glömmer sedan vad man önskade sig. Att jag fortfarande sörjer lite att jag aldrig får uppleva hur de är att ha en av varje måste jag nog erkänna fast att det inte sker ofta, mina barn är mitt allt och jag skulle aldrig vilja byta ut de men att man önskar då och då är helt okej.
    Så fint beskrivet! Håller med helt då jag själv har gått igenom ''kriser'' gällande vad bebisen har för kön.
  • Anonym (Nadja)
    Anonym (Dk) skrev 2021-10-17 11:32:12 följande:

Självklart är det viktigaste att barnet är friskt, men det är inte något fel eller konstigt att ändå önska sig ett visst kön så det ska du inte ha dåligt samvete för. Men könet blir ju sekundärt när man blir medveten om allt som kan hända, som i din väns fall. Det låter positivt att du ser på det som du gör och grattis till att allt såg bra ut på nipt testet! Klart du kommer älska det barnet lika mycket :)
  • katarina1988
    Anonym (Nadja) skrev 2021-10-17 22:32:12 följande:
    Självklart är det viktigaste att barnet är friskt, men det är inte något fel eller konstigt att ändå önska sig ett visst kön så det ska du inte ha dåligt samvete för. Men könet blir ju sekundärt när man blir medveten om allt som kan hända, som i din väns fall. Det låter positivt att du ser på det som du gör och grattis till att allt såg bra ut på nipt testet! Klart du kommer älska det barnet lika mycket :)
    Man får önska sig jag är med dig.
    Har alltid sett mig som pojkmamma, hoppades på pojke andra gången, var bombsäker att jag skulle få pojke och med tanke på att jag testade allt som stod här på FL. Ut kom världens finaste tjej och hon var älskad från första stunden. Mina tjejer har fin relation idag och är bästa vänner. Jag kan inte tänka något annat än det jag har fått.

Det jag mest ångrar är att jag inte kunde njuta under graviditeten och grubblade hela tiden, analyserade och tänkte hur livet kommer bli då jag inte får min efterlängtade pojke. Livet blev komplett och man älskar sina barn oavsett kön.
Svar på tråden Finns det någon som fått en pojke trots sex flera dagar innan äl?