• Ahmady11

    Hjälp

    Hej! Jag är en trevligt kille (21år) som bott här i Sverige för fem år. Jag har alltid försökt anpassa mig till samhället , har läst gymnasiet. Jag har en problem och detta är att jag har inte lyckats hitta en tjej till mig . Jag vet inte vad är det som är fel på mig men det verkar som ingen vill ha mig . Jag blir så ledsen och besviken på mig själv. Vet inte vad jag ska göra ?

  • Svar på tråden Hjälp
  • Anonym (vänligtråd)
    Ahmady11 skrev 2021-02-05 13:27:03 följande:

    Hej! Jag är en trevligt kille (21år) som bott här i Sverige för fem år. Jag har alltid försökt anpassa mig till samhället , har läst gymnasiet. Jag har en problem och detta är att jag har inte lyckats hitta en tjej till mig . Jag vet inte vad är det som är fel på mig men det verkar som ingen vill ha mig . Jag blir så ledsen och besviken på mig själv. Vet inte vad jag ska göra ?


    Hej, åh men det kanske tar lite längre tid vet du. Vilket land och kultur kommer du ifrån? I sverige så är det vanligt att man fokuserar på att leva självständigt, och uppfylla karriärsmål eller andra drömmar, innan man prioriterar relationer.. Jag talar inte för hela svenska kulturen, men om jag drar erfarenhet från den omgivning jag växte upp i så var det ingen som uppmuntrade mig att skaffa en partner, eller tänka på barn osv. Andra kulturer, som inte är i nordeuropa, brukar oftast ha relationer och äktenskap och barn som prioriteringar över annat.. Så ge inte upp, utan försök att se hur du kan hitta en mellanväg för dig som passar både den kultur du är född från och din familj präglat dig med, samt den svenska moderna kulturen eftersom du lever i sverige. 
  • Anonym (Annika)

    Många träffar personer som de blir tillsammans med genom gemensamma kompisar, på fester osv. Jag antar att du inte har så många tjejkompisar och i år är det ju inte några fester, konserter, osv. 
    Sedan är det ju viktigt att tjejerna ska vilja bli ihop med dig - de ska tycka att du är den bästa killen. Där har ju alla lite olika smak, men saker som kan vara viktiga är bra kunskaper i svenska (både tal och skrift), humor, allmänbildning, utseende (klädsel, frisyr, vältränad), jobb, ekonomi, karriär, bostad, osv. Kanske finns det något du kan förbättra?

  • Anonym (Syster)

    Jag vill spinna vidare lite på det Annika skriver om, och det är att du ska göra de där sakerna för din egen skull, inte för att fånga en tjej. När du är trygg med dig själv och har ett ordnat liv har du en bättre utstrålning :)

Svar på tråden Hjälp